محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

اصول تولید محتوای آموزشی، هرآنچه که لازم است برای تولید محتوای آموزشی دانست! با جدی گرفتن اصول تولید محتوای آموزشی و پایبندی به آنها می توان یک محتوای آموزشی با کیفیت و تاثیرگذاری تولید کرد. یک محتوای آموزشی باید به گونه ای باید تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

تولید محتوا یکی از کارهایی است که طرفداران خاص خودش را دارد. تولید محتوا نیز مانند هر شغل دیگری شامل اصول مهمی است. اگر اصول تولید محتوا به درستی رعایت شود، یک محتوای با کیفیت و فوق العاده خواهید داشت. تولید محتوا یکی از مهم ترین کارها در سئو سایت در ارومیه است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوای آموزشی ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول تولید محتوای آموزشی پرداخته شده است.

تولید محتوای آموزشی چیست؟

اصول تولید محتوای آموزشی

تولید محتوا یکی از کارهای مهمی است که باید به آن توجه شود. تولید محتوا انواع مختلفی دارد که تولید محتوای آموزشی یکی از آنهاست. تولید محتوای آموزشی به فرایندی گفته می شود که در آن مطالب و اطلاعات به شکلی ساخته و سازمان دهی می شوند که به بهترین شکل ممکن، دانش و مهارت های لازم را به مخاطبان منتقل می کند. در حوزه کسب و کار، تمرکز محتوای آموزشی روی این ایده است که کسب و کار باید قبل از اینکه بخواهد چیزی را به مخاطبان خود بفروشد، باید آموزشی را در اختیار آنها قرار دهد.

در پروسه تولید محتوای آموزشی، هدف اصلی فراتر از صرف ارائه اطلاعات است. محتوای آموزشی باید به شکلی تولید شود که یادگیری را تسهیل ببخشد و برای مخاطبان قابل درک باشد. با اینکه محتوای سرگرمی روی ایجاد احساسات متمرکز می شود، محتوای آموزشی بر اساس آموزش و پرورش مهارت ها تولید می شود. این محتوا باید کاملا دقیق، معتبر و بروز باشد تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد. می توان با شرکت در دوره آموزش سئو محتوا، یک محتوای آموزشی با کیفیت تولید و در سایت منتشر کرد.

مهم ترین اصول تولید محتوای آموزشی

اصول تولید محتوای آموزشی

نکته قابل توجه این است که هر کاری به یک آموزش اصولی نیاز دارد. امروزه بسیاری از کسب و کارها نسبت به تولید محتوای آموزشی اقدام می کنند تا از این طریق بتوانند مخاطبان و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند که پس از اصول تولید محتوا به زبان انگلیسی یکی از موارد مهم است. در زمان تولید محتوای آموزشی باید اصول مهمی رعایت شوند. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین اصول تولید محتوای آموزشی پرداخته شده است:

• شناخت پرسونای مخاطب

قبل از هر چیزی باید با پرسونای مخاطبان آشنا شدو دانست که مخاطبان در چه سطحی از درک و هوش قرار دارند. پرسونا یک شخصیت فرضی از مخاطبان هدف کسب و کار است که قصد برطرف کردن نیاز را داریم. همچنین باید توجه زیادی به نیاز دقیق مخاطب شود. با شناخت نیازهای مخاطبان می توان یک محتوای آموزشی با کیفیت و به درد بخور را تولید و در سایت منتشر کرد. هرچقدر محتوای آموزشی جذاب تر باشد، مخاطبان بیشتری به سایت شما وارد می شوند و گوگل رتبه سایت شما را ارتقاء می دهد.

• انتخاب موضوع مناسب

یکی دیگر از مهم ترین اصول تولید محتوای آموزشی، انتخاب موضوع مناسب است. اگر شما ندانید که اصلی ترین نیاز مخاطبان چیست و نتوانید موضوع مناسبی برای محتوای آموزشی انتخاب کنید، احتمال موفقیت شما به شدت کاهش می یابد و نباید انتظار نتیجه شگفت انگیز از مسیر را داشته باشید. برای انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوای آموزشی می توان از ابزارهایی مانند Google Trends استفاده کرد.

• انتخاب مرجع محتوای آموزشی

یکی دیگر از اصول تولید محتوای آموزشی، انتخاب مرجع محتوای آموزشی مناسب است. اینکه محتوای آموزشی بر اساس چه منبعی تولید می شود، در دید مخاطبان تاثیر می گذارد. در هر حوزه که فعالیت می کنید، بهتر است بروزترین منابع و مراجع دنیا را استخراج کرد و یک زمانی را در هفته برای مرور و بررسی این سایت ها اختصاص داد تا از غافله جدیدترین اطلاعات روز دنیا عقب نماند.

• انتخاب فرمت محتوا

در زمان تولید محتوای آموزشی حتما باید فرمت مناسبی را انتخاب کنید. می توان محتوای آموزشی را با فرمت های مختلفی تولید کرد. از جمله این فرمت ها می توان به ویدیو، قالب متن، پادکست صوتی، عکس نوشته و.... اشاره کرد. دوره های ویدیویی یکی از محبوب ترین فرمت های آموزشی در حوزه وب است. بستگی دارد که شما می خواهید این نوع از محتوا را به چه شکلی تولید کنید. مقاله متنی نیز هنوز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خواندن متن برای بسیاری از افراد آسان ترین فرمت محتوای آموزشی است.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد تولید محتوای آموزشی ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول تولید محتوای آموزشی پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، تولید محتوای آموزشی یکی از انواع مختلف تولید محتوا است. در زمان تولید محتوای آموزشی باید به نکات و اصول مهمی توجه شود. از جمله اصول تولید محتوای آموزشی می توان به انتخاب موضوع مناسب، انتخاب مرجع محتوای آموزشی و شناخت پرسونای مخاطب اشاره کرد.

لینک مقاله: https://weareyatter.com/7-principles-of-great-content/

نظرات در مورد درس سی و سوم: آموزش اصول تولید محتوای آموزشی:

سوال تصادفی