نکات مهم در زمان تولید محتوای صوتی؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا می دونین محتوای صوتی چیست؟ چرا به محتوای صوتی یا پادکست ها نیاز داریم؟ ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا صوتی کدامند؟ نحوه سفارش تولید محتوا صوتی چجوریه؟ در زمان تولید محتوای صوتی چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟چرا کاربران اینترنت از محتوای صوتی استفاده می کنند؟

صدا قسمت مهمی از استراتژی بازاریابی و تولید محتوای شما رو تشکیل میده و آموزش تولید محتوای صوتی به همین دلیل مهم هست. تولید محتوای صوتی به شما کمک می کنه تا واسه ایجاد محتوای مناسب به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنین. تولید محتوا فقط به متن محدود نمیشه و آموزش تولید محتوای صوتی بخش زیادی از روند بازاریابی به کمک محتوا هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای صوتی بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در زمان تولید محتوای صوتی بپردازیم و نحوه تولید محتوای صوتی رو به شما یاد بدیم.

آشنایی با محتوای صوتی یا پادکست

آشنایی با محتوای صوتی یا پادکست

محتوای صوتی یا پادکست به هر نوع اطلاعات و داده هایی گفته میشه که به صورت صوتی تولید و منتشر میشه. یعنی هر نوع مطلبی که قابل شنیدن بوده و بشه با گوش دادن متوجه مضمون اون شد. این نوع محتوا از ترکیبی از صدا ها و کلمه ها ایجاد شده که در کنار هم باعث تولید اطلاعات و داده ها واسه مخاطبان میشه. محتوای صوتی رو میشه از طریق دستگاه هایی مثل اسپیکرهای کامپیوتری، هدفمون یا بلندگوهای هوشمند پخش کرد. البته باید بگیم ابزارهای دستیار صوتی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند وجود دارن که با اون ها می تونین از شنیدن محتواهای صوتی لذت ببرین. امروزه کسب و کارهای زیادی از محتوای صوتی استفاده می کنند.

محتواهای صوتی باعث میشن تا مخاطبان و کاربران بتونن صدای شما رو به صورت زنده گوش بدن یا اون رو ذخیره کنند و زمان دیگه ای بهش گوش بدن. برخلاف قالب های ویدیویی یا نوشتاری، محتوای صوتی تولید میشه تا به راحتی در زمان حرکت یا در زمان انجام کارهای دیگه بشه بهش گوش داد. از اونجایی که کاربران صوت افزایش پیدا کردن، نمیشه اهمیت ترکیب اون رو در کسب و کارها نادیده گرفت.

مقاله پیشنهادی: 4 نوع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟

نحوه تولید محتوای صوتی چگونه است؟

نحوه تولید محتوای صوتی چگونه است؟

توجه داشته باشین که هر کاری در ابتدا سخت به نظر میرسه. البته نه اینکه تولید محتوای صوتی خیلی سخت باشه. با یادگیری اصول و قواعد مربوط به تهیه و تولید یه پادکست شنیدنی و جذاب شما هم می تونین در این صف رقابتی وارد بشین و از طریق حس شنوایی مخاطبان هیجانات و احساسات اون رو مدیریت کنین. تولید محتوای صوتی انتخابی هست که خودش شخص مخاطب اون رو انتخاب می کنه. تولید محتوای صوتی مثل هر محتوای دیگه ای نیاز به زمان و اطلاعات کافی داره. پادکست فقط روخوانی از یه متن یا صحبت با برخی از مخاطبان نیست.

هر کاری به ابزار خاص خودش نیاز داره تا به نتیجه مورد نظر و مناسبی برسه. تولید محتوای صوتی با کیفیت هم از این قاعده مستثنی نیست. نرم افزارهای زیادی وجود دارن که واسه ویرایش صدا می تونین ازشون استفاده کنین. بعد از انتخاب ابزار مناسب برای تولید محتوای صوتی می تونین اون ها رو به خوبی ویرایش کرده و بعد از در نظر گرفتن فرکانس های مناسب اقدام به تولید و انتشار محتوای صوتی بر اساس اصول سئو کنین.

نکات مهم در زمان تولید محتوای صوتی

نکات مهم در زمان تولید محتوای صوتی

همونطور که گفتیم، صدا تنها رسانه ای هست که کاربران می تونن همزمان با استفاده از اون به کار دیگه ای مشغول باشن. بنابراین، در صورتی که محتوا در زمینه مناسب و با استراتژی مناسبی تولید بشه، میشه اطلاعات زیادی رو به گوش مخاطبان و مشتریان رسوند. شما واسه اینکه بتونین نتایج خوبی از تولید محتوای صوتی به دست بیارین، باید نکات مهمی رو رعایت کنین. در ادامه برخی از نکات مهم در زمان تولید محتوای صوتی رو بررسی می کنیم:

  • خلاق باشید

یکی از مهم ترین نکات تولید محتوای صوتی این هست که شما باید خلاق باشین و بتونین ایده های جذابی تولید کنین. بهتره بدونین ایجاد ایجاد همیشه آسون و راحت نیست. ولی شما همیشه می تونین با قالب صوتی بازی کنین. سعی کنین قالب معمول یه پادکست رو بشکونین و امضای خودتون رو پای اون بزنین. واسه این کار شما باید به محتواهای صوتی و پادکست های زیادی گوش کنین تا بتونین ایده های جذابی تولید کنین.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های سئوی محتوای صوتی

  • خارج از چاچوب فکر نکنید

یکی دیگه از مهم ترین نکات تولید محتوای صوتی این هست که هیچ وقت خارج از چارچوب فکر نکنین. همین الان به یه مشکل رایج در کسب و کار خودتون فکر کنین. واسه این کار با تیم خدمات مشتریان مشورت کنین. این افراد فوق العاده در خط مقدم کسب و کار شما هستن و هر روز با مخاطبان شما در ارتباط هستن. ببینین آیا می تونین یه فهرست از سوالات متداول مشتریان تهیه کنین.

  • لحن متفاوتی تست کنید

یکی دیگه از نکات مهم تولید محتوای صوتی این هست که باید از لحن های مختلفی استفاده کنین تا کاربران و مخاطبان کسب و کار شما خسته نشن. اگه کسب و کار شما با کاربران رفتار خشک و جدی داره، اضافی کردن یه لحن نرم تر تا حد زیادی شما رو از سایر کاربران متمایز می کنه. این فرصتی هست تا خود واقعی خودتون باشین و ارتباط صمیمی با مخاطبان و مشتریان برقرار کنین.

  • بکارگیری پادکست در استراتژی محتوا

شما واسه اینکه بتونین محتواهای صوتی خودتون رو ترویج کنین باید محتواهای خودتون رو در استراتژی محتوایی جای بدین. شما می تونین محتوای صوتی خودتون رو در وبلاگ یا سایت منتشر کنین. در ادامه واسه ترویج بیشتر محتوای صوتی خود، مخاطبان رو به منشاء اصلی پادکست در پلتفرم های مربوطه مثل سایت ها و برنامه هایی مثل کست باکس پیوند بدین. به این ترتیب تا حد زیادی به سئو سایت خودتون هم کمک کردین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای صوتی بهتون ارائه بدیم، به بررسی نکات مهم در زمان تولید محتوای صوتی بپردازیم و نحوه تولید محتوای صوتی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای صوتی یا پادکست به هر نوع اطلاعات و داده هایی گفته میشه که به صورت صوتی تولید و منتشر میشه. یعنی هر نوع مطلبی که قابل شنیدن بوده و بشه با گوش دادن متوجه مضمون اون شد. شما در زمان تولید محتوای صوتی باید نکات مهمی رو رعایت کنین تا بهترین نتیجه ها رو به دست بیارین.

 

نظرات: