تولید محتوا به یکی از بخش های اصلی فعالیت در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی تبدیل شده و به همین دلیل رقابت سفت و سختی در این حوزه وجود داره. اما محتوایی میتونه موفق بشه که تاثیر گذاری بیشتری رو در مقایسه با موارد مشابه خود داشته باشه. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که امروز به شکل اختصاصی در این مورد صحبت کنیم و ببینیم که اصلا چطور محتوا تاثیرگذار بنویسیم؟

در هنگام سفارش تولید محتوا هم باید به این موضوع توجه داشته باشید و از یک تیم حرفه ای و کاربلد برای تولید محتوا تاثیر گذار کمک بگیرید. جالب است بدانید که با استفاده درست از علائم نگارشی، دستور زبان، املای درست کلمات و قواعد درست و خوانا نویسی، بیشتر از نصف مسیر تولید یک محتوا تاثیر گذار را پشت سر گذاشتیم.

چه نوع محتوایی تاثیر گذار است؟

قبل از اینکه بخوایم در مورد تولید محتوا تاثیر گذار صحبت کنیم، باید ببینیم که اصلا به چه نوع محتواهایی تاثیرگذار میگن. به طور کلی هر چیزی که می بینیم، گوش میدهیم و یا میخوانیم، محتوا نام داره. در طول روز همه ما با صدها و هزاران محتوای مختلف سر و کار داریم که ممکنه مربوط به تبلیغ یک برند نوشیدنی باشه و یا یک موضوع اجتماعی را به ما گوشزد کنه.

اما در بین بمباران محتوایی که هر روز با آن روبرو می شویم، تنها تعداد محدودی از این محتوا ها میتونن نظر ما را به خود جلب کنند. در واقع بیشتر محتواهایی که ما در طول روز با آن ها روبرو میشیم، هیچ تاثیری در روند زندگی ما نداشته و تاثیری در زندگی ما ایجاد نمیکنند. به همین خاطر در کنار تولید محتوا باید میزان تاثیری که میتونیم بر مخاطب خود داشته باشیم را هم ارزیابی کنیم.

مقاله پیشنهادی: معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

چه نوع محتوایی تاثیر گذار است؟

از سال 2020 به بعد که میزان تعامل کاربرها با فضای مجازی بیشتر شد، تولید محتوا هم به یکی از مهمترین عناصر در این حوزه تبدیل شده. اما اگر به دنبال موفقیت در این حوزه هستیم و میخوایم که نسبت به رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشیم، باید تاثیر گذاری بیشتری را ایجاد کنیم. در واقع هر محتوایی که بتونه حتی به اندازه چند ثانیه مخاطب را به فکر وادار کنه و یا باعث برانگیختن احساسات او شده باشه، یک محتوا تاثیرگذار است.

نکات مهم نوشتن محتوا تاثیر گذار

پایبند بودن به اصول و استفاده از آن ها در مراحل مختلف تولید محتوا باعث میشه که به جای یک مقاله یا ویدیو کامل معمولی، محتوایی تاثیر گذار داشته باشید. البته این اصول باعث میشن که کاربرهای بیشتری از محتوای شما بازدید کنند و یا آن را به اشتراک بذارن. در ادامه تعدادی از این نکات مهم را بررسی کردیم که آشنایی با آن ها برای جذب مخاطب بسیار مهم خواهد بود.

1.حرف زدن مستقیم با مخاطب

اگه قصد دارید که بر روی مخاطب و احساسات او تاثیر گذار باشید، باید به شکل مستقیم مخاطبین خود را هدف قرار داده و در محتوای خود به شکل مستقیم با آن ها گفتگو کنید. به همین خاطر قبل از نوشتن مقاله خود، باید مخاطب هدف را به درستی شناسایی کرده و آن ها را هدف قرار دهید. خطاب مستقیم به کاربرها باعث ایجاد ارتباط بهتری بین شما و گروه مخاطب بوجود بیاد.

مقاله پیشنهادی: گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

نکات مهم نوشتن محتوا تاثیر گذار

2.برانگیختن احساسات و هیجان مخاطب

داستان ها و روایت هایی که در محتوا برای مخاطب خود بازگو میکنید، باید توانایی برانگیختن احساسات و هیجان مخاطب رو داشته باشن. ایجاد ارتباط احساسی و عاطفی با مخاطب و بوجود آوردن حس همزاد پنداری در جذب مخاطب بیشتری تاثیر را خواهد داشت. در واقع با برانگیختن احساسات مخاطب خود می توانید یک محتوای تاثیر گذار داشته باشید.

3.منحصر به فرد بودن محتوا

هر چقدر مطالب محتوا منحصر به فرد بوده و توانایی شرح مسائل با زبان ساده را داشته باشد، تاثیر گذارتر خواهد بود. در واقع بیشتر مطالبی که در فضای اینترنت منتشر شدن، یک موضوع را با یک زبان توضیح میدهند. بیان محتوا با زبان و شرح متفاوت می تواند یک تفاوت بزرگ در نگاه مخاطب باشد. به همین خاطر تا حد امکان باید محتوای خود را منحصر به فردتر ارائه بدید.

4.رسیدن مخاطب به بهترین نتیجه ممکن

تنها اصل گوگل و تمامی موتورهای جستجو برای رتبه بندی مقالات و سایت های مختلف، میزان مفید بودن آن ها برای مخاطب است. با توجه به این اصل ساده میتونین به رتبه اول گوگل برسید؛ برای این منظور تنها کافی است که به هدف مخاطب در جستجوهای اینترنتی توجه کنید. ساده ترین روش اینه که یک عبارت کلیدی اصلی را انتخاب کنید و در مورد آن توضیحاتی کامل، جامع، منحصر به فرد و کاربردی را ارائه دهید.

5.تکرار اطلاعات ضروری و مهم

تکرار روش موثری برای ارائه اطلاعات است و به همین دلیل باید در محتوای خود اطلاعات ضروری و مهم را بارها تکرار کنید و توضیحاتی در مورد آن ارائه دهید. البته تکرار برای به خاطر سپردن مطالب نیز روش مناسبی است و با کمک این تکنیک می توان در محتواهای آموزشی، بازخورد بهتری را از مخاطب دریافت کرد. تنها مشکل این روش اینه که به جزئیات کمتر پرداخته میشه و به خاطر سپردن موارد جزئی سخت تر خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: تولید محتوا چگونه افزایش فروش می آورد؟

.تکرار اطلاعات ضروری و مهم

6.به اشتراک گذاری تجارب و خاطرات خود

برای اینکه مخاطب با محتوای ارائه شده ارتباط بهتری را برقرار کنه، می توان از خاطره های خود و تجاربی که در این زمینه کسب کردید، استفاده کنید. این ترتیب مخاطب با شکل دادن به این خاطرات و تداعی کردن تجربه های شما، درک بهتری نسب به موضوع محتوا پیدا میکند. در این روش احساسات مخاطب هم برانگیخته میشوند. در حال حاضر به اشتراک گذاری تجارب و خاطرات یکی از بهترین روش های تولید محتوا تاثیر گذار است.

جمع بندی و نتیجه

برای اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شوید و تاثیری در زندگی او داشته باشید، باید از محتوا تاثیر گذار استفاده کنید. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر میشه که بدونین همه ما هر روز توسط صدها و هزاران محتوا مختلف بمباران میشیم که فقط تعداد انگشت شماری از آن ها ما را تحت تاثیر قرار میدهند. در این مطلب به بررسی تعدادی از نکات مهم در تولید محتوا تاثیر گذار پرداختیم که به کار گیری آن ها برای جلو زدن از رقبا به شما کمک خواهد کرد.

نظرات: