آموزش خاصیت Float؛ یکی از ویژگی های مهم در زبان برنامه نویسی CSS! آیا می خواهید با این خاصیت آشنا شوید؟ آیا می دانید ویژگی Float در CSS چیست؟ چگونه می توان از این خاصیت استفاده کرد؟ این ویژگی چه کمکی به توسعه دهندگان می کند؟
CSS یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که طراحی سایت با این زبان زیاد سخت و دشوار نیست. این زبان شامل ویژگی ها خصوصیات زیادی است که شما می توانید از این ویژگی ها استفاده کرده و ظاهر سایت های خودتان را به شکل جذابی طراحی کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، بهتر است با خاصیت Float آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد خاصیت Float در زبان CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با خاصیت Float را به شما یاد دهیم.

ویژگی Float در زبان CSS چیست؟

خاصیت Float چیست و چگونه تنظیم می شود؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ویژگی Float در CSS چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Float یکی از ویژگی های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید با استفاده از این خاصیت بخش های جالبی را به سایت خودتان اضافی کنید. همچنین ویژگی Float از آن دسته ویژگی ها و خاصیت هایی است که مکان عنصر را تعیین می کند. این خاصیت باعث می شود تا عنصر به سمت چپ یا راست عنصر نگهدارنده هول داده شود و یا شناور بماند. اگر می خواهید نحوه کار با خاصیت Float را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.
جالب است بدانید، با استفاده از خاصیت Float در CSS می توان المان مورد نظر را به سمت راست یا چپ شناور کرد و یا موقعیت آن را در سمت چپ و راست تنظیم کرد. از این طریق المان های دیگر نیز می توانند مجاور المان مورد نظر خود در یک خط قرار بگیرند. زمانی که به عنصری در سایت خودمان Float می دهیم، یعنی عنصر به راست یا چپ هول داده می شود. اگر از ویژگی Position با مقدار absolute استفاده کرده باشید، ویژگی Float در زبان برنامه نویسی CSS دیگر عمل نخواهد کرد.

چگونه از خاصیت Float استفاده کنیم؟

خاصیت Float چیست و چگونه تنظیم می شود؟

توجه داشته باشید که Float مثل خاصیت display در css، یکی از خاصیت های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید از این خاصیت استفاده کرده و عناصر سایت خودتان را در پروژه CSS جابجا کنید. طراحی سایت با خاصیت Float می تواند تجربه بی نظیری را به شما بدهد. این خاصیت زمانی عمل می کند که به عنصر مورد نظر خودتان خاصیت Float را بدهید و پروژه خودتان را با زبان CSS کدنویسی کرده باشید.
اگر می خواهید کاری کنید که تصاویری که داخل هر تگ li قرار گرفته اند کنار هم قرار بگیرند، باید یک خاصیت Float در زبان CSS را به سلکتور li اضافی کنید. با دادن خاصیت Float عرض المان li از تمام عرض به اندازه المان داخلش آن یعنی تگ img کاهش می یابد. توجه داشته باشید که خاصیت Float باعث می شود تا li ها و تصاویر داخل آنها به سمت راست محدوده UL هول داده شوند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد خاصیت Float در زبان CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با خاصیت Float را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، ویژگی Float از آن دسته ویژگی ها و خاصیت هایی است که مکان عنصر را تعیین می کند. اگر می خواهید نحوه کار با خاصیت Float را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش css شرکت کنید.

 

نظرات: