آموزش اصول تنظیم لینک توضیحات متا؛ خلاصه ای از محتوای صفحه که نتایج گوگل را به کاربران نمایش می دهد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چطور باید توضیحات متا را بنویسیم؟ آیا توضیحات متا در سئو اهمیت دارد؟ اصول نوشتن توضیحات متا کدامند؟ چرا باید از نوشتن توضیحات متای تکراری دوری کنیم؟

اگر به سئو اهمیت هید، احتمالا توضیحات متا را شنیده اید. یکی از مهم ترین فاکتورها برای بهبود رتبه سئو سایت، داشتن توضیحات متا اصولی است. هرچند گوگل چندین بار اعلام کرده است که متا دیسکریپشن تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی صفحات ندارد، ولی هیچ وقت تاثیر غیرمستقیمی آن را انکار نکرده است. اگر شما نیز قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با توضیحات متا آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توضیحات متا برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصول تنظیم لینک توضیحات متا بپردازیم.

آشنایی با توضیحات متا(Meta)

آموزش اصول تنظیم لینک توضیحات متا

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که توضیحات متا چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که توضیحات متا یا Meta Description متنی است که به طور خلاصه محتوای صفحه را تعریف می کند. این متن در کد HTML صفحه قرار دارد. همچنین متای توضیحات در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود. این تگ یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است و یکی از اجزای اصلی Snippet نیز است. اگر می خواهید نحوه نوشتن توضیحات متا را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره لینک سازی داخلی و خارجی شرکت کنید.

جالب است بدانید، توضیحات متا یکی از قسمت های خیلی مهم در سئو سایت است که مدیران سایت های اینترنتی به آن اهمیت می دهند. شما نیز نباید به راحتی از کنار آن بگذرید. موتورهای جستجو به ویژه گوگل تاکید کرده اند که توضیحات متا در الگوریتم های رتبه بندی آنها هیچ نقشی ندارد. در حالی توضیحات متا بر افزایش نرخ کلیک تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، توضیحات متا به طور غیرمستقیم سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهد.

اصول تنظیم لینک توضیحات متا کدامند؟

آموزش اصول تنظیم لینک توضیحات متا

همانطور که گفته شد پس از آموزش لینک سازی محتوا به محتوا، توضیحات متا در سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین، شما باید بتوانید توضیحات متا را به خوبی بنویسید و لینک های آن را در سایت خود قرار دهید تا موتورهای جستجو به راحتی بتوانند آنها را مشاهده کنند. در ادامه به بررسی اصول تنظیم لینک توضیحات متا می پردازیم:

• رعایت طول مناسب

یکی از اصول تنظیم لینک توضیحات متا این است که طول مناسب را رعایت کنیم. بهترین راه برای تعیین تعداد کاراکتر نگاه به شرایط فعلی نمایش توضیحات سایت توسط گوگل است. یکی از دلایلی که گوگل ممکن است بخش توضیحات سایت را برای نمایش انتخاب نکند، طولانی بودن آن است. گوگل معمولا در بیشترین حالت 76 کارکتر از متن توضیحات را به شما نشان می دهد.

• استفاده از CTA

یکی دیگر از اصول تنظیم لینک توضیحات متا، استفاده از CTA است. فراخوانی برای انجام خرید مانند الان این کالا را به قیمت... بخرید و یا تحفیف برای خرید تا 24 ساعت آینده و..... همچنین می توان CTA را در بخش توضیحات صفحه اضافی کرد تا کاربران علاقه بیشتری به کلیک روی صفحه داشته باشند.

• توضیحات دارای کلمات کلیدی

یکی دیگر از اصول تنظیم لینک توضیحات متا، استفاده از کلمات کلیدی است. اهمیت توضیحات در ارتباطش با محتوای صفحه است. پیشنهاد می کنیم تا کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای توضیحات خودتان به کار ببرید تا توضیحات متای شما به کاربران نمایش داده شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد توضیحات متا برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصول تنظیم لینک توضیحات متا بپردازیم. همانطور که گفته شد، متای توضیحات در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود. این تگ یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است و یکی از اجزای اصلی Snippet نیز است. با شرکت در دوره لینک سازی داخلی و خارجی می توانید توضیحات متا را به سایت خود اضافی کنید.

نظرات: