معرفی و آموزش Selectorها؛ انتخابگرهای مهم و کاربردی در CSS! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید سلکتور در CSS چیست؟ انواع مختلف سلکتورها در زبان برنامه نویسی CSS کدامند؟ چگونه می توان از انواع Selector در CSS استفاده کرد؟

بهتر است بدانید، CSS یکی از فناوری های مرتبط با حوزه برنامه نویسی است که در زمینه توسعه فرانت اند سایت مورد استفاده قرار می گیرد. CSS شامل سلکتورها و انتخابگرهای زیادی است که می توانید از آنها استفاده کنید و ظاهر سایت خودتان را بهینه کنید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با سلکتورها در CSS آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سلکتورها در CSS برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع Selector در CSS بپردازیم.

سلکتورها در زبان برنامه نویسی CSS

Selector ها و روش استفاده از آنها در CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که سلکتور در زبان برنامه نویسی CSS چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Selector در CSS به انتخابگرهایی گفته می شود که شما می توانید از این انتخابگرها استفاده کرده و بخش های جالبی به سایت خودتان اضافی کنید. همچنین CSS Selectorها برای پیدا کردن و یا انتخاب عنصرهایی که می خواهید آنها را استایل دهی کنید، مورد استفاده قرار می گیرند. در اصل شما با استفاده از انتخابگرها یک عنصر را به منظور اعمال برخی از ویژگی ها روی آن فرا می خوانید. اگر می خواهید نحوه کار با سلکتورها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

جالب است بدانید، انتخاب یک تگ یا مجموعه ای از تگ ها برای اعمال تغییرات به وسیله CSS بر روی یک متن، تصویر و.... را انتخاب کننده یا سلکتور می گویند. سلکتورها در زبان برنامه نویسی CSS به انواع مختلفی تقسیم می شوند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک Style در زبان برنامه نویسی CSS شامل یک انتخاب کننده و بلاکی است که اعلان در آن قرار می گیرد. بلاک اعلان خود شامل یا یا چند تعریف است که با استفاده از علامت نقطه ویرگول از هم جدا شده اند.

معرفی انواع Selector در CSS

Selector ها و روش استفاده از آنها در CSS

همانطور که گفته شد پس از آموزش کار با width و height در CSS، سلکتور(Selector) نوعی انتخابگر در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید از آن استفاده کرده و سایت خودتان را جذاب تر کنید. انتخابگرهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آنها بهره ببرید. در ادامه به معرفی انواع Selectorها در CSS می پردازیم:

• Id Selector

یکی از انواع سلکتورها در CSS، Id Selector است. آنها بسیار شبیه به کلاس سلکتورها هستند، چون می توانیم idها را روی المنت های HTML تعریف کنیم و سپس در زبان برنامه نویسی CSS به آنها مراجعه کنیم. ولی چند تفاوت در این میان دیده می شود. اولین تفاوت اصلی این است که id selector ها را نمی توانیم بین المنت های موجود در یک صفحه به اشترک بگذاریم.

• سلکتورهای ترکیبی

یکی دیگر از انواع سلکتورها در CSS، Selectorهای ترکیبی هستند. قدرت واقعی سلکتورهای CSS در توانایی ما برای ترکیب آنها با یکدیگر است. شش سلکتور ترکیبی اصلی وجود دارد که باید با آنها آشنا شویم. چون این امکان را به ما می دهند تا هر بار دقیقا المنت مورد نظر خودمان را انتخاب کنیم.

• Class Selector

Class Selector نیز یکی دیگر از انواع سلکتورها در زبان CSS است که شما می توانید از آن استفاده کنید. این سلکتور تا حد زیادی به عنوان رایج ترین نوع شناخته می شود. کلاس ها ویژگی هایی هستند که می توانیم آنها را به هر المنت HTML که اضافی کنیم که هیچ هدفی جز استفاده با CSS یا جاوا اسکریپت ندارد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سلکتورها در CSS برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع Selector در CSS بپردازیم. همانطور که گفته شد، CSS Selectorها برای پیدا کردن و یا انتخاب عنصرهایی که می خواهید آنها را استایل دهی کنید، مورد استفاده قرار می گیرند.

نظرات: