محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آشنایی با ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا؛ بهتر است بدانید، تولید و انتشار یک محتوای منحصر به فرد و یونیک یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است که تاثیر قابل توجهی در افزایش رتبه سایت دارد. کپی بودن محتوا باعث می شود تا سایت شما از نظر سئو افت کند.

گوگل و محتوای کپی مانند کارد و پنیر هستند و هیچ وقت آبشان به یک جوب نمی رود. به طور کلی، محتوای کپی یکی از اصلی ترین خط قرمزهای گوگل است و تاثیر زیادی روی سئو سایت و رتبه بندی آن دارد. شما باید محتواهای کپی را تشخیص داده و آنها را ویرایش کنید تا رتبه سایت شما افت نکند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه انجام این کار را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای کپی یا سرقت ادبی برای شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا بپردازیم.

منظور از محتوای کپی چیست؟

آشنایی با ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از محتوای کپی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که محتوای کپی نسخه های مشابه یا کاملا یکسان از یک محتوا است که سایت دیگری آن را منتشر کرده است. اگر گوگل کپی بودن محتوا را تشخیص دهد، سایت شما را جریمه می کند. به طور کلی، محتوای کپی به شکل مستقیم روی سئو سایت و رتبه سایت در گوگل تاثیر می گذارد. به همین دلیل، تشخیص محتوای کپی شده به یکی از کارهای مهم در سئو سایت تبدیل شده است. اگر می خواهید نحوه تشخیص محتوای کپی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو محتوا شرکت کنید.

جالب است بدانید، منظور از محتوای کپی این است که محتوای از روی محتواهای دیگر کپی شده است. این محتوا از نظر سئو هیچ ارزش و اعتباری ندارد. حتی اگر محتوا را از سایت خودتان کپی کرده باشید هم تاثیر بدی روی سئو سایت می گذارد. گوگل می تواند با کمک الگوریتم های خود، کپی بودن محتوای سایت شما را تشخیص دهد. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم پاندا گوگل است.

معرفی ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا

آشنایی با ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا

توجه داشته باشید که محتوای کپی به اعتبار و سئوی سایت آسیب وارد می کند. شما باید سعی کنید تا محتواهای کپی را تشخیص داده و از انتشار آنها در سایت خود جلوگیری کنید این موضوع پس از بررسی ویژگی های یک مقدمه خوب یکی از مهمترین موارد است. ابزارهایی وجود دارند که محتواهای کپی شده را تشخیص می دهند. شما می توانید از این ابزارها کمک بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، به معرفی ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا بپردازیم:

• Duplichecker: یکی از بهترین ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا، ابزار Duplichecker است که به شکل رایگان به کاربران خدمات ارائه می دهد. شما می توانید با استفاده از این ابزار متوجه بخش های کپی شده محتوای خودتان شوید و آنها را ویرایش کنید. همچنین می توانید با وارد کردن URL صفحات در این ابزار، سرقت ادبی صفحات را به طور کاملا دقیق مشاهده کنید.

• Siteliner: یکی دیگر از ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا، ابزار Siteliner است. با وارد کردن مقالات خود در این ابزار می توانید خیلی سریع قسمت های کپی را تشخیص دهید. یکی از ویژگی های این ابزار، استفاده از آن برای ذخیره نتایج به شکل فایل PDF است.

• PlagSpotter: این ابزار نیز می تواند به شما در تشخیص کپی بودن محتوا کمک کند. تمامی خدمات و قابلیت های این پلتفرم به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین، اگر می خواهید کپی بودن محتوا را تشخیص دهید، می توانید از این ابزار کمک بگیرید.

• Copyscape: یکی دیگر از ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا، ابزار Copyscape است که محتوای شما را کلمه به کلمه بررسی می کند. این ابزار نیز به طور رایگان ارائه شده است. همچنین این ابزار می تواند سطح وب را به صورت روزانه یا هفتگی آنالیز کند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای کپی یا سرقت ادبی برای شما ارائه کنیم و به معرفی ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا بپردازیم. همانطور که گفته شد، محتوای کپی یکی از مهم ترین خط قرمزهای گوگل است که شما می توانید با استفاده از ابزارهای متعدد، محتوای کپی را تشخیص دهید. از جمله از این ابزارها می توان به Duplichecker، Siteliner، PlagSpotter و.... اشاره کرد.

منبع مقاله: https://digitalmarketinginstitute.com/blog/how-to-check-for-duplicate-content-overview-and-tools

نظرات در مورد درس بیست و ششم: آشنایی با ابزارهای تشخیص کپی بودن محتوا:

سوال تصادفی