محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

نقش CDN در بهبود امنیت سایت؛ مجموعه ای از سرورها و شبکه های به هم متصل! CDN نوعی شبکه توزیع محتوا است که این شبکه وظیفه دارد تا محتوای سایت را از نزدیک ترین مکان به کاربر نشان دهد. می توان با این ابزار امنیت سایت را افزایش داد.

امنیت و سرعت دو فاکتور بسیار مهم در طراحی سایت است. اگر سایتی این دو فاکتور مهم را داشته باشد، می تواند مورد توجه بسیاری از کاربران و مخاطبان قرار بگیرد. در زمان طراحی سایت باید توجه زیادی به امنیت شود. به عبارت دیگر، امنیت در طراحی سایت خیلی خیلی مهم است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروتکل CDN ارائه شده و به بررسی نقش CDN در امنیت سایت پرداخته شده است.

پروتکل CDN چیست؟

پروتکل CDN به تعداد از سرورها گفته می شود که در مناطق مختلفی از دنیا توزیع می شوند. این شبکه محتوای سایت را از نزدیک ترین جای ممکن به کاربر نشان می دهد. این مسئله می تواند تاثیر زیادی روی سرعت و امنیت سایت بگذارد. سرورهای CDN دقیقا مانند یک شبکه زنجیر شده به یکدیگر متصل هستند. محتوای موجود در اینترنت که در سایت های مختلفی وجود دارند، در این سرورها قرار می گیرند. مهم ترین هدف از تولید این سیستم، کاهش زمان دسترسی به سرورها در نقاط مختلف دنیاست. CDN به عنوان یکی از پروتکل های امنیتی بین کاربر و سرور به حساب می آید.

به طور کلی، پروتکل CDN به دلیل پراکندگی نقاط دسترسی در کشورها، ارتباط بهتری بین کاربر و سایت برقرار می کند. زمانی که از سرور CDN استفاده می شود، سرعت دسترسی کاربران به محتوا بیشتر شده و سایت در رتبه های بهتری در نتایج گوگل قرار می گیرد. همچنین این شبکه باعث بهبود امنیت سایت نیز می شود. به همین دلیل یاد گرفتن نحوه کار با این پروتکل از اهمیت زیادی برخوردار است.

CDN چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفته شد، CDN به مجموعه ای از سرورهایی گفته می شود که محتواها در آن قرار می گیرند و کاربران می توانند خیلی سریع به آنها دسترسی داشته باشند. CDN کاربردهای زیادی در سئو سایت دارد و می تواند رتبه سایت را ارتقاء دهد. برخی از ویژگی های CDN عبارت هستند از:

• کاهش مصرف پهنای باند

• بهبود سرعت آپلود صفحات

• مراقبت از سیستم در برابر حملات

• حفظ امنیت افزونه ها

• کنترل بارگذاری های پر ترافیک

CDN چه نقشی در بهبود امنیت سایت دارد؟

نکته قابل توجه این است که اگر سایت از چند سرور مختلف در نقاط مختلف دنیا در دسترس باشد، نه تنها باعث افزایش امنیت سایت می شود، بلکه به دلیل کاهش ترافیک های ورودی از یک سرور، سرعت آپلود سایت نیز افزایش می یابد و این یکی از مهم ترین شاخص های گوگل برای سئو است. استفاده از CDN به عنوان یکی از روش های حفاظت از سرورهای وب به حساب می آید.

کاهش ریسک حملات سایبری به سایت، یکی دیگر از دلایلی است که نشان می دهد بهبود امنیت سایت با کمک CDN هاست، از جایی که سایت شما به وسیله چند سرور آنلاین باشد، از کار انداختن آن به معنی از کار انداختن تمام سرورهای آنلاین است که کار سخت و غیرممکنی به حساب می آید.

با کمک پروتکل CDN خطر از کار افتادگی و از دسترس خارج شدن سایت کاهش می یابد. در صورت از کار افتادن یک سرور، سرورهای دیگر جای آن را می گیرند. عملکرد این شبکه شبیه پردازشگر چند هسته ای است. سایتی که تنها روی یک سرور وجود داشته باشد، در صورت افزایش ترافیک با مشکلاتی مانند سرعت و امنیت روبرو می شود.

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروتکل CDN ارائه شده و به بررسی نقش CDN در امنیت سایت پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، CDN یکی از پروتکل های پرکاربردی است که می توان با استفاده از آن سرعت و امنیت سایت را بهبود داد. CDN مجموعه ای از سرورها هاست که سایت روی آنها قرار می گیرد. اگر سایت روی چند سرور باشد، از کار انداختن آن کار آسانی نخواهد بود.

لینک مقاله: https://aws.amazon.com/what-is/cdn/

نظرات در مورد آشنایی با نقش CDN در بهبود امنیت سایت:

سوال تصادفی