روانشناسی فروش در تولید محتوا میتونه معجزه ای را در میزان فرش محصولات و خدمات شما بوجود بیاره و باعث رسیدن به درآمد غیر قابل باوری بشه. در واقع راهکاری که برای فروش بیشتر به کار برده میشه، بسیار ساده است ولی روش و تکنیک های متعددی برای آن وجود دارد که باید در هنگام سفارش تولید محتوا به آن توجه داشت و در ادامه این مطلب به بررسی 10 تکنیک روانشناسی فروش در تولید محتوا خواهیم پرداخت.

درسته که ما انسان ها با هم تفاوت های بسیاری داریم، اما بیشتر ما در موقعیت های یکسان، افکار و رفتار مشابهی داریم. به همین دلیل با استفاده از روانشناسی فروش میتونیم مخاطب های مختلفی که داریم را به سمت خرید محصولات خدمات و محصولات خود هل بدیم. البته برای این منظور باید دانش و اطلاعات کافی را در زمینه بازاریابی و روانشناسی فرش داشته باشید و یا از تکنیک های روانشناسی فروش استفاده کنید.

روانشناسی فروش چیست؟

علم روانشناسی فروش یکی از شاخه های بازاریابی است که در آن با سنجیدن رفتار مخاطب های احتمالی یک محصول و به کارگیری تکنیک های مختلف، این افراد به سمت خرید هدایت می شوند. استفاده درست از این علم برای تمامی کسب و کارها ضروری است و باعث افزایش فروش آن ها و کسب درآمد بیشتر خواهد شد.

برای این منظور در ابتدا باید مخاطب ها و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده و رفتار آن ها را به دقت مورد بررسی قرار بدید. در واقع ارزیابی رفتار مشتری هایی که تا به الان داشته اید، روانشناسی فروش می باشد. در طول سال ها با در نظر گرفتن رفتار و اقدامات مشابهی که این افراد انجام میدن، می توان تکنیک های موثری را برای افزایش فروش با استفاده از روانشناسی به کار گرفت.

مقاله پیشنهادی: 10 ترفند محتوا نویسی برای وب سایت ها و فروشگاه ها

در ادامه 10 تکنیک جادویی را برای روانشناسی بررسی خواهیم کرد. با کمک این 10 تکنیک روانشناسی فروش در تولید محتوا، شما هم میتونین میزان فروش محصولات و خدمات خود را به حداکثر مقدار ممکن برسانید.

روانشناسی فروش چیست؟

تکنیک های روانشناسی فروش در تولید محتوا کدامند؟

 همانطور که گفتیم تکنیک های مختلفی برای استفاده از روانشناسی فروش وجود داره. همچنین می توان از این تکنیک ها به شکل های مختلفی استفاده کرد؛ برای اثر بخشی بیشتر و رسیدن به بهترین نتیجه با کمترین هزینه ممکن، پیشنهاد ما استفاده از تولید محتوا می باشد. برای همین 10 تکنیک روانشناسی فروش در تولید محتوا را در ادامه مورد بررسی قرار دادیم:

1.ترس تصمیم گیری در مشتری

کلمات تاثیر بسیاری را در تصمیم گیری ما انسان ها ایفا میکنند به همین خاطر در تولید محتوا باید به مشتری اجازه دهید از ترس تصمیم گیری خود عبور کند. برای این منظور باید علت ترس مخاطب خود را بررسی کرده و به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن این ترس ها باشید. برای مثال اگه مخاطب شما از اعتماد کردن میترسه، میتونین محتوایی از رضایت مشتری های قبلی خود درست کرده و در اختیار مشتریان جدید قرار دهید.

2.برچسب زدن به مشتری

شاید در نگاه اول پیشنهاد خوبی به نظر نیاد، ولی با برچسب زدن به مشتری ها فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. در واقع همه دوست دارند که در یک گروه، انجمن، باشگاه و موارد مشابه دیگه عضو باشند و از مزیت های آن بهره ببرند. به این ترتیب با برچسب زدن به مشتری های خود می توانید به آن ها این احساس مزیت و خاص بودن را بدهید و به این ترتیب فروش بیشتری داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: بهترین ایده های تولید محتوای خلاقانه

3.شناختن انواع خریدار

برای فروش بیشتر باید انواع خریدار را بشناسید و با توجه به آن پکیج ها و فرصت هایی را به آن ها ارائه دهید. به طور کلی ما سه نوع خریدار مختلف داریم. دسته اول خریداران ولخرج هستند که تقریبا 15 درصد از کل خریداران را شامل می شوند. این گروه دیرتر و بعد از خرج کردن پول بیشتری به بالاترین نقطه درد خرید میرسند.

گروه دوم خریداران محافظه کار نام دارند. حدودا 24 درصد خریدارهای هر کسب و کار در این دسته قرار میگیرند و با خرج کمتری به نقطه درد خرید میرسند. آخرین گروه هم افراد عادی و میانه رو هستند که شامل 61 درصد از جامعه هدف شما می باشند. قانع کردن این گروه برای خرید ساده تر است.

10 تکنیک روانشناسی فروش در تولید محتوا

4.قبول کردن کمبودها

یکی از تکنیک های عجیبی که موجب افزایش فروش شما خواهد بود، قبول کردن نقاط ضعف و کمبودهایی است که در ارائه محصولات و خدمات خود دارید. طبق تحقیقات روانشناسی انجام شده، اقرار به کمبود ها یکی از روش های پر بازده در افزایش فروش می باشد.

5.استفاده درست از احساس فوریت

حس فوریت هوشمندانه ترین راه برای رسیدن به فروش بیشتر می باشد. برای این منظور باید اطلاعات تکمیلی در مورد موضوع مورد نظر را ارائه دهید. البته این احساس به تنهایی کافی نخواهد بود؛ زیرا ذهن مشتری ها در اولین قدم این حس فوریت را رد خواهد کرد. برای جلوگیری از این موضوع باید یک راهنمایی مختصر را به مخاطب ارائه دهید.

6.چراغانی کردن ذهن مشتری

پیشنهاد های خیلی کمی هستن که بتونه در همان لحظه رضایت شما را جلب کنه. ذهن همه ما عاشق این است که لذت و یک فرصت را به شکل سریع و آنی دریافت کنیم. به همین خاطر با ارائه پیشنهادی برای رسیدن سریع به یک پاداش به مشتری های خود، امکان جذب مشتری وجود دارد. در واقع اگر بتوانید با در ذهن مخاطب یک جرقه ایجاد کنید، احتمال فروش محصول و یا خدمات شما چندین برابر خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا چیست؟

7.برای خود دشمن یا رقیب بسازید

تنها راهی که برای رسیدن به مشتری های منحصر به فرد و وجود دارد، شناسایی معیارهای دیگران و تمرکز کردن بر تفاوت هایی است که در مقایسه با رقبا خود دارید. برای این منظور می توانید یک ایده را به عنوان دشمن برای خود ایجاد کنید و به این ترتیب باور و نگاه عمیقی نسبت به محصولات خود ایجاد خواهید کرد.

تکنیک های روانشناسی فروش در تولید محتوا

8.ایجاد ارزش های مشترک

یکی از نقاط مشترکی که در مورد تمامی برندهای بزرگ وجود دارد، ارزش سازی می باشد. برای رشد برند خود شما هم باید یک ارزش را به شکل واضح و مرتب در هر فرصتی به مشتریان خود گوشزد کنید. به این ترتیب امکان جذب مشتری های وفادار و رسیدن به افرادی با ارزش های یکسان برای شما هم فراهم خواهد شد.

9.وکیل مدافع شیطان باشید!

ظاهر شدن در نقش وکیل مدافع شیطان باعث میشه که جلوی مخاطب خود را نگیرید و مشتری های شما عزم خود را برای عملی کردن تصمیم های خود جزم کنند. اگر برای محصولات خود به عنوان یک وکیل مدافع شیطان باشید، ضعف های احتمالی را با کمک راه حل های مختلف برطرف خواهید کرد. به این ترتیب مخاطب با اعتماد بیشتری محصول شما را خریداری خواهند کرد.

10.مشتاق نگه داشتن مشتری ها

ایجاد حس نیاز به عمل متقابل، غافلگیر کردن مشتری ها و تشنه نگه داشتن آن ها به شما کمک میکنه که مشتری های بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید. با استفاده از این تکنیک بازاریابی میتونین در مقایسه با رقبای خود، مشتری های بیشتری رو جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشید.

جمع بندی و نتیجه

10 تکنیک روانشناسی فروش در تولید محتوا که در این مقاله به آن ها پرداختیم، برای رسیدن به مشتری های وفادار و فروش بالا ضروری است. برای اینکه قدم های استوارتری در مسیر ورود به فروش اینترنتی بردارید، تولید محتوا بهترین روشی است که می توانید از آن استفاده کنید.

نظرات: