کامنت مارکتینگ؛ یکی از روش های نسبتا قدیمی در حوزه بازاریابی که هنوز هم قدرت بالایی داشته و استفاده میشه! احتمالا تا الان داستان ها و نکته های جالبی درباره موفقیت دیجی کالا، این غول فروشگاه های اینترنتی در ایران شنیدین؛ ولی تا حالا درباره کامنت مارکتینگ قوی این برند هم چیزی به گوشتون رسید؟ بله؛ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاهی، یکی از رمز و رازهای شناخته شدن دیجی کالا و موفقیت آن!

بهبود سئو یه هدف هست و در مسیر رسیدن به این هدف و سر هر پیچ می تونین از راهنماها و مسیریاب های مختلف استفاده کنین. یکی از راه ها برای بهبود سئو سایت، کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه هست. هرچه محتوای بهتری بنویسین، طوری که تعداد زیادی تشویق بشن برای مطلب شما کامنت بزارن و یا در ادامه مطلبی که نوشتین، بحث چالشی به راه بیفته، شما قدم بزرگی رو در کامنت مارکتینگ برداشتین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کامنت مارکتینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کامنت مارکتینگ به شما ارائه کنیم و به بررسی 6 تکنیک موثر آن بر سئو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این راهکارها آشنا بشین.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی اینترنتی یا سفارش تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کامنت مارکتینگ یا Comment Marketing رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کامنت مارکتینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کامنت مارکتینگ یکی از روش های نسبتا قدیمی در حوزه بازاریابی هست که هنوز هم قدرت بالایی داشته و مورد استفاده قرار می گیره. در اصل نسبت به سال های اخیر تعداد افراد و کسب و کارهایی که از این روش برای انجام بازاریابی استفاده می کنند، کاهش پیدا کرده. استفاده از کامنت مارکتینگ در دنیای بازاریابی دیجیتال تاثیر زیادی داره.

جالب اینجاست که بدونین کامنت مارکتینگ به معنی استفاده از نظرات و انتقاد های بازدیدکننده ها و مخاطبین سایت برای افزایش رتبه سایت و بهبود وضعیت فروش و کسب و کار هست. از کامنت برای معرفی برند، ارتباط موثر با کاربران و افزایش اعتماد اون ها و در نهایت افزایش میزان ترافیک استفاده میشه. باید بدونین که کامنت مارکتینگ یکی از ارزون ترین و کم هزینه ترین روش های بازاریابی در دنیای دیجیتال هست که تاثیر زیادی بر فروش و افزایش ترافیک سایت داره. یکی از پلتفرم هایی که کامنت مارکتینگ در اون به شدت مورد استفاده قرار می گیره و جریان داره، اینستاگرام هست و باعث افزایش فالوور میشه.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو

6 تکنیک موثر کامنت مارکتینگ بر سئو سایت

6 تکنیک موثر کامنت مارکتینگ بر سئو سایت

همونطور که گفتیم، کامنت مارکتینگ یا همون بازاریابی دیدگاهی، راهکاری هست به منظور افزایش ترافیک سایت، افزایش فروش و در نتیجه کسب رتبه برتر در نتایج گوگل از طریق نظراتی که کاربران در سایت قرار میدن. در بیشتر سایت های اینترنتی فضای مخصوصی به منظور ارسال نظرات کاربران در نظر گرفته شده که قطعا شما هم بارها با این جاها روبرو شدین. شما باید در کامنت مارکتینگ به اصول مختلفی توجه داشته باشین تا تاثیرات لازم رو بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 تکنیک موثر کامنت مارکتینگ بر سئو بپردازیم.

1.مرتبط بودن کامنت با موضوع

یکی از تکنیک های موثر کامنت مارکتینگ بر سئو، مرتبط بودن کامنت با موضوع مطلب هست. به عبارت دیگه، کامنت شما باید با مطلبی که در زیر اون قرار می گیره یا بحثی که احتمالا در قیمت دیدگاه شکل گرفته هماهنگ باشه. یعنی علاوه بر اینکه احتمالا اطلاعات جالب و کاربردی زیادی در جنته دارین که مشتاق در میان گذاشتن اون ها با سایر افراد هستین، ولی حتی اگه اون اطلاعات خیلی مفید هم باشن، باز هم به مذاق مسئول تایید کامنت ها و مخاطبین در گفتگو زیاد خوش نمیاد.

2.قالب بندی درست و مناسب

یکی دیگه از تکنیک های موثر کامنت مارکتینگ بر سئو، قالب بندی درست و مناسب هست. برای اینکه نوشته شما مثل یه کلاف در هم تنیده از کلمات و جمله ها به نظر نرسه و خوندن و درک اون راحت بشه، لازمه که اون رو پاراگراف بندی کنین. هرجا که لازمه علائم نوشتاری مناسبی رو به کار ببرین و در صورت امکان از لیست استفاده کنین. اگه از جمله ها و پاراگراف های طولانی استفاده کنین، مردم کامنت شما رو نمی خونن.

بیشتر بخوانیم: تاثیر بازاریابی محتوا در جذب مشتری احتمالی

3.ارائه ارزش

ارائه ارزش هم یکی دیگه از تکنیک های موثر کامنت مارکتینگ بر سئو هست. محتواها باید بی همتا باشن. اون ها باید ارزشی رو به وجود بیارن که مخاطبان شبیه اون رو در جای دیگه نبینن. شما نباید مواردی رو که قبلا در پست ها یا کامنت ها استفاده کردین رو بیان کنین. بیانات شما باید جدید باشه، جوری که مخاطبان شما مثل اون ها رو قبلا در سایر محتواها یا مطالب قبلی ندیده باشن.

4.احترام به نویسنده و مخاطبان

یکی دیگه از تکنیک های موثر کامنت مارکتینگ بر سئو این هست که کامنت خودتون رو جوری بنویسین که از احترام نویسنده و مخاطبان در نیایین. به عبارت دیگه، در همه کامنت های خودتون از یه لحن محترمانه استفاده کنین تا بازخورد منفی نداشته باشین. البته منظور ما این نیست که با سایر مخاطبان مخالفت کنین. در واقع اگه جایی هم لازم باشه، با نظرات و نوشته های سایر افراد مخالفت کنین تا بحث کرده و کامنت شما با ارزش بشه.

5.استفاده از کلمات کلیدی در کامنت

استفاده از کلمات کلیدی در کامنت

یکی دیگه از تکنیک های موثر کامنت مارکتینگ بر سئو این هست که از کلمات کلیدی در کامنت خودتون استفاده کنین تا به سئو شما ارزش داده بشه. بهتره بدونین اگه کامنت نوشته شده شما دارای کلمات کلیدی باشه، شخص تاییدکننده کامنت خیلی زود کامنت شما رو تایید می کنه، چون این کار باعث میشه تا کامنت شما سئو شده به نظر برسه و محتوا در رتبه های بالای سایت قرار بگیره.

6.دوری کردن از غلط املایی و نگارشی

یکی دیگه از تکنیک های موثر کامنت مارکتینگ بر سئو این هست که غلط های املایی و نگارشی دوری کنین و سعی کنین تا کامنت شما هیچ مشکل و ایرادی نداشته باشه. اگه کامنت نوشته شده شما دارای غلط های املایی باشه، ممکنه کاربران و مخاطبین نتونن کامنت شما رو بخونن و بهش جواب بدن. همچنین اگه کامنت شما ایراد داشته باشه، تاییدکننده کامنت نظر شما رو در سایت نشون نمیده.

مقاله پینشهادی: برندسازی برای سئو

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کامنت مارکتینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد کامنت مارکتینگ یا Comment Marketing به شما ارائه کنیم و به بررسی 6 تکنیک موثر آن بر سئو بپردازیم تا با این راهکارها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، کامنت مارکتینگ یکی از ارزون ترین و کم هزینه ترین روش های بازاریابی اینترنتی هست که باعث میشه تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کنه و میزان فروشتون بالا بره. در کامنت نویسی باید به اصول مختلفی توجه داشته باشین تا با مشکلی مواجه نشین.

نظرات: