مقالات مرتبط

آموزش کلاس نویسی در CSS؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ نحوه استفاده از کلاس ها در زبان برنامه نویسی CSS چگونه است؟ در زمان کلاس نویسی در CSS چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ منظور از کلاس ها در زبان برنامه نویسی CSS چیست؟ چرا باید نحوه کلاس نویسی در CSS را یاد بگیریم؟ کلاس نویسی در CSS چه مزیت هایی به همراه دارد؟
کلاس ها در CSS یک مفهوم خیلی مهم و قوی است که به شما کمک می کند تا یک گروه از المان های زبان برنامه نویسی HTML را با یک استایل مشترک تعیین کنید. امروزه بسیاری از برنامه نویسان از کلاس های زبات برنامه نویسی CSS استفاده می کنند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا اطلاعاتی در مورد کلاس های CSS کسب کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد زبان برنامه نویسی CSS برای شما ارائه کنیم، به بررسی کلاس نویسی در CSS بپردازیم و نحوه استفاده از چند کلاس در CSS را به شما یاد دهیم.

آشنایی با زبان برنامه نویسی CSS

کلاس نویسی در CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که زبان برنامه نویسی CSS چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که زبان برنامه نویسی CSS یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مورد نظر خودتان را طراحی کنید. به طور کلی، زبان برنامه نویسی CSS مشخص کننده نوع نمایش عناصر HTML است. در واقع، زبان CSS مانند گوشت، پوست، مو و رنگ و... است. یعنی شما می توانید با کمک زبان CSS به هر کدام از عناصر HTML شکل، سایز و رنگ دهید.
جالب است بدانید، CSS یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت است که از زبان های اسکریپت دیگری مانند SVG، Plain XML و XUL نیز به خوبی پشتیبانی می کند. در کدنویسی یا کلاس نویسی با استفاده از زبان برنامه نویسی CSS می توانید استایل، رنگ، فونت، تصاویر، پس زمینه و.... را به صورت دلخواه تعیین کنید. برای اینکه نحوه استفاده از زبان برنامه نویسی CSS را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی CSS شرکت کنید و با نکات و اصول مهم این زبان آشنا شوید.

نحوه کلاس نویسی در زبان CSS

کلاس نویسی در CSS

کلاس در زبان برنامه نویسی CSS یک اصطلاح مهم و پرکاربردی است که به شما کمک می کند تا یک گروه از المان های HTML را با یک استایل مشترک تعیین کنید. با استفاده از کلاس ها، می توانید به راحتی استایل و مشخصات خاص را به یک یا چند المان اختصاص دهید، بدون اینکه کدها و کلاس ها را تکرار کنید. برای اینکه از کلاس ها در زبان CSS استفاده کنید، در وهله اول باید یک اسم کلاس منحصر به فردی تعریف کنید. معمولا نام کلاس با استفاده از یک کلمه یا چند کلمه به صورت انگلیسی و بدون فاصله تعریف می شود و با نقطه شروع می شود.
برای اینکه بتوانید یک کلاس با اسم highlight تعریف کنید، باید مراحل مختلفی را طی کنید. سپس می توانید کلاس highlight را به هر المانی که دوست دارید، اعمال کنید. معمولا این کار با استفاده از ویژگی CSS در المان html انجام می شود. علاوه بر این، با استفاده از کلاس در css می توانید برای دسته بندی المان ها، استایل دهی یکنواخت به آنها و افزایش قابلیت پذیری و توانایی استفاده مجدد از کدها در طراحی سایت استفاده کنید.قبل از کار با کلاس ها در CSS شاید بهتر باشد یک آشنایی با CSS به صورت نسبی داشته باشید.

استفاده از چند کلاس در CSS

شما می توانید از چند کلاس به طور همزمان در CSS استفاده کنید. کلاس هایی که شامل یک کلمه بودند، در html این امکان وجود دارد تا از یک لیست از اسم کلاس ها که با یک فاصله سفید از یکدیگر جدا شده اند، به عنوان مقدار برای یک کلاس استفاده کنیم. ترتیب اسم کلاس ها در داخل خصوصیت Class اهمیت ندارد. با اتصال چند کلاس به یکدیگر، می بینید که عنصری انتخاب می شود که هر دوی این کلاس ها را به کار می برد و ترتیب نیز اهمیتی ندارد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد زبان برنامه نویسی CSS برای شما ارائه کنیم، به بررسی کلاس نویسی در CSS بپردازیم و نحوه استفاده از چند کلاس در CSS را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، CSS یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مورد نظر خودتان را طراحی کنید. شما می توانید در زبان CSS کلاس نویسی انجام دهید. برای اینکه نحوه کلاس نویسی در CSS را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزشی CSS شرکت کنید.

 

نظرات: