محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آشنایی با سایت های آموزشی؛ یکی از ابزارها برای تکمیل کلاس های آموزش آنلاین است! طراحی سایت آموزشی تنها مخصوص آموزشگاه ها و دانشگاه ها نیست و شما در هر زمینه آموزشی که فعالیت دارید، می توانید سایت آموزشی خودتان را طراحی کنید.

با توسعه و گسترش فناوری و در دسترس بودن اینترنت برای بیشتر افراد، ابعاد زندگی انسان ها متحول شده است. ارتباطات، آموزش و تحصیل نیز همسو با این پیشرفت ها، تغییر کرده اند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، اول باید با سایت های وبلاگی آشنا شوید و نحوه طراحی این سایت ها را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های آموزشی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصول طراحی سایت های آموزشی بپردازیم.

سایت آموزشی چیست؟

سایت های آموزشی

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که سایت آموزشی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که سایت آموزشی به ابزاری گفته می شود که به یادگیری و تکمیل فرایند اموزش در کلاس کمک زیادی می کند که می تواند شامل بازی ها، ویدیوها، یا منابع دیگر با موضوع باشد. سایت های آموزشی کمک می کنند تا فرایند یادگیری برای محصل یا دانشجو جذاب باشد. اگر می خواهید یک سایت آموزشی برای خودتان طراحی کنید، باید سایت های شخصی را بشناسید و بتوانید یک سایت شخصی برای خودتان طراحی کنید.

جالب است بدانید، استفاده گسترده از اینترنت، آموزش را بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است. به طور کلی، هر مرکز آموزشی می تواند طبق حوزه کاری خود، آموزش مخصوص خودش را انجام داده و محتوای متناسب با آموزش را در آن ارائه دهد. طراحی سایت آموزشی مزایای زیادی به همراه دارد که شما می توانید با طراحی این نوع سایت، از مزایای آن بهره مند شوید.

مهم ترین اصول طراحی سایت های آموزشی

سایت های آموزشی

توجه داشته باشید که سایت آموزشی نیز یکی دیگر از انواع سایت های آموزشی است که شما می توانید یک سایت آموزشی طراحی کرده و از آن استفاده کنید. با طراحی سایت آموزشی می توانید از طریق اینترنت فعالیت ها، کلاس ها و برنامه کلاس های خودتان را اطلاع رسانی کنید. در زمان طراحی سایت آموزشی باید اصول مهمی را رعایت کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی مهم ترین اصول طراحی سایت های آموزشی بپردازیم:

• یکی از اصول طراحی سایت های آموزشی این است که از اطلاعات دقیقی استفاده کنید. چون سایت آموزشی شما مخاطبان بیشتری دارد و تقریبا همه ممکن است تا اطلاعات شما را مشاهده کنند. خواه این افراد کسانی باشند که برای آموزش به سایت شما آمده اند و یا کسانی که در حوزه شما متخصص هستند.

• یکی دیگر از مهم ترین اصول طراحی سایت آموزشی، کاربرپسند بودن این سایت است. ناوبری سایت آموزشی شما باید به بهترین شکل ممکن ایجاد شده باشد. چون کاربر شما احتمالا می خواهد در سایت شما گشت و گذار کند و برای یاد گرفتن یک مطلب نیامده است.

• سعی کنید تا سایت آموزشی را به ساده ترین شکل ممکن ایجاد کنید. کاربر برای شگفت زده شدن به سایت شما نیامده است، بلکه آمده تا چیزی را یاد بگیرد. سعی کنید در داخل سایت آموزشی خود از المان های ساده و قابل فهم استفاده کنید.

• سایت آموزشی خودتان را به شکل ریسپانسیو طراحی کنید. طراحی ریسپانسیو یعنی سایت شما روی تمامی دستگاه ها از جمله لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی هوشمند و... عملکرد خوبی داشته باشد.

• یکی دیگر از مهم ترین اصول طراحی سایت های آموزشی این است که سعی کنید تا سرعت آپلود صفحات خودتان را بالا ببرید. هرچقدر سایت شما سرعت بالایی داشته باشد، به همان اندازه کاربر یا مخاطب وارد سایت شما می شود.

هدف از طراحی سایت آموزشی چیست؟

سایت های آموزشی

سایت آموزشی یکی دیگر از انواع سایت اینترنتی است که این سایت ها نیز محبوبیت زیادی به دست آورده اند. هدف از طراحی و راه اندازی سایت آموزشی، آموزش و یادگیری است. برای اینکه بتوانیم کلاس های آموزشی خودمان را به شکل آنلاین برگزار کنیم، به طراحی یک سایت آموزشی خوب نیاز داریم. به طور کلی، سایت های شخصی تفاوت زیادی با سایت های آموزشی دارند.

یکی از اصلی ترین اهداف طراحی سایت شرکتی، پذیرش مخاطبان و کاربران بدون محدودیت مکانی و زمانی است. یعنی مخاطب و کاربر در هر ساعت از شبانه روز و با فاصله زیاد می تواند از وبسایت شما بازدید کند که این نکته خیلی مهم در جذب و پذیرش هنرجو و کاربر است. علاوه بر این، با طراحی سایت آموزشی می توانیم با معرفی دوره های آموزشی خود مخاطبان زیادی را برای یادگیری مهارت ها و دیدن دوره های آموزشی جذب کنیم. یکی دیگر از اهداف طراحی سایت آموزشی، راه اندازی کلاس های مجازی و ارائه خدمات به صورت آنلاین است.

طراحی سایت آموزشی برای چه کسانی مناسب است؟

طراحی و راه اندازی سایت آموزشی بهترین گزینه برای ارائه خدمات به شکل آنلاین است. اگر مدیر یک موسسه آموزشی هستید، با راه اندازی یک سایت آموزشی می توانید بدون اتلاف وقت و هزینه، کلاس های آموزشی خودتان را به صورت آنلاین به کاربران اطلاع دهید. سایت آموزشی تنها برای موسسه های آموزشی نیست و حتی بسیاری از کاربران با داشتن انواع دانش مانند آشپزی، نقاشی و موسیقی به طراحی سایت آموزشی می توانند توانایی ها و مهارت های خودشان را در معرض آموزش برای کاربران زیادی قرار دهند. شما باید سعی کنید تا نحوه طراحی سایت های فروشگاهی را نیز یاد بگیرید.

ارائه بعضی از کلاس های آموزشی به شکل تخصصی برای کاربران خیلی مفید است. اگر آموزش های شما برای کاربران مفید باشد، بدون شک طرفداران و مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد. شما با داشتن یک سایت آموزشی حرفه ای می توانید محتواهای آموزشی خودتان را در بخش فروش به اشتراک بگذارید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت های آموزشی برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصول طراحی سایت های آموزشی بپردازیم. همانطور که گفته شد، سایت آموزشی به یکی از ابزارهایی گفته می شود که شما می توانید با استفاده از آن کلاس های آموزشی خودتان را به صورت آنلاین تشکیل دهید. در زمان طراحی سایت آموزشی باید اصول و نکات مهمی را رعایت کنید.

لینک مقاله: https://www.teachmint.com/glossary/e/educational-sites/

نظرات در مورد آشنایی با سایت های آموزشی و اصول طراحی آنها:

سوال تصادفی