محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

گواهی لایه سوکت امن (SSL) ابزاری ضروری برای طراحی سایت در ارومیه و سئو سایت در ارومیه ایمن سازی ارتباطات آنلاین و حفاظت از داده های حساس است. با توجه به افزایش روزافزون تهدیدات سایبری و نیاز به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، استفاده از SSL در وب سایت ها به یکی از استانداردهای ضروری تبدیل شده است. با رمزگذاری اطلاعات ارسال شده بین مرورگر کاربر و سرور وب، گواهینامه های SSL امنیت داده ها را تضمین می کند و از منافع کاربر در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کند. همچنین، موتورهای جستجو، وب سایت های دارای گواهینامه SSL را بالاتر می برند. 

آموزش کار با  SSL Certificate

آموزش کار با  SSL Certificate در دوره آموزش سئو فنی علاوه بر تضمین امنیت می تواند به بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو نیز کمک کند. علاوه بر این، وجود SSL نیز تأثیر بسزایی بر اعتماد مشتری به برند دارد. همانطور که می دانید استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین در ایران هر روز در حال افزایش است. در نتیجه نیاز به آموزش ساده و مفید برای مدیران جدید لینوکس بسیار احساس می شود.

1. برای نصب مستقیم ssl در ادمین ابتدا به پنل مدیریت هاست خود دسترسی داشته باشید.

2. در منوی Account Manager زیر منوی SSL Certificate را انتخاب کنید.

3. در این مرحله از فعال سازی SSL در دایرکت ادمین با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد. روی دکمه سبز رنگ ENABLE SSL کلیک کنید.

4. در مرحله بعد بر اساس نیاز خود و SSL خریداری شده یکی از این تب ها را انتخاب کنید. تب اولیه برای فعال سازی رایگان Let's Encrypt SSL است و اکثر مردم این را انتخاب می کنند.

5. با این کار مراحل نصب و فعال سازی SSL در دایرکت ادمین تکمیل می شود.

چرا باید از   SSL Certificate استفاده کنیم؟

آموزش کار با SSL Certificate

کسب‌وکارها و سازمان‌ها باید گواهی‌های SSL را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند تا تراکنش‌های آنلاین را ایمن کنند و از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات مشتریان اطمینان حاصل کنند. این ابزار در آموزش بهینه سازی ساختار سایت نیز نقش دارد. به طور خلاصه، SSL مسئول امنیت اطلاعات امنیتی است و از خواندن یا تغییر اطلاعات انتقال یافته بین دو سیستم توسط مجرمان جلوگیری می کند.متاسفانه بسیاری از سایت ها در ایران هنوز از اهمیت خرید SSL برای سایت خود آگاه نیستند. این بدان معناست که اعتبار دسترسی مدیر به این سایت‌ها در خطر سوء استفاده توسط هکرها و فیشرها برای سرقت اطلاعات کاربران است. آموزش استفاده از تگ Canonical یکی دیگراز مسائل مهم در سئو سایت است.

 

آموزش نصب SSL در سی پنل (cPanel)

فعال کردن و نصب SSL در سی پنل مانند نصب SSL در دایرکت ادمین است. ابتدا نام کاربری و رمز عبور سی پنل خود را وارد کنید. سپس کمی به پایین اسکرول کنید و گزینه SSL/TLS Status را انتخاب کنید. در صفحه باز شده دامنه های مرتبط با هاست را مشاهده خواهید کرد. دامنه های مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی Run AutoSSL کلیک کنید. پس از چند لحظه پیامی مبنی بر فعال و نصب SSL در سی پنل مشاهده می کنید.

راه اندازی و فعال کردن ssl وردپرس

آموزش کار با SSL Certificate

پس از تهیه گواهی و نصب آن بر روی هاست (معمولاً شرکتی که از آن SSL خریداری کرده اید، SSL را روی هاست نصب می کند)، اکنون باید SSL وردپرس را نصب و فعال کنید. برای این کار از منوی تنظیمات پیشخوان وردپرس به قسمت عمومی رفته سپس آدرس صفحه ای که در آدرس سایت (URL) و همچنین با https ظاهر می شود را وارد کنید.  با این کار در وردپرس متوجه می شویم که پروتکل سایت از http به https تغییر کرده است.

جمع بندی:

این مقاله قدم به قدم نحوه نصب گواهینامه امنیتی SSL را توضیح داده ایم. گفتیم که امنیت یکی از فاکتورهای مهمی است که کاربران در انتخاب وب سایت به آن توجه می کنند. بنابراین مدیران سایت موظفند برای ایجاد چنین بستری از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کنند. به این ترتیب کاربران می توانند با خیال راحت از امکانات و ابزارهای موجود در سایت شما استفاده کنند.

منبع مقاله: udemy

 

نظرات در مورد درس سی و هفتم: آموزش کار با SSL Certificate:

سوال تصادفی