تگ HTML؛ عنصر یا برچسبی که برای نشانه گذاری در ساختار یک صفحه وب استفاده می شوند! آیا می خواهید در این مورد اطلاعات به دست آورید؟ آیا می دانید تگ HTML چیست؟ مهم ترین تگ های HTML کدامند؟ چگونه می توان از این تگ ها استفاده کرد؟ تگ های HTML چه کاربردی در طراحی سایت دارند؟
بهتر است بدانید، HTML یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید از این زبان استفاده کرده و سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان تگ های مختلفی دارد که می توانید از این تگ ها نیز کمک بگیرید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت را دارید، بهتر است با تگ های HTML آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ HTML برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین تگ های HTML بپردازیم تا با این تگ ها آشنا شوید.

تگ در HTML چیست؟

تگ HTML چیست؟

HTML یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که می توانید از آن استفاده کرده و سایت های خودتان را طراحی کنید. این زبان برنامه نویسی شامل تگ های مختلفی است که می توانید از آنها بهره ببرید. ما از تگ های HTML استفاده می کنیم تا به مرورگرها بگوییم که چگونه محتوا را به عنوان سرفصل ها، عناوین، پاراگراف ها، تصاویر و موارد دیگر ساختاربندی کنند. بنابراین، تگ های HTML مانند کلمات کلیدی در طراحی هستند که نحوه نمایش یا قالب بندی محتوا را مرورگر مشخص می کنند. اگر می خواهید با این تگ ها آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، تگ ها در زبان برنامه نویسی HTML به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول مربوط به تگ های بلندی است که شروع و پایان دارند. همچنین تگ های کوتاه نیز که شروع و پایان ندارند مانند تگ img نیز جزو تگ های کاربردی در HTML هستند. سرورها تگ های HTML را از بالا به پایین می خوانند و هیچ محدودیت و مشکلی در تعداد تگ های HTML که یک صفحه وب باید داشته باشد، وجود ندارد.

تگ HTML چه کاربردی دارد؟

تگ HTML چیست؟

توجه داشته باشید که تگ <html>  پس از آشنایی با تگ Body یکی از مهم ترین تگ های زبان برنامه نویسی HTML است که می توانید از آن استفاده کرده و ظاهر سایت خودتان را بهینه کنید. همچنین با استفاده از این تگ می توانید تعیین کنید که فایل یا سندی که در حال کار بر روی آن هستید، از نوع HTML است. تنها سندهایی که از این نوع می باشند، می توانند به عنوان یک صفحه وب مورد استفاده قرار بگیرند. 
تگ HTML باعث می شود تا موتورهای جستجوگر مانند گوگل بتوانند تشخیص دهند که هر بخش از صفحه سایت چند نوع عنصری است و باید چگونه نمایش داده شود. برای مثال، تگ های معرفی کننده تیتر صفحه، تگ نمایش لیست ها، تگ نمایش جداول و.... علاوه بر این، بخش ابتدایی نوشتن تگ HTML به کمک دو علامت کوچک تر و بزرگ تر شروع می شود. برای مثال تگ باز <html>. بخش دوم و انتهایی نیز مانند بخش اول است، با این تفاوت که قبل از نام تگ باید از یک اسلش استفاده کنیم.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ HTML برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین تگ های HTML بپردازیم تا با این تگ ها آشنا شوید. همانطور که گفته شد، تگ html یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید با استفاده از این تگ ظاهر سایت خودتان را بهینه کنید. اگر می خواهید نحوه کار با تگ html را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: