آموزش استفاده از DIV در HTML؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ به نظر شما تگ DIV چیست؟ تگ DIV چه کاربردی در زبان اچ تی ام ال دارد؟ کدام مرورگرها از تگ DIV پشتیبانی می کنند؟ چگونه می توان از این تگ استفاده کرد؟
اگر شما به برنامه تحت وب یا طراحی سایت علاقه مند هستید، بدون شک با زبان برنامه نویسی HTML آشنایی دارد و می توانید از این زبان استفاده کرده و سایت خودتان را راه اندازی و اجرا کنید. در این زبان شما می توانید با انواع تگ ها کار کنید. تگ DIV یکی از تگ های کاربردی در برنامه نویسی است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ DIV برای شما ارائه کنیم و به بررسی کامل کاربردهای تگ div در HTML بپردازیم.

تگ DIV چیست؟

استفاده از DIV در زبان برنامه نویسی HTML

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ DIV چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ DIV یکی از تگ های کاربردی و مهم در زبان برنامه نویسی HTML است که می توانید از آن استفاده کرده و سایت های خودتان را راه اندازی و طراحی کنید. تگ DIV از سه حرف اول کلمه Division به معنی بخش یا قسمت به وجود آمده است. با استفاده از تگ DIV می توان صفحات سایت را به بخش های مختلفی تقسیم کرد. نحوه استفاده از این تگ به شکل <div/><ِdiv>  است. در میان این تگ باز و بسته می توان مجموعه ای از تگ ها که هر کدام شامل محتوا، فایل های صوتی و تصویری مختلف هستند، قرار بگیرند.
جالب است بدانید، با وجود تگ Div در زبان برنامه نویسی HTML دیگر نباید از جدول ها برای بخش بندی کردن یک سایت استفاده کرد، چون هم تاثیر منفی در سئو سایت می گذارد و هم سایت ما از نظر مرورگرها و موتورهای جستجوگر به سایت غیرحرفه ای است. به طور کلی، تگ div مانند یک ظرف است که می توان از آن برای نگهداری سایر دیگ ها استفاده کرد. به عبارت دیگر، هر چیزی را می توان داخل تگ div قرار داد. اگر می خواهید نحوه کار با تگ div را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

تگ div چه کاربردهایی در HTML دارد؟

استفاده از DIV در زبان برنامه نویسی HTML

توجه داشته باشید که تگ DIV یکی از تگ های مهم و کاربردی پس از آشنایی با ساختار کلی HTML است که شما می توانید با استفاده از این تگ هرجایی که نیاز به ایجاد یک بخش یا باکس در صفحه سایت داشتید، آن کار را انجام دهید. در حقیقت، با استفاده از این تگ می تواند سند HTML یا همان صفحه سایت خود را به بلوک ها یا باکس هایی جداگانه تقسیم کرد و در هر بلوک محتوا و المان های مورد نظر خود را قرار داد. بنابراین، کار با تگ DIV بلوک بندی سند ما است و هر بلوک نیز می تواند شامل تعدادی المان باشد. باید بدانید که تگ های DOV به تنهایی قابلیت های خاصی ندارند و در کنار ویژگی های CSS است که قدرت و انعطاف پذیری آنها تعیین می شود.

چه زمانی از با تگ DIV کار کنیم؟

از تگ DIV برای مجموعه ای از تگ های مختلف زبان برنامه نویسی HTML استفاده می شود تا بتوان قسمت هایی را ایجا کرد و به آنها استایل اعمال کرد. نکته قابل توجه این است که DIV یک تگ چند منظوره است که شما می توانید از آن برای انجام دادن چند کار مختلف در یک صفحه سایت استفاده کنید. شما بیشتر از آن در طرح بندی های صفحات سایت و هنر CSS استفاده می کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ DIV برای شما ارائه کنیم و به بررسی کامل کاربردهای تگ div در HTML بپردازیم. همانطور که گفته شد، تگ DIV یکی از تگ های کاربردی و مهم در زبان برنامه نویسی HTML است که می توانید از آن استفاده کرده و سایت های خودتان را راه اندازی و طراحی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با تگ DIV را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: