معرفی و آموزش دستور regex؛ یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان PHP! آیا می خواهید با این دستور آشنا شوید؟ آیا می دانید دستور regex چیست؟ چگونه می توان از این دستور در زبان برنامه نویسی PHP استفاده کرد؟ این دستور چه کمکی به توسعه دهندگان می کند؟
PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. در زبان PHP شما می توانید دستورات مختلفی را ببینید که باید نحوه کار با این دستورات را یاد بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را داریید، باید با این زبان آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور regex در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور regex را به شما یاد دهیم.

دستور regex در زبان PHP چیست؟

دستور regex در PHP چیست و چگونه کار می کند؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور regex در زبان PHP چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور regex یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید از این زبان استفاده کنید. به طور کلی regex ترکیب دو کلمه regular و expression به معنی عبارت با قاعده است. تصور کنید می خواهید آدرس ایمیل کاربر را دریافت کنید. می دانید که تمام آدرس های ایمیل یک الگوی مشخص دارند. اگر می خواهید نحوه کار با دستور regex را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش PHP شرکت کنید.
جالب است بدانید، دستور regex در زبان برنامه نویسی PHP روش ها و قواعدی هستند که برای استخراج یا بررسی وجود قسمت یا توالی خاصی از یک مقدار مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع این قواعد بر مبنای قوانین خاص، بخش خصوصی از یک متن یا عدد را با توجه به تنظیمات ما استخراج می کنند. این دستور الگوهای جستجو را تعریف می کند که توابع خاصی برای جستجوی رشته ها استفاده می کنند. عبارت منظم یا ریجکشن روشی انعطاف پذیر برای مطابقت با تمامی کارکترها یا بخش های متن در یک رشته ارائه می کنند.

نحوه کار با دستور regex

دستور regex در PHP چیست و چگونه کار می کند؟

توجه داشته باشید که دستور regex در زبان برنامه نویسی PHP چیزی جز سری یا الگویی از خود کاراکتر نیستند و پس از آموزش کار با دستور switch یکی از دستورات مهم در زبان PHP است. آنها پایه قابلیت و توانایی مطابقت با الگو را فراهم می کنند. با استفاده از این دستور می توانید در داخل یک رشته یا string به دنبال رشته دیگری بگردید، یک یک رشته را جایگزین رشته دیگر کنید و همچنین یک string را به تکه های مختلف تقسیم کنید. زبان PHP عملکردهایی را مختص به دو دسته یا مجموعه تابع عبارات عادی ارائه می دهد که هر کدام با یک نوع مشخص از عبارات عادی مطابقت دارد. می توانید از هر کدام از آنها که مد نظرتان است، کار کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور regex در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور regex را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستور regex یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی php است که شما می توانید از این دستور استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: