محتوای کوتاه یا طولانی؟ کدوم ایده آل هست؟! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین محتوای طولانی چیست و چرا مهم هست؟ محتوای کوتاه چیست و کجا به کار میاد؟ محتوای کوتاه چه ویژگی هایی داره؟ طول محتوای مفید چقدر هست؟ تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل به چه صورتی می باشد؟ محتوای برای سئو چقدر باید باشه؟ محتوای طولانی و کوتاه چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ مطالب طولانی چه مزیت هایی داره؟

پیش از اینکه بفهمین آیا مطالب طولانی واسه سایت شما مناسب هست یا مطالب کوتاه، باید سعی کنین تا تفاوت های محتوای کوتاه و طولانی رو به خوبی درک کنین. همونطور که یاد می گیرین چجوری مطالب طولانی رو بنویسین، می فهمین که این نوشتار عمیق با کیفیت عالی هست که فراتر از اطلاعات جزئی درباره موضوع هست. هر کدوم از محتوای طولانی و کوتاه مزیت های خاص خودشون رو دارن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای طولانی و محتوای کوتاه بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های محتوای کوتاه بپردازیم و تفاوت محتوای کوتاه و طولانی رو مورد بررسی قرار بدیم تا بفهمین کدوم ایده آل هست.

منظور از محتوای طولانی چیست؟

منظور از محتوای طولانی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از محتوای طولانی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای طولانی به هر نوع مقاله بیشتر از 1200 کلمه گفته میشه. در حال حاضر، مطلب طولانی محتوایی هست که طول اون حداکثر 10 هزار کلمه باشه. با این وجود، باید توجه داشته باشین که محتوای طولانی فقط پر کردن صفحه با کلمه های اضافی نیست. همونطور که یاد می گیرین چجوری محتوای طولانی تولید کنین، می فهمین که این مطلب کیفیت بالایی داره و بیشتر از اطلاعات جزئی درباره موضوع یا عنوان هست.

جالب اینجاست که بدونین محتوای طولانی فقط به کمک تعداد کلمات خودش طولانی محسوب نمیشه؛ بلکه عناصر عمق و حجم اطلاعات هم از اهمیت زیادی برخوردار هستن، ولی به هر حال نمیشه از تاثیر تعداد کلمات هم غافل شد. محتوای طولانی چیزی حدود حداقل 1200 کلمه داره. توجه داشته باشین که محتوای طولانی، مطلبی هست که زمان قابل توجهی صرف تولید و نوشتن اون شده. واسه نوشتن این محتوا باید خیلی جدی و دقیق تحقیقات رو انجام بدین و باید در مورد اون فکر و اندیشه کنین.

مقاله پیشنهادی: نوشتن 1000 کلمه محتوا چقدر طول می کشد؟

چرا محتوای طولانی مهم است؟

نکته قابل توجه این هست که محتوای طولانی باید یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیارهای وبسایت شما باشه؛ چون محتوای طولانی واسه سئو سایت ضروری هست!

محتوای طولانی باعث میشه تا کاربران و مخاطبان، مدت زمان زیادی در صفحات سایت شما باقی بمونن و ارتباط بیشتر و موثری با شما برقرار کنند. یکی دیگه از دلایل مهم بودن محتوای طولانی، تاثیر اون در SERP یا صفحه نتایج برتر گوگل هست. محتوای طولانی به شما این امکان رو میده تا در نتایج برتر موتورهای جستجو مثل گوگل ظاهر بشین. از همه مهم تر، مطالب طولانی در سایت نه تنها به چشم گوگل میان، بلکه مخاطبان و کاربران هم اون ها رو خیلی دوست دارن. دلیل این تمایل هم مشخصه!

محتوای کوتاه چیست؟

محتوای کوتاه چیست؟

محتوای کوتاه به مقاله ای گفته میشه که کاربران و مخاطبان سایت شما بتونن از اون در یه مدت زمان کوتاهی استفاده کنند. زمانی که بخواهیم این مسئله رو در حوزه نوشتن بررسی کنیم، معمولا میشه اون محتواهایی رو اسم ببریم که کمتر از 1000 کلمه دارن. مثلا پست های کوتاه وبلاگ، رسانه های اجتماعی و ایمیل های کوتاه. همچنین اگه بخواهیم در مورد محتواهای ویدیویی هم اشاره ای داشته باشیم، می تونیم ویدیوهای کوتاه کمتر از 3 دقیقه رو مثال بزنیم. این ویدیوها در یوتیوب، اینستاگرام و سایت های اینترنتی وجود دارن.

محتوای کوتاه چه ویژگی هایی دارد؟

بهتره بدونین محتواهای کوتاه یا میکرو کانتنت ها دو ویژگی مهم و اصلی دارن. در ادامه این دو ویژگی مهم محتواهای کوتاه رو بررسی می کنیم:

  • محتواهای کوتاه نسبت به مقاله های معمولی کوتاه تر هستن. این محتواها رو در شرایط مختلفی میشه مورد استفاده قرار داد. استفاده از اون ها در رسانه های اجتماعی، روزنامه، کتاب های الکترونیکی و... رواج داد.
  • یکی دیگه از مهم ترین ویژگی های محتوای کوتاه، قدرت انتقال مفهوم به کاربران در مدت زمان کوتاه هست. به این ترتیب، انتقال مفهوم و درک اون به وسیله مخاطبان یه موضوع مهم در محتوای کوتاه هست.

مقاله پیشنهادی: تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟

تفاوت بین محتواهای طولانی و کوتاه چیست؟

تفاوت بین محتواهای طولانی و کوتاه چیست؟

وبسایت هایی در حوزه وب وجود دارن که فقط با 500 کلمه رتبه بندی میشن و همچنین سایت هایی هستن که حتی با 2000 کلمه ها هیچ رتبه ای در گوگل به دست نمیارن. میانگین کلمه های محتوای طولانی تقریبا 1500 تا هست. حد بالایی وجود نداره، ولی معمولا به 4 هزار تا 5 هزار کلمه میرسه. واسه ایجاد محتوای طولانی وقت زیادی نیاز هست و به همین دلیل خیلی از وبسایت ها این محتواها رو نادیده می گیرن و خیلی از سایت ها با محتوای طولانی، کلمه های مورد نظر خودتون رو رتبه بندی می کنند.

در حالی که محتوا کوتاه تقریبا از 500 تا 800 کلمه به وجود میاد. تولید محتوای کوتاه کار سختی هست، چون شما باید در اون مطب کوتاه، همه اطلاعات موضوع رو به مخاطبان انتقال بدین و همچنین باید کاملا از نظر کلمات کلیدی بهینه باشن تا رتبه مناسبی رو به دست بیارن. باید بدونین که تولید محتوای کوتاه هیچ وقت راحت تر از تولید محتوای طولانی نیست و بعضی وقت ها نوشتن اون ممکنه بیشتر از نوشتن محتوای طولانی وقت بگیره.

محتوای طولانی بهتر از یا محتوای کوتاه؟

تصور اشتباه در بین افرادی که تولید محتوا انجام میدن این هست که فقط یکی از این محتواها یعنی محتوای کوتاه یا طولانی می تونه واسه یه سایت بهتر عمل کنه. با این وجود، تجربه نشون داده که میشه از هر دو نوع محتوا استفاده کرد تا یه استراتژی محتوایی خوب در وبسایت به وجود اورد. در نهایت میشه گفت که هر کدوم از محتوای طولانی و کوتاه واسه سایت مفید هستن و توصیه میشه هر دو محتوا رو زیر نظر قرار داد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای طولانی و محتوای کوتاه بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های محتوای کوتاه بپردازیم و تفاوت محتوای کوتاه و طولانی رو مورد بررسی قرار بدیم تا بفهمین کدوم ایده آل هست. همونطور که گفتیم، هر محتوا خاص و منحصر به فرد هست. بهتره بدونین محتوای بلند و با کیفیت، بک لینک بیشتر و رتبه های بالاتری می گیره. این فرصتی واسه نشون دادن دانش این حوزه هست و می تونه واسه مخاطبان و کاربران وبسایت شما خیلی ارزشمند باشه.

نظرات: