محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

تولید محتوای خوشه ای؛ یکی از استراتژی های مهم در دنیای دیجیتال! در دنیای کسب و کارهای آنلاین، محتوا همیشه یکی از مهم ترین موضوعات هر سایت بوده و است. می توان با تولید محتوای خوشه ای، بازاریابی محتوایی را به شکل موثری انجام داد.

تولید محتوا و بروزرسانی محتوای سایت یکی از اجزای اصلی پروژه سئو است و فناوری و روش های آن با سرعت بیشتری در حال تغییر است. با ظهور الگوریتم های جدید گوگل و موتورهای جستجو، هر چند وقت یکبار عوامل جدیدی برای رتبه بندی سایت ها تعریف می شود. تولید محتوای خوشه در سئو سایت در ارومیه مهم است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای خوشه ای ارائه شده و نحوه تولید محتوای خوشه ایآموزش داده شده است.

منظور از محتوای خوشه ای چیست؟

تولید محتوا به روش خوشه ای

محتوای خوشه ای یکی از استراتژی های مناسب در زمینه تولید محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو است. این مفهوم به ترتیب به دسته هایی از محتوا اشاره دارد که مرتبط با یک موضوع خاص هستند و با یکدیگر ارتباط دارند. می توان با تولید محتوای خوشه ای، رتبه سایت خود را در نتایج گوگل ارتقاء داد. هر خوشه معمولا یک مقاله مرجع یا صفحه اصلی دارد که موضوع اصلی را معرفی می کند و بعدا محتواهای دیگر که به این موضوع مرتبط هستند، به عنوان زیرمجموعه هایی از همین خوشه ایجاد می شوند. در این دوره از دوره آموزش سئو محتوا بیشتر در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد.

به طور کلی، محتوای خوشه ای دسته ای از محتواهای فرعی با کسب و کار هستند که مانند خوشه های واقعی به یک محتوای اصلی در سایت لینک می شوند. به این محتوای اصلی، محتوای پیلار یا ستونی گفته می شود که معمولا روی یک کلمه کلیدی با میزان جستجوی بالا تمرکز می کند، ولی هر کدام از محتواهای خوشه ای با هدف تمرکز روی کلمات کلیدی خاص و طولانی تولید می شوند.

محتوای خوشه ای چه مزایایی دارد؟

نکته قابل توجه این است که محتوای خوشه ای به عنوان یکی از استراتژی های مهم در دنیای محتوا و سئو اهمیت زیادی دارد. تولید محتوای خوشه ای مزایای زیادی به همراه دارد که این امر باعث می شود تا افراد زیادی نسبت به تولید محتوای خوشه ای روی بیاورند. مزایای تولید محتوای خوشه ای عبارت هستند از:

• محتوای خوشه ای به سایت شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی بهتری کسب کند.

• با ارائه محتوای مرتبط و متصل به هم، کاربران بیشتر به سایت شما علاقه مند می شوند و برای مشاهده محتواهای دیگر به سایت شما برمی گردند.

• محتوای خوشه ای می تواند تعداد صفحات و محتواهای مختلف سایت شما را افزایش می دهد. این مسئله نیز باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

آموزش تولید محتوا به روش خوشه ای

تولید محتوا به روش خوشه ای

از آنجایی که تولید محتوای خوشه ای یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی محتوایی است، می توان با کمک این استراتژی رتبه سایت خود را در نتایج گوگل ارتقا داد که بعد از آشنایی با اصول آپدیت محتوا یکی از مهترین مباحث در سئو محتواست. برای تولید محتوا به روش خوشه ای باید مراحل زیر را دنبال کنید:

• تعیین موضوع مرکزی: برای تولید محتوای خوشه ای باید موضوع مرکزی را انتخاب کنید. این مسئله باید با حوزه سایت یا کسب و کار شما مرتبط باشد. می توانید موضوعات اصلی را با تحقیق کلمه کلیدی پیدا کنید.

• تولید محتواهای مرتبط: برای هر زیرمجموعه باید محتواهای مرتبط تولید کنید. این محتواها می توانند مقالات، محتواهای ویدیویی و.... باشند.

• ایجاد ارتباط میان محتواها: محتواهای مختلف خودتان را باید به یکدیگر متصل کنید. این ارتباط می تواند به کمک لینک ها و اشاره به محتواهای دیگر ایجاد شود.

• بهبود سئو: باید اطمینان حاصل کرد که محتواهای مختلف شامل کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی هستند و بهینه سازی یا سئو شده اند.

• بروزرسانی محتوا: محتوای خوشه ای به مرور زمان ممکن است به بروزرسانی نیاز داشته باشد. اطلاعات جدیدی باید به محتوای خوشه ای اضافی شوند تا مخاطبان به آنها دسترسی داشته باشند.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای خوشه ای ارائه شده و نحوه تولید محتوای خوشه ای آموزش داده شده است. همانطور که گفته شد، تولید محتوای خوشه ای یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی محتوا است که می توان از آن استفاده کرد. برای تولید محتوای خوشه ای باید مراحل متعددی طی شوند. این مراحل عبارت هستند از تعیین موضوع اصلی، تولید محتواهای مرتبط، ایجاد ارتباط میان محتواها و... اشاره کرد.

لینک مقاله: https://powerdigitalmarketing.com/blog/how-to-create-a-content-cluster/

نظرات در مورد درس سی و یکم: آموزش تولید محتوا به روش خوشه ای:

سوال تصادفی