محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

بسیاری از طراحان وب برای انجام مسئولیت های شغلی خود و و سئو سایت در ارومیه به ابزارهای نرم افزاری متکی هستند. گزینه های نرم افزاری زیادی وجود دارد که هر کدام هدف و مزایای خاص خود را دارند. با آشنایی بیشتر با ابزارهای مختلف طراحی وب، می توانید مهارت های قابل فروش در این مسیر شغلی را بهتر توسعه دهید. طراحی سایت در ارومیه این روزها رشد زیادی کرده است. خوشبختانه، ابزارها و منابع زیادی برای کمک به طراحان برای حفظ روند طراحی وب سایت وجود دارد. چه به ابزاری نیاز داشته باشید که به شما کمک کند یک مدل، یک لوگو، یک وب سایت کامل ایجاد کنید. در ادامه با ابزارهای طراحی سایت آشنا خواهید شد.

ابزارهای طراحی سایت چیست؟

نرم افزار طراحی وب سایت به متخصصان اجازه می دهد تا محتوای یک صفحه وب را مرتب و ویرایش کنند. برخی از ابزارها به طراحان کمک می کنند تا اطلاعات یک وب سایت را در یک طرح بندی خاص مرتب کنند، در حالی که برخی دیگر به طراحان کمک می کنند تا عناصر کاربردی آن را توسعه دهند. یکی از اصول بهینه سازی سایت انتخاب ابزار مناسب است. اغلب برای طراحان وب مهم است که با طیف وسیعی از گزینه های نرم افزار آشنا شوند تا بتوانند فرآیند خلاقانه خود را بهتر انجام دهند.

Adobe Dreamweaver

ابزارهای طراحی سایت

Adobe Dreamweaver ابزاری است که به کاربران کمک می کند تا به سرعت صفحات وب را طراحی و آپلود کنند. از طریق Dreamweaver، کاربران می توانند به زبان های برنامه نویسی مختلف مانند HTML، CSS یا جاوا اسکریپت کدنویسی کنند و به شما این امکان را می دهد که وب سایت های کاربردی را در یک برنامه ایجاد و اصول امنیت در طراحی سایت را رعایت کنید.

وردپرس

وردپرس یک پلت فرم مدیریت وب سایت منبع باز است که قالب ها و افزونه های اینترنتی رایگان را ارائه می دهد. اغلب به برنامه نویسان مبتدی یا متخصصانی که با فرآیند کدنویسی آشنا نیستند اجازه می دهد تا وب سایت های خود را به سرعت توسعه دهند. 

Wix

Wix یکی دیگر از پلتفرم های توسعه وب سایت است که هدف آن کمک به مبتدیان در طراحی محتوای کاربردی است. از طریق رابط بصری آن، می توانید عناصر طراحی را که می خواهید در یک وب سایت ظاهر شوند، بکشید و رها کنید.

openElement

openElement یک ویرایشگر وب سایت است که به شما امکان می دهد عناصر یک صفحه را از طریق یک سیستم کشیدن و رها کردن، به جای یک ویرایشگر متن برای کد، ویرایش کنید. این برنامه ممکن است به نفع طراحان وب سایت مبتدی باشد، زیرا منابع پشتیبانی را برای افرادی که این رشته را یاد می گیرند فراهم می کند. 

Squarespace 

ابزارهای طراحی سایت

Squarespace پلتفرمی است که هدف آن کمک به طراحان وب برای ایجاد سایت هایی برای مشاغل تجارت الکترونیک است. طیف وسیعی از الگوها و ابزارها را برای کمک به آپلود و مدیریت کارآمد موجودی فروشگاه به کاربران ارائه می دهد. 

Shopify

Shopify پلتفرم دیگری است که می تواند به شما در طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک کمک کند. این به شما امکان می دهد تا یک نام دامنه را مستقیماً از طریق نرم افزار ثبت کنید، که یک سری اعداد یا نمادهایی است که در URL یک وب سایت ظاهر می شود. 

Weebly

Weebly یکی دیگر از ویرایشگرهای وب سایت کشیدن و رها کردن است. از طریق این برنامه می توانید انواع مختلفی از وب سایت ها از جمله وبلاگ، وب سایت شرکت و وب سایت تجارت الکترونیک را به سرعت طراحی کنید. Weebly همچنین دارای برخی از ویژگی‌های پیشرفته مانند ردیابی موجودی و ابزارهای بازاریابی ایمیلی است، که باعث می‌شود به نفع طراحانی باشد که وب‌سایت ‌های یکپارچه را برای مشاغل مشتری ایجاد می‌کنند

ووکامرس

WooCommerce یک پلت فرم منبع باز است که ویژگی های مفیدی را برای مشاغل تجارت الکترونیکی مانند ابزارهای مدیریت موجودی، ردیابی فروش آنلاین و منابع بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ارائه می دهد. این برنامه با بسیاری از سازندگان وب سایت و ابزارهای دیگر نیز سازگار است. 

Adobe XD

Adobe XD برنامه ای است که به شما امکان می دهد ابزارهای رابط کاربری (UI) مختلفی را برای وب سایت ها طراحی کنید، مانند طرح بندی، عناصر طراحی و دکمه های تعاملی برای پیمایش بین صفحات جداگانه. این نرم افزار دارای یک رابط بصری با ویژگی های کشیدن و رها کردن، به علاوه توانایی ذخیره طرح ها در یک پایگاه داده برای پروژه های مختلف است. 

نکاتی برای انتخاب نرم افزار طراحی سایت

ابزارهای طراحی سایت

برای انتخاب ابزارهای طراحی سایت مناسب، از نکات زیر استفاده کنید.

اهداف خود را مشخص کنید

ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را می‌خواهید ایجاد کنید، زیرا ابزارهای مختلف می‌توانند به شما در رفع نیازهای طراحی مختلف کمک کنند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت کامل بسازید، ممکن است از یک برنامه Weebly یا Wix به جای یک ابزار UI تخصصی بهره ببرید. همچنین فکر کردن به اهداف وب سایت ممکن است مفید باشد. برخی از ابزارها برای ایجاد وب سایت های تجارت الکترونیک بهتر هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ویژگی های تخصصی را برای وبلاگ ها یا صفحات شرکت ارائه دهند.

در مورد بودجه تصمیم بگیرید

هنگام انتخاب ابزار جدید، بودجه خود یا نیازهای مالی مشتری را در نظر بگیرید. برخی از ابزارهای بالا به پرداخت یکباره یا اشتراک ماهانه نیاز دارند، در حالی که استفاده از برخی دیگر رایگان است. ابتدا فهرستی از هزینه های ماهانه خود و سپس کل وجوه موجود تهیه کنید. سپس فهرستی از اولویت های اصلی خود برای یک محصول نرم افزاری تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر در حال توسعه یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، می توانید یک ابزار نرم افزاری را که دارای ویژگی های مدیریت موجودی و بازاریابی است، اولویت بندی کنید.

برنامه های مختلف را تست کنید

برای یافتن ابزارهای نرم افزار طراحی وب که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند، اغلب به آزمایش چندین گزینه کمک می کند. به عنوان مثال، بسیاری از ابزارهای نرم افزاری به صورت آنلاین رایگان در دسترس هستند یا خدمات آزمایشی رایگان ارائه می دهند.

کلام آخر:
در زمان نوشتن این مطلب، بهترین ابزار طراحی وب Wix و Adobe XD هستند. این ابزارها جامعه بزرگی از طراحان دارند، و یادگیری نحوه طراحی وب سایت های زیبا را برای هر کسی آسان می کند، بلکه در واقع آنها را نیز توسعه می دهد. با این حال، زمانی که تصمیم می گیرید از کدام ابزار استفاده کنید، مطمئن شوید که خواسته های فعلی و نیازهای تجاری خود را ارزیابی کرده اید. 

منبع مقاله: https://brainstation.io/career-guides/what-tools-does-a-web-designer-use

 

نظرات در مورد آشنایی با ابزارهای طراحی سایت:

سوال تصادفی