تکنیک های نوشتن بخش نتیجه گیری و جمع بندی؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چگونه یک جمع بندی خوب برای مقاله خودمان بنویسیم؟ در زمان نوشتن جمع بندی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ چگونه یک جمع بندی خوب داشته باشیم؟ چرا بخش جمع بندی باید خوب باشد؟

بعد از اینکه بخش های مقدمه و ساختار کلی محتوای متنی را نوشتید، نوبت به بخش جمع بندی می رسد. نوشتن جمع بندی یکی از مهم ترین کارهایی است که در سئو محتوا نیز مهم است. نتیجه گیری همان چیزی است که در ذهن خواننده باقی می ماند. اگر شما نیز قصد سئو سایت را دارید، باید بتوانید یک جمع بندی عالی برای مقاله خودتان بنویسید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت بخش جمع بندی در محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های نوشتن بخش نتیجه گیری بپردازیم.

چرا بخش جمع بندی در محتوا مهم است؟

تکنیک های نوشتن بخش نتیجه گیری و جمع بندی

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا بخش جمع بندی در محتوا مهم است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بخش جمع بندی یکی از بخش های اصلی در محتوا است که در سئوی محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بخش نتیجه گیری به خواننده کمک می کند تا دلیل مهم بودن مقاله شما را بهتر متوجه شود. همچنین بخش جمع بندی تنها خلاصه ای از نکات مهم و یا بازگویی سوژه تحقیق نیست، بلکه ترکیب نکات کلیدی مهم است. اگر می خواهید نحوه نوشتن بخش نتیجه گیری را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو محتوا شرکت کنید.

جالب است بدانید، یک بخش جمع بندی خوب فرصت های خیلی خوبی را به خوانندگان می دهد تا موضوع مقاله شما را به طور کامل درک کنند. هرچقدر جمع بندی محتوای شما عالی و کامل باشد، تاثیرگذاری محتوای شما بیشتر می شود. بنابراین، باید در نوشتن بخش نتیجه گیری در محتوا دقت داشته باشید و این بخش را طوری بنویسید که در عین سادگی و اختصار، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. معمولا خوانندگان و مخاطبان تکرار مطالب را که در مقدمه نوشته شده را به عنوان یک نتیجه خوب قبول ندارند، بلکه به دنبال پیام کلی مقاله هستند.

تکنیک های نوشتن بخش نتیجه گیری کدامند؟

تکنیک های نوشتن بخش نتیجه گیری و جمع بندی

همانطور که گفته شد پس از آموزش بررسی کلمه کلیدی، نوشتن بخش جمع بندی یکی از مهم ترین کارها در تولید محتوا است که حتما باید در زمان نوشتن بخش نتیجه گیری به آن توجه کنید. شما می توانید با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی بخش جمع بندی را بنویسید. در ادامه به بررسی تکنیک نوشتن بخش نتیجه گیری می پردازیم:

• کوتاه بودن جمع بندی

یکی از تکنیک های نوشتن بخش جمع بندی این است که بخش جمع بندی و نتیجه گیری باید کوتاه باشد و پیام اصلی محتوا را به خوانندگان و مخاطبان منتقل کند. به این ترتیب، اگر می خواهید یک نتیجه گیری خوبی از مقاله ارائه دهید، باید به کوتاه بودن آن دقت کنید.

• قرار ندادن تصویر در آن

یکی دیگر از تکنیک های نوشتن بخش نتیجه گیری این است که نباید هیچ تصویری در آن قرار دهید. شما از تصاویر می توانید در بخش های مختلف مقاله استفاده کنید، ولی استفاده از آنها در بخش جمع بندی باعث طولانی تر شدن نتیجه گیری می شود و حوصله مخاطبان از مطالعه آن سر می رود.

• خلاصه کردن مقاله

خلاصه کردن مقاله نیز یکی دیگر از نکات مهم در زمان نوشتن بخش جمع بندی است. بهتر است بدانید، خلاصه کردن یک کار مهم و عالی در مقاله نویسی یا تولید محتوا است. شما می توانید ایده های جذاب و اصلی محتوای خودتان را در یک یا چند جمله به طور خلاصه توضیح دهید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت بخش جمع بندی در محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های نوشتن بخش نتیجه گیری بپردازیم. همانطور که گفته شد، نوشتن بخش جمع بندی یکی از مهم ترین کارها در سئو محتوا است که شما باید به آن دقت کنید. از جمله از تکنیک های نوشتن بخش جمع بندی می توان به خلاصه نویسی، قرار ندادن تصاویر در آن، کوتاه بودن نتیجه گیری و... اشاره کرد.

نظرات: