کاربرد اینفوگرافیک در استراتژی تولید محتوا؛ یک قالب بسیار موثر در استراتژی محتوا! آیا دوست دارید تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید اینفوگرافیک چیست؟ اینفوگرافیک چه کاربردی در استراتژی تولید محتوا دارد؟ چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟ استفاده از اینفوگرافیک در استراتژی محتوا چه مزایایی دارد؟ در زمان استفاده از اینفوگرافیک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تولید محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است که کسب و کارهای زیادی از این روش استفاده می کنند، لذا شناخت ابزار لازم برای تولید انواع محتوا الزامی است. امروزه بیشتر افراد دوست دارند تا به جای خواندن یک مقاله طولانی، یک تصویر را مشاهده کنند. به طور کلی ذات انسان به این شکل است که دیدن را به خواندن ترجیح می دهد. برای این کار می توانید محتوای متنی خودتان را به اینفوگرافیک تبدیل کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره اینفوگرافیک برای شما ارائه کنیم، به بررسی کاربردهای اینفوگرافیک در استراتژی محتوا بپردازیم و دلیل استفاده از اینفوگرافیک را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور از اینفوگرافیک چیست؟

محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک(Infographic) یکی از روش هایی است که متن و تصاویر را با یکدیگر ترکیب می کند و مفهوم متن را برجسته تر می کند. کسب و کارها برای اینکه مقاله های متنی خودشان را به شکل بهتری منتشر کنندف می توانند اینفوگرافیک تولید کنند. در اینفوگرافیک مهم ترین اطلاعاتی که درباره یک موضوع وجود دارد، به شکل گرافیکی تولید شده و به مخاطبان ارائه می شود. اگر شما نیز می خواهید تا محصولات و خدمات خودتان را به غیر از مقاله متنی معرفی و تبلیغ کنید، می توانید از اینفوگرافیک استفاده کنید.

با اینکه اینفوگرافیک ها با گسترش اینترنت و افزایش رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی رایج شدند، ولی می توان ردپای اینفوگرافیک ها را در سال ها قبل نیز مشاهده کرد. زمانی که انسان های اولیه روی دیوار غارها نقاشی می کشیدند، متن و تصویر را با یکدیگر قاطی می کردند و یک نقاشی مفهومی ایجاد می کردند. در حال حاضر از اینفوگرافیک در حوزه های مختلفی استفاده می شود و توانسته به یکی از بهترین و موثرترین روش های تولید محتوا تبدیل شود. یکی ابزارهایی که اخیرا به شدت در تولید محتوا از آن استفاده میشود استفاده از هوشم صنوعی و بات هایی مثل Chat GPT برای تولید محتواست. برای تولید محتوا به این روش لازم است شما مزایا و معایب نوشتن محتوا با ChatGPT را بشناسید.

چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟

اگر هنوز به اهمیت اینفوگرافیک در استراتژی محتوا پی نبرده اید، کافی است آماری که در ادامه ارائه می دهیم را با دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که 65 درصد از افراد آماده یادگیری بصری هستند. به عبارت دیگر، بیشتر افراد از طریق مشاهده بهتر یاد می گیرند. همچنین 10 درصد از افراد مطالبی که در پادکست گفته می شوند یا به یاد می سپارند. ولی 65 درصد چیزهایی که مشاهده کردند در ذهن آنها باقی می ماند. به همین دلیل تولیدکنندگان محتوا استراتژی محتوایی خودشان را تغییر می دهند و تولید محتوای اینفوگرافیک را در اولویت قرار می دهند.

کاربردهای اینفوگرافیک در استراتژی محتوا

محتوای اینفوگرافیک

همانطور که گفته شد، اینفوگرافیک یکی از بهترین روش های تولید محتوای بصری است که لازم است در کنار آشنایی با استراتژی های تولید محتوا این موضوع را هم در نظر بگیرید. بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای مطالعه مقاله متنی، یک تصویر را مشاهده کنند. 65 درصد از افراد چیزهایی را که می بینند را بیشتر در یاد می سپارند. به همین دلیل کسب و کارهای زیادی سعی می کنند تا اینفوگرافیک تولید کنند. اینفوگرافیک در تولید محتوا کاربردهای زیادی دارد. در ادامه 5 کاربرد اینفوگرافیک در استراتژی تولید محتوا را بررسی می کنیم:

• ویروسی شدن محتوا

یکی از کاربردهای اینفوگرافیک در استراتژی محتوا، اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و ویروسی شدن محتوا است. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای انتشار عکس ها و تصاویر است. به همین دلیل کسب و کارهای زیادی در این شبکه اجتماعی اینفوگرافیک تولید می کنند. همچنین کاربران اینفوگرافیک های شما را در رسانه های اجتماعی مختلفی به اشتراک می گذارند و باعث می شوند تا محتوای شما بیشتر دیده شود.

• افزایش خوانایی محتوا

یکی دیگر از کاربردهای اینفوگرافیک در استراتژی محتوا، افزایش خوانایی محتوا است. اینفوگرافیک روشی است که مخاطبان می توانند با استفاده از آن، متن مقاله های سنگین و طولانی را به راحتی هضم کنند. اگر محتوای سایت شما سنگین است و خوانایی آن با مشکل همراه می شود، می توانید اینفوگرافیک تولید و منتشر کنید تا رضایت اکثر مخاطبان و گوگل را جذب کنید. افراد زیادی ترجیح می دهند تا به جای خواندن یک مقاله 5 هزار کلمه ای سنگین، یک اینفوگرافیک یا تصویر را مشاهده کنند.

• داستان گویی

اینفوگرافیک به شما کمک می کند تا داستان بگویید و بازخورد بهتری از تولید محتوا کسب کنید. در اینفوگرافیک شما می توانید از ابزارهای مختلفی مانند نمودارها، جدول ها و.... استفاده کنید تا میزان بازدید محتوای شما افزایش پیدا کند. اینفوگرافیک این امکان را به شما می دهد تا از تصاویر و متن ها به صورت همزمان استفاده کنید و داستان های بازتر و بهتری را بنویسید. اگر بتوانید در اینفوگرافیک یک داستان جذاب به همراه تصاویر مرتبط و با کیفیت را تولید کنید، می توانید بازخورد بهتری دریافت کنید.

• تنوع در محتوا

یکی دیگر از کاربردهای اینفوگرافیک در تولید محتوا، تنوع در محتوا است. شما اگر اینفوگرافیک تولید و در سایت خودتان منتشر کنید، می توانید تنوع محتواهای خودتان را افزایش دهید و مشتریان و مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار خودتان جذب کنید. شما در اینفوگرافیک از تصاویر و متن های مختلفی استفاده می کنید که همین مسئله باعث می شود تا محتواهای شما تنوع داشته باشند. وجود تنوع در استراتژی محتوا باعث می شود تا مخاطبان خسته نشوند و دوست داشته باشند از سایر محتواهای سایت شما نیز دیدن کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره اینفوگرافیک برای شما ارائه کنیم، به بررسی کاربردهای اینفوگرافیک در استراتژی تولید محتوا بپردازیم و دلیل استفاده از اینفوگرافیک را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، اینفوگرافیک یکی از بهترین روش های تولید محتوا به شکل بصری است. اکثر افراد دوست دارند به جای مطالعه یک مقاله متنی، یک تصویر را مشاهده کنند. اینفوگرافیک کاربردهای زیادی در استراتژی محتوا دارد. از جمله از این کاربردها می توان به تنوع در محتوا، افزایش خوانایی محتوا، ویروسی شدن محتوا و..... اشاره کرد.

نظرات: