محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

طراحی سایت در ارومیه شاید یکی از مهم ترین مسئولیت ها در حوزه فناوری و همچنین یکی از قابل مشاهده ترین و رو به جلوترین مسئولیت ها باشد؛ بنابراین، احتمالاً برای هیچ‌کس، حتی آن‌ هایی که خارج از فضای فناوری هستند، تعجب‌آور نیست که توسعه‌دهندگان وب، به ‌ویژه آنهایی که تجربه، مهارت ‌ها، دانش و مجموعه ‌ای بزرگ دارند، تقاضای زیادی برای محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت دارند. توسعه وب و سئو سایت در ارومیه از دهه 1990، زمانی که اینترنت در مرحله اولیه ابتدایی فروتنانه خود بود، وجود داشته است و به جرات می توان گفت که هرگز از بین نخواهد رفت. همانطور که همه ما به خوبی می دانیم، در چند دهه پس از آن سال های اولیه، به یکی از اجزای اصلی زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

توسعه وب چیست؟

توسعه وب مجموعه ای از رشته های مرتبط با طراحی و مدیریت وب سایت ها را در بر می گیرد. این شامل استفاده از ابزارها و چارچوب ‌ها برای ساخت صفحات وب است که واکنش‌گرا، تعاملی و از نظر بصری جذاب باشند. توسعه وب به دو دسته اصلی توسعه front-end که بر رابط کاربری متمرکز است و توسعه back-end که فرآیندهای سمت سرور را مدیریت می کند، تقسیم بندی می شود. زبان های برنامه نویسی یکی از مهم ترین ابزارهای طراحی سایت هستند. اکنون، بیایید برخی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت را در سال 2024 بررسی کنیم. 

1 HTML/CSS

ما با زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال شروع خواهیم کرد. چرا؟ زیرا زمانی که در حال ساخت وب سایت های سفارشی هستید بدون دانستن مادر همه زبان های برنامه نویسی وب، نمی توانید توسعه وب و اصول بهینه سازی سایت را یاد بگیرید. با ترکیب HTML و CSS می توانید کارهای زیادی انجام دهید. با این حال، مهم است بدانید که برای ایجاد وب سایت ها و صفحات وب پویا و جذابی که امروزه با آنها آشنا هستیم، به کمک زبان های برنامه نویسی دیگر نیاز دارید.

2 پی اچ پی

PHP مخفف Hypertext Preprocessor است و یک زبان برنامه نویسی است که در باطن (سمت سرور) برای ارائه وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب ساده و پویا استفاده می شود. بسیاری از محبوب ترین فریم ورک های وب سایت مانند Wikipedia، Etsy، Pfizer، Drupal، WordPress و حتی Facebook از PHP استفاده می کنند. PHP جزو محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت است، تا حدی به این دلیل که توسط تعداد زیادی افزونه شخص ثالث مانند .NET، Apache و MySQL پشتیبانی می شود. این پشتیبانی امکان استفاده از PHP را به عنوان پل ارتباطی بین وب سایت ها و سایر خدمات فراهم می کند.

3 پایتون

پایتون ساده ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری است. همچنین یکی از محبوب ترین زبان های روی کره زمین است. این نه تنها برای توسعه وب استفاده می شود - بلکه برای طیف گسترده ای از پروژه های توسعه نرم افزار نیز اعمال می شود. یکی از نقاط قوت اصلی آن در حوزه علم داده و تجزیه و تحلیل است، اما در پروژه های متعددی کاربرد دارد. با پایتون، می توانید هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) را در وب سایت های خود ادغام کنید. این ویژگی ها چندین مزیت را به شما ارائه می دهند. به عنوان مثال، آنها به شما این امکان را می دهند که رفتار مشتری را بهتر درک کنید و حتی سیستم هایی بسازید که نظارت و درک مکالمات مشتری مرتبط با یک محصول را یاد بگیرند. همانطور که می توانید تصور کنید، این آن را به ابزاری عالی برای افزایش جذابیت شما به عنوان یک تجارت تبدیل می کند.

4 جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت را به لطف ویژگی‌های فراوان و روش‌هایی که در آن وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب را تقویت می‌کند، عملاً در جعبه ابزار توسعه‌دهندگان وب پیدا خواهید کرد. جایی که HTML در ایجاد صفحات وب پایه، ایستا و مسطح عالی است، جاوا اسکریپت در ساخت آنها مدرن، پر زرق و برق و تعاملی می درخشد.  به عنوان مثال، می توانید یک منوی اصلی در یک وب سایت با HTML و CSS ایجاد کنید. با این حال، با جاوا اسکریپت، می‌توانید آن منو را متحرک کنید و حتی ناوبری را برای کاربران آسان‌تر کنید.

5 جاوا

جاوا نه تنها به دلیل توسعه اندروید، بلکه به دلیل تعداد کتابخانه ها، چارچوب ها، API ها و IDE های به خوبی نگهداری شده برای آن، پرکاربردترین زبان روی کره زمین است. چندین دلیل خوب وجود دارد که چرا بسیاری از توسعه دهندگان به جاوا برای وب روی می آورند.  به عنوان مثال، جاوا از multi-threading پشتیبانی می کند، به این معنی که می تواند چندین کاربر و رشته را به طور همزمان مدیریت کند.

بهترین زبان برای توسعه وب چیست؟

در حالی که محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت وجود ندارد، معمولاً HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ساختار وب سایت یا برنامه وب شما وجود دارد، به این معنی که این زبان های برنامه نویسی هستند که برای شما ضروری ترین زبان ها هستند.

چه زبان هایی برای توسعه وب مورد نیاز است؟

تنها زبان های برنامه نویسی که برای توسعه وب کاملا ضروری هستند HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند. با این حال، بعید است که بدون کمک زبان های توسعه وب اضافی مانند PHP، Python و/یا جاوا برای بهبود محتوا و ساختار، یک وب سایت یا برنامه وب جذاب ایجاد کنید.

کلام آخر:
در حالی که HTML، Python، PHP، JavaScript و Java محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت هستند، اما تنها بخشی از چشم‌انداز متنوع توسعه وب را نشان می‌دهند. در کنار این زبان‌های اصلی، زبان‌های دیگری مانند Ruby، Swift، SQL و غیره نقش مهمی در شکل‌دهی دنیای دیجیتال دارند. بسیار مهم است که بدانیم فراوانی زبان های توسعه نشان دهنده برتری نیست. در عوض، هر زبان اهداف متفاوتی را دنبال و نیازهای متفاوتی را برآورده می کند. در عمل، توسعه دهندگان وب اغلب ترکیبی از این زبان ها را به گار گرفته و از نقاط قوت آنها برای ایجاد برنامه های کاربردی وب قوی و پویا استفاده می کنند.

منبع مقاله: inapp

 

نظرات در مورد 5 مورد از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت:

سوال تصادفی