محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

اصول بهینه سازی کش مرورگر؛ یکی از کارهایی که می تواند فضای ذخیره سازی گوشی یا لپ تاپ شما را آزاد کند! اولین کاری که بعد از مشاهده خطاهای سایت یا بعد از اعمال تغییرات در سایت باید انجام داد، بهینه سازی یا پاک کردن حافظه کش مرورگر است.

به طور کلی، کش مرورگر باعث می شود تا اگر شما از یک سایت بازدید می کنید، تمامی محتوای آن سایت در حافظه مرورگر شما ذخیره شود. در بازدید بعدی از همان سایت، محتواها و تصاویر با سرعت بالاتری آپلود می شوند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید اهمیت پاک کردن کش مرورگر را درک کنید. در این مطلب، توضیحاتی در مورد حافظه پنهان یا کش مرورگر ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول بهینه سازی کش مرورگر پرداخته شده است.

کش مرورگر چیست؟

بهینه سازی کش مرورگر

کش مرورگر در واقع فایل های موقتی هستند که در حافظه پنهان مرورگر ذخیره می شوند. دلیل استفاده از کش، افزایش سرعت لود صفحات و مصرف بهینه اینترنت می باشد. کش مرورگر اطلاعاتی مانند صفحات HTML، تصاویر، فایل ها و تاریخچه دانلود ها را ذخیره می کند. کش مرورگر به شما این امکان را می دهد تا صفحات را به صورت آفلاین نیز باز کنید. یکی از اهداف کش مرورگر، افزایش سرعت لود صفحات و بهینه سازی تجربه کاربری است. با شرکت در دوره آموزش سئو فنی می توان اطلاعات بیشتری درباره کش مرورگر به دست آورد.

حافظه کش نقش خیلی مهمی را در عملکرد مرورگرها بازی می کند و با ذخیره کردن محتوای سایت، سرعت لود صفحات را بالا می برد. همچنین در زمان فراخوانی یک سایت که قبلا از آن بازدید شده است، تمام بخش های محتوا از اول بارگیری نمی شود و تنها محتوای جدید دانلود می شود. ممکن است در برخی از مواقع با کمبود حافظه مواجه شوید که در این زمان باید حافظه کش مرورگر خودتان را خالی کنید.

مهم ترین اصول بهینه سازی کش مرورگر

نکته قابل توجه این است که کش های مرورگر در واقع فایل های موقتی هستند که برای افزایش سرعت لود صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند. بهینه سازی کش مرورگر پس از آموزش بهینه سازی سایت برای موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. ذخیره شدن اطلاعات مرورگرها در حافظه پنهان به صورتی انجام می شود که کاربر متوجه نشود. پر شدن کش مرورگر باعث می شود تا عملکرد مرورگر با مشکلاتی مواجه شود. باید با اصول بهینه سازی کش مرورگر آشنا شد.

• پاک کردن کش مرورگر کروم

برای پاک کردن کش مرورگر کروم باید روی آیکون سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و گزینه More Tools را انتخاب کنید. سپس باید روی گزینه Clear Browsing Data کلیک کنید. بعد از این کار یک صفحه pop-up باز می شود و شماباید مواردی که می خواهید حذف شوند را انتخاب کنید. مطمئن شوید که فقط کادر Cashed images and files را انتخاب می کنید.

بهینه سازی کش مرورگر

پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس

خالی کردن کش مرورگر فایرفاکس Firefox خیلی راحت است. برای این کار باید روی آیکون سه خط در سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و گزینه History را انتخاب کنید و روی گزینه Clear Recent History کلیک کنید. در این حالت یک صفحه pop up در فایرفاکس باز می شود که در این صفحه باید گزینه Everything را انتخاب کنید. سپس باید مطمئن شوید که کادر Cache را علامت زده اید.

بهینه سازی کش مرورگر

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد حافظه پنهان یا کش مرورگر ارائه شده و به بررسی مهم ترین اصول بهینه سازی کش مرورگر پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، کش مرورگر به حافظه پنهانی گفته می شود که به منظور افزایش سرعت لود صفحات استفاده می شود. در برخی از مواقع با مشکل کمبود حافظه مرورگر مواجه می شویم که در این حالت باید کش مرورگر خودمان را باید بهینه سازی کنیم.

لینک مقاله: https://www.kaspersky.com/resource-center/preemptive-safety/how-to-clear-cache-and-cookies

نظرات در مورد درس سی و یکم: آموزش اصول بهینه سازی کش مرورگر:

سوال تصادفی