محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

زیردامنه ها و دامنه ها نقش مهمی در  سئو سایت و طراحی سایت دارند و به دسته بندی و سازماندهی موثر محتوای وب سایت کمک می کنند. با راه اندازی زیر دامنه ها، صاحبان وب سایت می توانند کلمات یا موضوعات خاصی را هدف قرار دهند و در نهایت دید سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند. موتورهای جستجو، زیر دامنه ها را به عنوان موجودیت های مجزا از دامنه اصلی می بینند و به آنها فرصت می دهند تا برای مجموعه های مختلف کلمات کلیدی رتبه بندی کنند و مخاطب هدف بیشتری را جذب کنند. علاوه بر این، استفاده از زیر دامنه ‌ها به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به شیوه ‌ای سازمان ‌دهی‌شده ‌تر ساختار دهند و موتورهای جستجو و کاربران را برای حرکت در سایت آسان‌تر کند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به اصول بهینه سازی دامنه و زیر دامنه در سئو سایت بپردزایم.

اصول بهینه سازی دامنه و زیر دامنه در سئو سایت

بهینه سازی دامنه و زیر دامنه در سئو سایت

چه تصمیم به استفاده از زیر دامنه ها یا خرید دامنه های جدید داشته باشید، گام بعدی بهینه سازی محتوای آنها برای مشاهده موتورهای جستجو است. در حالی که دامنه‌ های فرعی و دامنه‌ های جداگانه تفاوت ‌های فنی خود را دارند، بسیاری از استراتژی ‌های اساسی سئو برای هر دو اعمال می‌شود. در دوره آموزش سئو فنی تمام این مطالب را یاد خواهید گرفت.

• ایجاد نمایه سازی: از آنجا که زیر دامنه ها به عنوان موجودیت های جداگانه عمل می کنند، باید آنها را به صورت جداگانه در Google Search Console تأیید و ارسال کنید. 

• بر محتوای تکراری نظارت کنید: گوگل ساب دامین هایی را که حجم زیادی از محتوای کپی شده یا تغییر کاربری داده شده از سایت اصلی دارند جریمه می کند. 

• ساختار پیوندهای داخلی: برای تقویت زمینه و موضوع، محتوای مرتبط را در سراسر زیر دامنه خود پیوند دهید، اما انکر تکست را بیش از حد بهینه نکنید.

• کلمات کلیدی را با محتوا تراز کنید: کلمات کلیدی مرتبط با دم طولانی را برای هر قطعه محتوا جستجو کنید تا اصطلاحاتی را هدف قرار دهید که مکمل سایت اصلی باشد، نه با آن رقابت کند.

• سرعت صفحه را بهینه کنید: زیردامنه ها به شما این امکان را می دهند که سرعت بارگذاری صفحه، طرح بندی موبایل و غیره را به طور خاص برای آن محتوا و مخاطب خاص بدون تأثیر بر عملکرد سایت اصلی بهینه کنید.

پیروی از این بهترین شیوه ها به زیر دامنه شما بهترین شانس را برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک قابل توجه و تثبیت خود به عنوان توسعه قانونی برند شما می دهد.

فاکتورهای اصلی سئو برای دامنه های جدید

بهینه سازی دامنه و زیر دامنه در سئو سایت

اگر دامنه کاملاً جدیدی را انتخاب کنید، چک لیست بهینه سازی شما عناصر اساسی بیشتری را در بر می گیرد که پس از آموزش بهینه سازی ساختار سایت یکی از مسائل مهم در سئو فنی است:

• دامنه غنی از کلمه کلیدی را انتخاب کنید. 

• معماری سایت را ایجاد کنید. 

• محتوای ستونی تولید کنید. 

• عناصر صفحه را بهینه کنید

• بهبود سرعت صفحه. 

• لینک های با کیفیت بالا بسازید. 

• از سیگنال های اجتماعی استفاده کنید. 

این عناصر اصلی شالوده سئو را تشکیل می دهند که بر اساس آن می توان استراتژی خود را با بلوغ دامنه به طور مداوم ساخت، آزمایش و مقیاس بندی کرد.

جمع بندی:

در سئو، برای هر چیزی دلیلی وجود دارد، و مطمئناً دلیل خوبی برای ایجاد ساب دامین وجود دارد. اگر متخصص سئو هستید و وب سایتی دارید که روی آن زیر دامنه ها کار کنید، در وهله اول دلیل ایجاد آنها را بیابید. باز هم، همیشه مطمئن شوید که همه زیر دامنه های فنی یا آنهایی که حاوی اطلاعات محرمانه هستند را از موتورهای جستجو مخفی کنید.

منبع مقاله: https://www.linkedin.com/pulse/how-optimize-your-subdomain-seo-gigde-16i8c

نظرات در مورد درس سی و پنجم: اصول بهینه سازی دامنه و زیر دامنه در سئو سایت:

سوال تصادفی