ما سعی می کنیم در مقاله صفحه فرود یا لندینگ چیست و چرا تهیه می شود؟ اطلاعاتی در مورد صفحه فرود یا لندینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع لندینگ پیج بپردازیم و اهمیت به کارگیری صفحات لندینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین برای کسب درآمد بیشتر و شناخته تر شدن برند هر کسب و کاری نیاز هست که از اصول بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ استفاده بشه. ابزارهای و راه های مختلفی برای استفاده در بازاریابی وجود داره که میشه گفت یکی از مهم ترین این ابزارها، لندینگ پیج یا صفحه فرود هست که اهمیت زیادی در بالا بردن کیفیت و رتبه سایت داره.

افرادی که با فضای کسب و کار اینترنتی و وبسایت ها در ارتباط هستن، قطعا اسم کلمه صفحه فرود یا لندینگ پیج رو شنیدن. صفحه فرود همونطور که از اسمش پیداست، صفحه ای از وبسایت اینترنتی هست که کاربران و بازدیدکننده ها از طریق اون وارد فضای کسب و کار شما میشن. ورود کاربران به این صفحه ها به روش های مختلفی انجام می گیره و شما نیز باید با این صفحات و انواع اون آشنا بشین و از اون ها برای بالا بردن رتبه و سئو سایت خود استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صفحه فرود یا لندینگ چیست و چرا تهیه می شود؟ اطلاعاتی در مورد صفحه فرود یا لندینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع لندینگ پیج بپردازیم و اهمیت به کارگیری صفحات لندینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

صفحه فرود یا لندینگ چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ چیست؟

اگه در کسب و کار اینترنتی یا وبسایت ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم صفحه فرود یا Landing Page رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که صفحه فرود یا لندینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صفحه فرود در اصل ویترین یا دروازه ورود یه سایت محسوب میشه. برای مثال اگه کسی بخواد با جستجو از گوگل به یه محتوای خاص شما رسید، صفحه اون محتوا صفحه فرود یا لندینگ شما محسوب میشه. یا اگه مثلا قصد دارین برای کاربران جذب شده و غیر فعال خود ایمیلی بفرستین و کد تخفیف ویژه ای به اون ها بدین که اولین خرید خودشون رو انجام بدن برای اون ها صفحه ویژه ای درست می کنین که مخصوص اون ها باشه و از پیشنهادات منحصر به فرد اون ها استفاده می کنین.

جالب اینجاست که بدونین صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحاتی از وبسایت شما هستن که با هدف خاصی طراحی و ساخته میشن. به طور کلی سایت یه هدف مشخص داره و هر کدوم از صفحات سایت نیز با هدفی در جهت هدف کلی سایت طراحی میشن. ولی بحث هدف و جهت برای صفحه فرود بسیار مهم هست، جوری که باعث شده این صفحات ویژگی های حخاصی داشته باشن. برای مثال صفحات وبلاگ شما لندینگ پیج نیستن، چون برای یه هدف خاص طراحی نشدن، بلکه هر صفحه می تونه چند هدف یا چند کلمه کلیدی داشته باشه. بهترین مثال برای لندینگ پیج صفحاتی هستن که برای گوگل طراحی شدن.

به زبان ساده تر، لندینگ پیج یا Landing Page اولین صفحه ای هست که بعد از کلیک روی لینک مورد نظر، وارد اون میشین. هر صفحه ای می تونه صفحه فرود شما باشه. صفحه اصلی، یه وبسایت وبلاگ، یه صفحه محصول یا صفحه ای که بازدیدکننده رو به مشتری تبدیل می کنه. با این جال زمانی که ما در مورد صفحه های فرود در بازاریابی آنلاین صحبت می کنیم. منظور ما معمولا صفحه ای هست که به صورت خاص برای دریافت و تبدیل ترافیک از یه کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده

مقاله پیشنهادی: کلمه کلیدی چیست؟

ویژگی های لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ

همونطور که گفتیم، صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحاتی هستن که بعد از کلیک بر روی سایت وارد اون صفحات میشین و ویژگی های زیادی دارن که باید با این ویژگی ها آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله صفحه فرود یا لندینگ چیست و چرا تهیه می شود؟ به بررسی ویژگی های لندینگ پیج بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از ویژگی های لندینگ پیج، جدا کردن اجزای محتوا هست. بهتره بدونین هر بخش از صفحه فرود باید فضای خاص خودش رو برای نمایش داشته باشه. در کنار فضای سفید، میشه از تم و تصاویر نیز برای ایجاد تفکیک بصری استفاده کرد. این کار کمک می کنه تا کاربران در طول حضور خود در لندینگ پیج بیش از حد تحت فشار قرار نگیرن.

• یکی دیگه از ویژگی های لندینگ پیج این هست که متن قابل فهم و مختصر داره. هرچقدر خوندن و درک محتوای صفحه فرود برای مخاطبان راحت باشه، شانس موفقیت شما بیشتر میشه. همچنین سعی کنین از فونت هایی کمک بگیرین که قابل خوندن باشه و توصیه میشه از بلوک طولانی محتوای متن خودداری کنین.

مقاله پیشنهادی: انواع هدینگ در محتوا کدامند؟

• یکی دیگه از ویژگی های لندینگ پیج، استفاده از اطلاعات تصویری هست. جالب اینجاست که بدونین همراه با متن کوتاه و جذاب، استفاده از تصاویر می تونه نقش مهمی در انتقال پیام کلی شما داشته باشه. این تصویر می تونه نمودار، عکس، جدول یا اینفوگرافیک باشه.

• یکی دیگه از ویژگی های لندینگ پیج، ترکیب رنگی جذاب هست. استفاده از رنگ یه موضوع ذهنی و سلیقه ای هست. ولی بهتره بدونین صفححه فرودی که از رنگ منطبق با سلیقه کاربر استفاده می کنه، استفاده و فهم اون رو راحت تر می کنه.

انواع لندینگ پیج کدامند؟

انواع لندینگ پیج

صفحات لندینگ پیج، صفحه اصلی و اولیه سایت هست که کاربران به اون وارد میشن که اصطلاحا به اون خانه یا Home هم گفته میشه. در اصل یه صفحه فرود یا Landing Page یه صفحه کلیدی در هر سایت هست، ولی صفحه اول سایت فقط صفحه فرود اون سایت نیست. ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله صفحه فرود یا لندینگ چیست و چرا تهیه می شود؟ به معرفی انواع لندینگ پیج ها بپردازیم.

• صفحه فرود Opt-In Landing Page

یکی از انواع لندینگ پیج ها که اکثر مدیران کسب و کار اینترنتی یا صاحبان وبسایت ها به اون ها توجه زیادی دارن و از اون ها استفاده می کنند، صفحه فرود Opt-In Landing Page هست که طراحی اون ها بخش هایی از وب سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار وجود داره. این نوع صفحات معمولا به صورت فرم کوچیکی در قسمتی از صفحات وبسایت قرار دارن و به چشم کاربران می خورن.

• صفحه فرود کلیکی یا Click Through

یکی دیگه از انواع لندینگ پیج ها، صفحه فرود کلیکی هست که برای لینک دهی مورد استفاده قرار می گیره. به این معنی که زمانی که کاربری بر روی اون کلیک کرد، به صفحه دیگه ای منتقل بشه. هدف از ایجاد این نوع صفحات، افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری با استفاده از جلب توجه او و کلیک کردن هست.

• لندینگ اختصاصی

یکی دیگه از انواع لندینگ پیج ها، لندینگ اختصاصی هست. در این نوع طراحی، تمرکز اصلی روی فراخوان عمل هست. این فراخوان می تونه شامل پر کردن فرم های قرار داده شده در سایت، دانلود کاتالوگ، ثبت نام، خرید محصول و... باشه. لندینگ پیج اختصاصی ویژگی هایی داره که اون رو از بقیه موارد متمایز می کنه.

اهمیت به کارگیری صفحات لندینگ چیست؟

اهمیت به کارگیری صفحات لندینگ

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله صفحه فرود یا لندینگ چیست؟ اهمیت به کارگیری صفحات لندینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین به طور کلی هر صفحه ای که کاربرد از طریق اون وارد سایت بشه به عنوان صفحه فرود یا دروازه ورود کاربرد به سایت شناخته میشه. علاوه بر این، اگه کاربر از طریق صفحه ای که موتورهای جستجو در اختیارش قرار میدن به سایتتون وارد بشن، در این صورت نیز می تونه یه لندینگ پیج برای سایت شما باشه. با این وجود اگه بخواهیم به طور تخصصی این مفهوم رو بررسی کنیم، باید بگیم که یه صفحه فرود واقعی با هدف خاصی طراحی میشه، چون هر صفحه قدیمی که کاربر بتونه از طریق اون در سایت خود فرود بیاد، یه صفحه فرود محسوب نمیشه.

جالب اینجاست که بدونین صفحه فرود صفحه ای ساده و جداگونه در سایت شما هست که اون رو با هدف خاصی مثل جذب کاربر یا یه تبدیل طراحی می کنین. به یاد داشته باشین که همه لندینگ پیج ها صفحه ای از وب هستن، ولی هر صفحه یه صفحه فرود محسوب نمیشه. به صفحه فرود یا Landing Page صفحه هدف نیز گفته میشه، چون با هدف افزایش بازدید از سایت و در سایت های دیجیتال مارکتینگ با هدف افزایش میزان فروش طراحی میشه. به همین دلیل هست که طراحی این صفحات اهمیت زیادی داره، چون یه طراحی کاربرپسندتر می تونه شما رو به میزان قابل توجهی به هدف شما نزدیک تر کنه.

البته قرار نیست در سایت فقط یه صفحه لندینگ داشته باشین. در اصل کارشناسان در دنیای بازاریابی پیشنهاد می کنند که چندین صفحه فرود رو برای هدف گیری گروه های مختلف مشتریان طراحی کنین. صفحات فرود پتانسیل رشد بزرگی رو برای سایت و کسب و کار شما ارائه میدن و ابزاری قدرتمند برای کمک به ادامه شکوفایی کسب و کار شما محسوب میشه. بنابراین، برای افزایش کیفیت و بالا بردن رتبه سایت خود از لندینگ پیج ها استفاده کنین.

مزایای صفحات لندینگ چیست؟

مزایای صفحات لندینگ

لندینگ پیج ها صفحاتی هستن که کاربران و مخاطبان برای اولین بار به این صفحه وارد میشن که باعث میشه تا کسب و کار شما دیده بشه و کاربرد تصمیم بگیره تا از سایت شما استفاده کنه. همچنین این صفحات مزایای زیادی به همراه دارن که باعث میشه که خیلی از صاحبان وبسایت ها توجه زیادی به صفحات لندینگ داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی مزایای صفحات لندینگ بپردازیم.

• یکی از مزایای صفحات لندینگ این هست که نرخ تبدیل رو به طور چشمگیری بهبود میده. صفحات فرود بر روی یه هدف متمرکز میشن و بازدیدکننده ها شما رو ترغیب می کنند تا اقدام کنند. با انجام این کار اون ها افراد رو به سمت پایین قیف فروش سوق میدن. یعنی از بازدیدکننده معمولی به سرنخ و در آخر به مشتری تبدیل می کنند.

• یکی دیگه از مزایای صفحات لندینگ این هست که دید ارزشمندی در مورد مخاطبان به شما ارائه میده. اگه فرم ثبت نام رو در صفحه فرود خودتون قرار بدین، می تونین اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی مخاطبان دریافت کنین تا درک بهتری از بازار هدف خود داشته باشین.

• یکی دیگه از مزایای صفحات لندینگ این هست که شهرت و آگاهی از برند رو افزایش میده. بهتره بدونین یه صفحه فرود مناسب، حرفه ای بودن، ارزش و جذابیت برند شما رو نشون میده. صفحات فرود نه تنها ابزاری عالی برای به دست آوردن سرنخ ها در لحظه هستن، بلکه به تقویت نام تجاری شما کمک می کنند.

• یکی دیگه از مزایای صفحات لندینگ این هست که صفحات فرود قابل آنالیز و تحلیل هستن. با تجزیه و تحلیل معیارهایی مثل تبدیل ها، نرخ پرش، بازدید از صفحه و منبع ترافیک می تونین درک درستی از عملکرد یه کمپین بازاریابی داشته باشین و میزان پیشرفت سایت خودتون رو بسنجین.

تفاوت بین صفحه اصلی سایت و صفحه فرود چیست؟

تفاوت بین صفحه اصلی سایت و صفحه فرود

اولین تفاوت بین صفحه اصلی و صفحه فرود این هست که صفحه اصلی دارای تعداد زیادی لینک تبلیغات، تصاویر متفرقه و.... هست، در حالی که صفحه فرود فوق العاده متمرکز هست و تنها یه هدف رو دنبال می کنه. وجود لینک های کمتر در صفححه فرود، نرخ تبدیل ها رو افزایش میده چون کلیک های وسوسه انگیز کمتری وجود داره. این لینک ها می تونن کاربران رو از Call To Action دور کنند. به همین دلیل هست که دیجیتال مارکترها همیشه از یه صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد کمپین های خود استفاده می کنند.

تفاوت دوم این هست که صفحه اصی چندوجهی هست، یعنی به صفحه های درباره ما، گالری تصاویر، فروشگاه آنلاین و موارد دیگه لینک میده. صفحه اصلی هم اهمیت خودش رو داره، چون اسم تجاری و لیست کاملی از خدمات رو نشون میده. همچنین به افراد امکان میده تا طیف وسیعی از محصولات رو بررسی کرده و در آخر اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارائه میده. بازدیدکننده می تونه از صفحه اصلی به هر صفحه دیگه ای از سایت بره، ولی لزوما مشتری نمیشه و خریدی انجام نمیده. این نکته تفاوت بین صفحه اصلی و صفحه فرود رو به خوبی نشون میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صفحه فرود یا لندینگ چیست و چرا تهیه می شود؟ اطلاعاتی در مورد صفحه فرود یا لندینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع لندینگ پیج بپردازیم و اهمیت به کارگیری صفحات لندینگ رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحاتی از وبسایت شما هستن که با هدف خاصی طراحی و ساخته میشن. به طور کلی سایت یه هدف مشخص داره و هر کدوم از صفحات سایت نیز با هدفی در جهت هدف کلی سایت طراحی میشن.

نظرات: