محتوای بصری؛ استفاده از تصاویر برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین محتوای بصری چیست؟ تولید محتوای بصری چه اهمیتی داره؟ انواع محتوای بصری قدرتمند کدامند؟ رازهای تولید محتوای بصری جذاب کدامند؟ چرا نباید از محتوای بصری غافل بشین؟ محتوای بصری چه تاثیری در بازاریابی محتوایی داره؟ یک سایت تولید محتوا در این زمینه چقدر می تواند به ما کمک کند؟

با اینکه تولید محتوای متنی همیشه به عنوان یکی از قسمت های جدانشدنی از بازاریابی دیجیتال شناخته میشه، ولی در کنار این روش، نیاز به یه محتوای بصری واسه جلب توجه بیشتر مخاطبان یا کاربران و همچنین متمایز شدن از رقبا وجود داره. این محتوای بصری می تونه به شکل عکس ها، فیلم ها، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و..... باشه. امروزه افراد زیادی سعی می کنند تا محتوای بصری تولید کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای بصری بهتون ارائه بدیم، انواع محتوای بصری بپردازیم و نحوه تولید محتوای بصری رو به شما یاد بدیم.

منظور از محتوای بصری چیست؟

منظور از محتوای بصری چیست؟

آیا می دونین منظور از محتوای بصری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوا بصری یعنی استفاده از عکس ها واسه انتقال اطلاعات و معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان. هدف از تولید محتوای بصری در بازاریابی اینترنتی این هست که با ایجاد یه فرمت دیداری جذاب، کاربران رو به سمت خودتون بکشونین تا در آخر با محصولات و خدمات شما آشنا بشن. از اونجایی که مغز افراد قدرت زیبا شناسی بالایی داره، بنابراین بهتر با محتوای دیداری ارتباط برقرار می کنه و به همین دلیل استفاده از المان های تصویری در بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی داره. به این ترتیب شما می تونین با تولید محتوای بصری، کاربران زیادی رو به سمت خودتون جذب کنین.

جالب اینجاست که بدونین محتوای بصری همیشه بهترین تاثیر رو بر روی مخاطبان می ذاره. محتوای بصری یعنی تلاش واسه جذب کاربران در کسری از ثانیه. در بین محتواهای بازاریابی و تبلیغاتی که در دنیای امروز وجود داره، محتوایی می تونه موفق باشه که زودتر مخاطبان رو به سمت خودش جذب کنه و این مسئله ممکن نمیشه مگه با کمک تولید محتوای بصری. علاوه بر این، تحقیقات نشون میده که 90 درصد اطلاعات منتقل شده به مغز، بصری هست. بنابراین، محتواهای بصری تاثیر قابل توجهی روی جذابیت محتوا و جذب مخاطبان دارن.

مقاله پیشنهادی: محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟ 

انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

همونطور که گفتیم، تولید محتوای بصری همیشه بهترین تاثیر رو بر روی مخاطبان و کاربران می ذاره. به همین دلیل امروزه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی اقدام به تولید محتوای بصری می کنند تا کسب و کار خودشون رو توسعه و گسترش بدن. محتوای بصری انواع مختلفی داره که شما می تونین با کمک این محتواها سایت خودتون رو پیشرفت بدین. در ادامه انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ رو بررسی کنیم:

  • تصاویر

یکی از انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ، تصاویر هست. با توجه به تحقیقات انجام شده، معلوم شده محتوایی که در اون در تصویر استفاده شده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و خونده شده. در اصل افراد تشویق شدن تا انتهای اون پست رو مطالعه کنند. از تصویر می تونین به عنوان جداکننده بین مطالب مختلف یه پست هم استفاده کنین. ضمن اینکه رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام دقیقا روی محتوای بصری جذاب متمرکز هستن.

مقاله پیشنهادی: 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت

  • ویدیو

یکی دیگه از انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ، ویدیو هست که بیشتری جذابیت و اثربخشی رو داره. به همین دلیل ویدیو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی داره. واسه بیان مشکلات و ارائه راهکار، ویدیو بهترین ابزار محسوب میشه. انواع مختلفی از ویدیوها وجود داره که می تونن کسب و کار شما رو ارتقا بدن. از جمله از این ویدیوها میشه به ویدیوهای انیمیشنی، مصاحبه، مقایسه محصولات، پرس و پاسخ و.... اشاره کرد.

  • اینفوگرافیک

اینفوگرافیک هم یکی دیگه از انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ هست که شما می تونین ازش بهره ببرین. اینفوگرافیک ها که تلفیقی از نوشته و تصویر هستن، بهترین تکنیک واسه توضیح مطالب پیچیده یا مراحل انجام یه کار هستن. شما حتی می تونین در هر لندینگ پیج خودتون از یه اینفوگرافیک استفاده کنین. اگه اینفوگرافیک های کاربردی و خاصی تولید کنین، احتمال به اشتراک گذاشه شدن اون ها افزایش پیدا می کنه.

اهمیت تولید محتوای بصری چیست؟

اهمیت تولید محتوای بصری چیست؟

افراد با کمک روش های مختلفی یاد می گیرن، همچنین برخی از افراد بیشتر از طریق شنیدن آموزش می بینن، برخی دیگه هم از راه دیدن، برخی هم از طریق لمس کردن یا تجربه کردن و.... در این میان بهتره بدونین 65 درصد از کاربران از طریق دیدن یاد می گیرن. یعنی بیشتر از نصفی از مردم با دیدن بهتر یاد می گیرن و در ذهنشون می مونه. ضمن اینکه 90 درصد از اطلاعات و داده هایی که مغز ما در طول روز دریافت می کنه، از طریق مشاهده کرده به مغز میرسن، جالب اینه که سیگنال های دیداری 43 درصد باورکننده تر از سایر سیگنال های دریافتی مغز هستن.

نکته قابل توجه این هست که اگه شما یه بازاریاب اینترنتی باشین و همه این اطلاعات رو بشنوین به نتیجه های خوبی می رسین. معمولا یه محتوای بصری واسه بازاریابی نه تنها مخاطب رو بیشتر متقاعد می کنه، بلکه بهتر در ذهن اون می نشینه و اون بهتر موضوع رو درک می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای بصری بهتون ارائه بدیم، به بررسی انواع محتوای بصری در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و اهمیت تولید محتوای بصری رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تولید محتوای بصری یکی از انواع روش های تولید محتوا در زمینه بازاریابی هست که شما می تونین با تولید اینجور محتواها، تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان داشته باشین. محتواهای بصری مختلفی در فضای وب وجود دارن که از جمله از این نوع محتواها میشه به ویدیوها، تصاویر و اینفوگرافیک اشاره کرد.

نظرات: