ما سعی می کنیم در مقاله در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت رنگ در طراحی سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت بپردازیم و تاثیرات انواع رنگ ها در کسب و کار رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین برای سایت خودتون رنگی متناسب با حوزه کاری خود انتخاب کنین. وقتی تصمیم به طراحی وب سایت می گیرین، باید به نکات مهمی توجه داشته باشین که یکی از این نکات نیز انتخاب رنگ مناسب برای سایت هست. بهتره بدونین با انتخاب رنگ مناسب می تونین تجربه کاربری خوبی رو برای مشتریان خود فراهم کنین. همین موضوع هم باعث میشه تا مشتریان از سایت شما لذت ببرن و درگیر برند شما بشن و کسب و کارتون توسعه پیدا کنه.

انتخاب رنگ سایت مسئله ای هست که اهمیت زیادی برای طراحان سایت داره که در مواقعی که افراد در مورد قابلیت هماهنگ سازی رنگ ها اطلاعات و اطمینان لازم رو نداشته یا طراح حرفه ای نیست، خیلی پر ریسک به نظر می رسه. شما در زمان طراحی سایت باید رنگی رو انتخاب کنین که کسب و کار شما رو خوب نشون بده و کاربران از کار با سایت شما لذت ببرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت رنگ در طراحی سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت بپردازیم و تاثیرات انواع رنگ ها در کسب و کار رو مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

اهمیت رنگ در طراحی سایت

اهمیت رنگ در طراحی سایت

رنگ بندی یا انتخاب رنگ یکی از دغدغه ها و چالش های مهم برای طراحان سایت هست. اهمیت رنگ در بعضی از کسب و کارها نادیده گرفته میشه و عدم موفقیت این دسته از افراد در چنین حالت هایی که به رنگ ها بی تفاوت نشون میدن، تضمین شده. شما با رنگ ها می تونین مخاطبین حقیقی خودتون رو جذب کنین. همچنین می تونین اون مشتری ها رو به کاربران دائمی خودتون تبدیل کنین و حتی اگه محصولی داشته باشین اون ها رو ترغیب به خرید کنین. بنابراین، رنگ بندی و انتخاب رنگ یکی از فاکتورهای مهم و اصولی برای طراحان سایت هست که شما هم باید این فاکتور رو جدی بگیرین و در انتخاب رنگ برای سایت خودتون دقت داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: پلاگین(افزونه) چیست و چه کاربردی دارد؟

جالب اینجاست که بدونین انتخاب رنگ در طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار هست. به همین دلیل خیلی از طراحان سایت ها توجه زیادی به ترکیب رنگ وبسایت می کنند. الان یه مثال می زنیم که اهمیت انتخاب رنگ در طراحی سایت رو درک کنین. فرض کنین یه نفر واسه شما یه ماشین هدیه بده و شما با دیدن رنگ ماشین، توی ذوقتون بخوره. یا مثلا خونه ای بخرین که متراژ و طراحی خوبی داره ولی در و دیوارهای اون بد رنگ هست. این موضوع در سایت ها نیز صدق می کنه. دو سایت رو در نظر بگیرین. یکی از سایت ها پیشرفته هست و قیمت محصولات ارزونی داره، ولی از رنگ های بدی استفاده کرده. سایت دوم نیز سایت متوسطی هست که قیمت محصولاتش بالاتر از سایت قبلی هست، ولی از رنگ های خوبی استفاده کرده. در این صورت کاربران ترجیح میدن تا با وجود قیمت های بالا، از سایت دوم استفاده کنند و خریدهای خودشون رو از اون سایت انجام بدن.

نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت

نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت

همونطور که گفتیم، روانشناس ها اعتقاد دارن که رنگ ها تاثیر زیادی بر روی ناخودآگاه انسان ها دارن. همچنین رنگ ها در سایت ها این قابلیت رو دارن تا کاربران رو جذب یا دفع کنند. بنابراین، سعی کنین تا از ترکیب رنگ مناسبی در سایت خودتون استفاده کنین تا کاربران زیادی به دست بیارین. در زمان انتخاب رنگ سایت باید به نکات مختلفی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت بپردازیم تا با این نکات آشنا بشین.

•    شناخت مخاطبین

یکی از نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت این هست که مخاطبین خودتون رو بشناسین. این کار باعث میشه تا با در نظر گرفتن سلیقه ها و خصوصیات کلی شخصیتی، بهترین رنگ رو برای سایت خودتون بکار بگیرین. مثلا اگه یه کسب و کار مربوط به غذا یا موادر غذایی دارین، انواع مختلف رنگ های سبز مناسب سایت شما میشن. چون رنگ سبز نشون دهنده ارگانیک بودن و سلامت غذای شما هست. بنابراین، قبل از اینکه رنگ سایت خودتون رو انتخاب کنین، ابتدا سلیقه مخاطبین و کاربران خودتون رو در نظر بگیرین.

•    سادگی را در نظر بگیرید

یکی دیگه از نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت این هست که سادگی رو در نظر گرفته و در اولویت قرار بدین. به نظر میرسه ممکنه این انتخاب طرح رنگی پیچیده بشه، ولی نباید این اتفاق بیفته. در عوض در زمان انتخاب طرح رنگ خودتون به سادگی فکر کنین. یه طرح رنگی پیچیده و شلوغ باعث خستگی چشم مخاطبین و کاربران میشه. بنابراین، هرچقدر سایت شما از ترکیب رنگ ساده ای برخوردار باشه، می تونه تجربه کاربری خوبی رو به مشتریان ارمغان بیاره. در نهایت نیز باعث میشه تا کاربران زیادی وارد سایت شما بشن.

•    در نظر گرفتن کنتراست رنگ ها

در نظر گرفتن کنتراست رنگ های سایت نیز یکی دیگه از نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت هست که از اهمیت زیادی برخوردار هست. بهتره بدونین کنتراست می تونه توجه مخاطب رو به بخش های خاصی از صفحه جلب کنه. رنگ ها مکل به خوبی با هم کار می کنند، چون با همدیگه تضاد دارن. بخش هایی که کنتراست رنگ بالایی دارن، نرخ کلیک بیشتری دارن. به این ترتیب، اگه موردی دارین که واقعا می خواهین مورد توجه کاربران قرار بگیره، کنتراست رنگ اون بخش رو بالا ببرین تا متمایز بشه.

•    انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار

انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار

یکی دیگه از نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت این هست که متناسب با کسب و کار خود رنگ سایت رو مشخص کنین. به کارگیری رنگ هایی که چشم رو خسته نمی کنند نیز ایده خوبی می تونه باشه. شما می تونین با ترکیب رنگ مناسب پیام سایت خودتون رو به کاربران انتقال بدین. رنگ های روشن و شاد بیشتر مناسب سایت ها و وبلاگ های شخصی هست. برای سایت های حرفه ای کسب و کار بهتره از رنگ های ملایم و سنگین تری استفاده کنین. بنابراین، شما باید به کسب و کار خودتون توجه داشته باشین و رنگی متناسب با اون تعیین کنین تا سایت بتونه پیام خودش رو به مخاطبین برسونه و کاربران زیادی جذب کنه.

جمع بندی و نتیجه:
ما سعی کردیم در مقاله  اطلاعاتی در مورد اهمیت رنگ در طراحی سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان انتخاب رنگ سایت بپردازیم و تاثیرات انواع رنگ ها در کسب و کار رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، روانشناس ها اعتقاد دارن که رنگ ها تاثیر زیادی بر روی ناخودآگاه انسان ها دارن. همچنین رنگ ها در سایت ها این قابلیت رو دارن تا کاربران رو جذب یا دفع کنند. بنابراین، سعی کنین تا از ترکیب رنگ مناسبی در سایت خودتون استفاده کنین تا کاربران زیادی به دست بیارین.

نظرات: