مقالات مرتبط

معرفی و آموزش ابزارهای بررسی بک لینک رقبا؛ آیا می خواهید با این ابزارها آشنا شوید؟ چرا باید بررسی بک لینک رقبای خودمان را جدی بگیریم؟ هدف از بررسی بک لینک های سایت چیست؟ به نظر شما این ابزارها چه اطلاعاتی به ما ارائه می دهند؟ بهترین ابزارهای بررسی بک لینک رقبا کدامند؟ چرا باید از این ابزارها استفاده کنیم؟ نحوه کار با ابزارهای آنالیز بک لینک رقبا چگونه است؟

بررسی و آنالیز بک لینک های سایت یکی از مهم ترین اقداماتی است که سئوی یک سایت اینترنتی را سر پا نگه می دارد و شما می توانید با این کار یک استراتژی سئوی خوب برای خودتان ایجاد کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید بررسی بک لینک های رقبای خودتان را جدی بگیرید. برای این کار نیز باید با ابزارهای مختلفی آشنا شوید تا اطلاعات مفیدی به دست آورید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آنالیز بک لینک های رقبا برای شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ابزارهای بررسی بک لینک رقبا بپردازیم.

چرا باید بک لینک های رقبای خودمان را آنالیز کنیم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا باید بک لینک های رقبای خودمان را آنالیز کنیم؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که آنالیز بک لینک های رقبا یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید در سئو سایت به آن اهمیت دهید. در واقع، شما باید رقبای خودتان را پیدا کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. شما با بررسی بک لینک های رقبا متوجه می شوید که رقبای شما از کدام وبسایت ها بک لینک دارند. همچنین می دانید که تعداد این بک لینک ها چقدر است و سایت هایشان چگونه بازدید می گیرند.

جالب است بدانید، شما می توانید با آنالیز بک لینک های رقبا متوجه شوید که توانایی سایت شما در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجوگر چگونه است. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل بک لینک سایت رقبا به شما کمک می کند تا لینک های بد و اسپم را تشخیص دهید. لینک های بد شامل لیک های غیرطبیعی یا لینک هایی هستند که از سایت های اسپم گرفته می شوند و تاثیر بدی روی سایت شما می گذارند. اگر لینک های اسپم را تشخیص داده و آنها را حذف کنید، اعتبار سایت خودتان را نزد گوگل بالا می برید.

بهترین ابزارهای بررسی بک لینک های رقبا کدامند؟

همانطور که گفته شد، آنالیز بک لینک های رقبا یکی از کارهای مهمی است که شما در زمان سئو سایت به آن اهمیت دهید و بتوانید سایت خودتان را با سایت رقبا مقایسه کرده و بک لینک های اسپم و بد را شناسایی کرده و با حذف آنها رتبه سایت خودتان را به رتبه بالاتری در گوگل برسانید. شما می توانید در دوره آموزشی لینک سازی داخلی و خارجی شرکت کرده و با ابزارهایی آشنا شوید که به کمک آنها می توانید بک لینک سایت های رقیب خودتان را آنالیز کنید. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای بررسی بک لینک های رقبا می پردازیم:

• ابزار Ahref

یکی از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک های رقبا، ابزار Ahref است. کاربران می توانند هم به صورت رایگان و هم با خرید اکانت پولی از قابلیت ها و امکانات ابزار Ahref استفاده کنند و بتوانند بک لینک های رقبای خودشان را تجزیه و تحلیل کنند تا یک استراتژی سئو عالی داشته باشند. در صفحه اصلی ابزار Ahref می توانید یک نمای کلی از وضعیت دامنه سایت خودتان را در نگاه اول مشاهده کنید.

• Majestic SEO

یکی دیگر از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک های رقبا، ابزار Majestic SEO است که می توانید از این ابزار نهایت استفاده را ببرید. بهتر است بدانید، این ابزار در نسخه پریمیوم از معیارهای جدید برای بررسی پروفایل بک لینک یک سایت استفاده می کند و داده های منحصر به فردی را ارائه می دهد. برای اینکه نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزشی لینک سازی داخلی و خارجی شرکت کنید.

• ابزار SEMrush

ابزار SEMrush یکی از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک های رقبا است. بسیاری از کارشناسان سئو از این ابزار استفاده می کنند. ابزار SEMrush این قدرت را دارد تا بک لینک های یک سایت را بر اساس صنعت، کشور، TDL، اتریبیوت های مختلف لینک، تکنیک های لینک سازی داخلی، انواع انکرها، امتیاز اعتبار و سابقه دریافت لینک در 5 سال گذشته بررسی کند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آنالیز بک لینک های رقبا برای شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ابزارهای بررسی بک لینک رقبا بپردازیم. همانطور که گفته شد، بررسی بک لینک های رقبا یکی از مهم ترین کارهایی است که کارشناسان سئو این کار را جدی می گیرند. از جمله از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک های رقبا می توان به ابزار SEMrush، Majestic SEO و ابزار Ahref اشاره کرد.

نظرات: