آشنایی با تگ head؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ آیا می دانید تگ head چیست؟ کدام مرورگرها تگ head را پشتیبانی می کنند؟ این تگ چه کاربردی دارد؟ چگونه می توانیم از تگ head در HTML کار کنیم؟
HTML یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید در این زبان با تگ های مختلفی کار کنید. تگ head یکی از تگ های مهم و اصلی است که در تمام صفحات وب وجود دارد. این تگ مانند یک ظرف برای نگهداری تگ های مهم و کاربردی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما نیز قصد طراحی سایت را دارید، باید با این تگ آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Head در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه استفاده از تگ head را به شما یاد دهیم.

تگ head در HTML چیست؟

آشنایی با تگ Head

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ head چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ head در زبان برنامه نویسی HTML یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تگ ها در بخش یک صفحه وب است که می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ head را می توان به مغز یک صفحه وب تشبیه کرد، چون در این قسمت برخی اطلاعات مربوط به مرورگرها و موتورهای جستجوگر قرار می گیرد. تگ head در بالای کدهای HTML سایت و بعد از بخش اول تگ و قبل از تگ body قرار می گیرد. اگر می خواهید نحوه کار با تگ head را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، تگ head یکی از تگ های مهمی است که قبل از نوشتن بدنه سایت باید از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که داخل این تگ برخی از تگ ها مانند تایتل، متا داده و.... قرار می گیرند که ماهیت صفحه سایت را برای گوگل تعیین می کنند. تگ head در زبان برنامه نویسی HTML در ظاهر صفحه نمایش داده نمی شود، ولی مغز هر صفحه است و ماهیت آن را مشخص می کند. موتورهای جستجوگر زمانی که وارد صفحه می شوند، ابتدا هد سایت را مورد بررسی قرار می دهند تا ساختار صفحه را درک کنند.

چگونه از تگ head استفاده کنیم؟

آشنایی با تگ Head

توجه داشته باشید که پس از آشنایی با تگ Body تگ head بسیار مهم است. تگ head در زبان برنامه نویسی HTML در ظاهر سایت نشان داده نمی شود، ولی ساخار صفحه را تعین می کند و موتورهای جستجو با استفاده از این تگ ماهیت صفحه را درک می کنند. یعنی اگر این تگ در یک صفحه وجود نداشته باشد، موتورهای جستجو هیچ درکی از آن ندارند و یک صفحه بی ارزش می شود.
تگ head در یک سند HTML بعد از تگ HTML و قبل از تگ body قرار می گیرد و می تواند ساختار سایت را مشخص کند. همچنین این تگ با کمک دو تگ باز و بسته <</head head>> بین دو تگ اصلی <html> و <html> قرار می گیرد. به این عمل یعنی قرار دادن یک تگ در داخل تگ دیگر، nest گفته می شود. نکته قابل توجه این است که تگ head در زبان برنامه نویسی HTML شامل عناصر مهمی برای ربات های گوگل و کدهای مربوط به زبان برنامه نویسی CSS است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Head در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه استفاده از تگ head را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ head در زبان برنامه نویسی HTML یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تگ ها در بخش یک صفحه وب است که می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ head را می توان به مغز یک صفحه وب تشبیه کرد. اگر می خواهید نحوه کار با تگ head را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: