محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش تحلیل دامنه و اعتبار دامنه؛ یکی از کارهای مهم برای ارتقا رتبه سایت در نتایج گوگل! بسیاری از کارشناسان سئو معقتد هستند که افزایش اعتبار دامنه یکی از راه های مهم برای بهینه سازی سایت می باشد. شما می توانید با افزایش اعتبار دامنه، سایت خودتان را سئو کنید.

اعتبار دامنه در حوزه وب از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی شاید ندانید که عملکرد آن چگونه است و چه تاثیری روی سئو سایت می گذارد. شما باید همراه سعی کنید تا اعتبار دامنه سایت خودتان را بالا ببرید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید روش های تحلیل دامنه را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دامنه سایت برای شما ارائه کنیم و نحوهتحلیل اعتبار دامنه سایت را به شما یاد دهیم.

منظور از اعتبار دامنه چیست؟

آموزش تحلیل دامنه و اعتبار دامنه

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از اعتبار دامنه چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که اعتبار دامنه یا Domain Authority به یک سیستم امتیازدهی به وبسایت ها و صفحات وب گفته می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. اعتبار دامنه امتیازی بین 1 تا 100 را به سایت می دهد و این عدد هرچقدر بالاتر باشد، نشان دهنده اعتبار بیشتر سایت است. سعی کنید تا اعتبار دامنه سایت خودتان را بالا نگه دارید تا همواره در نتایج برتر گوگل باشید. اگر می خواهید نحوه انجام این کار را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش بررسی رقبا شرکت کنید.

جالب است بدانید، اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی یکی از شاخص های مهم گوگل نیست و به طور مستقیم بر سئو سایت تاثیر نمی گذارد، با این حال متخصصین سئو آن را زیر نظر می گیرند. اعتبار هر صفحه از سایت توسط معیاری به اسم اعتبار دامنه بررسی می شود. با کارهای زیر می توانید اعتبار دامنه سایت خودتان را بالا ببرید:

• لینک هایی را که قرار است در سایت خودتان قرار دهید را به طور دقیق بررسی کنید.

• بک لینک هایی را که به سایت خودتان می دهید را بررسی کرده و از معتبر بودن آنها مطمئن شوید.

• برای اینکه اعتبار دامنه سایت خودتان را بررسی کنید، باید محتواهای با ارزشی را تولید و در سایت خود منتشر کنید.

• یکی دیگر از راه های افزایش اعتبار دامنه این است که ابتدا مخاطبان خودتان را شناسایی کرده و متناسب با نیاز آنها محتوا تولید کنید.

معرفی بهترین ابزارهای تحلیل دامنه

توجه داشته باشید که اعتبار دامنه، رتبه سایت شما در نتایج گوگل را مشخص نمی کند، ولی می توانند یک راهنما برای شما باشد تا سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید که پس از آموزش بررسی رفتار کاربران سایت رقبا یکی از مهترین موارد است. هرچقدر اعتبار دامنه بیشتر باشد، سایت شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر خواهد داشت.در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی بهترین ابزارهای تحلیل دامنه بپردازیم و نحوه کار با آنها را به شما یاد دهیم:

• آموزش کار با ابزار ماز(Moz)

یکی از ابزارهایی که می توانید با استفاده از آن دامنه سایت خودتان را تحلیل کنید، ابزار ماز Moz است. این ابزار به صورت رایگان امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که برای کار با این ابزار، اول باید در آن لاگین شوید. بعد از وارد شدن به این سایت، برای تحلیل دامنه سایت خود باید روی گزینه Analyze کلیک کنید.

آموزش تحلیل دامنه و اعتبار دامنه

بعد از اینکه روی گزینه Analyze کلیک کردید، باید آدرس سایت خودتان را در بخش مربوطه وارد کنید. بعد از این کار اطلاعاتی مانند تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد که اگر صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، اطلاعات بیشتری را می بینید که قطعا بدردتان می خورد.

• آموزش کار با ابزار اچرفز(Ahrefs)

اچرفز Ahrefs نیز به شما کمک می کند تا اعتبار دامنه سایت خودتان را به طور کامل بررسی کرده و به اطلاعات مفیدی دسترسی پیدا کنید. این سایت تنها لینک های خارجی را برای تحلیل اعتبار دامنه سایت در نظر می گیرد و کاری به شاخص ها و فاکتورهای دیگر ندارد.

آموزش تحلیل دامنه و اعتبار دامنه

توصیه می کنیم تا به این نکته توجه داشته باشید که اسم متغیری که ابزار اچرفز آن را زیر نظر می گیرد، رتبه دامنه یا Domain Rating است و آن را با دامین اتوریتی نشان نمی دهد. شما نباید اعتبار دامنه و رتبه دامنه را با یکدیگر اشتباه بگیرید. همچنین برای اعتبار صفحه خودتان باید از متغیری به اسم نمره URL یا URL Rating استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دامنه سایت برای شما ارائه کنیم و نحوه تحلیل اعتبار دامنه سایت را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تحلیل دامنه یا اعتبار دامنه یکی از کارهای مهم و ضروری برای ارتقا رتبه سایت در نتایج گوگل است. شما می توانید با کمک ابزارهای مختلفی، دامنه سایت خودتان را تحلیل کرده و در صورت نیاز مشکلات و ایرادات سایت خودتان را برطرف کنید.

لینک مقاله: https://www.webfx.com/blog/internet/what-is-a-website-domain/

نظرات در مورد درس بیست و نهم: آموزش تحلیل دامنه و اعتبار دامنه:

سوال تصادفی