محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

کاهش حجم فایل های CSS و JS؛ بارگذاری سریع تر و افزایش سرعت سایت! زمانی که چند خط برای سایت نوشته می شود، حجم آن فایل افزایش می یابد و این مسئله سرعت سایت را کم می کند. خوشبختانه سایت هایی وجود دارند که این مشکل را برطرف می کنند.
افزایش سرعت بارگذاری سایت یکی از موارد بسیار مهم برای بهبود تجربه کاربری است. یکی از خطاها و اشتباهات رایجی که در زمان بررسی سرعت سایت با ابزارهای مختلف مشاهده می شود، خطای فشرده سازی فایل ها است. کاهش حجم فایل باعث می شود تا سرعت سایت بیشتر شود. افزایش سرعت سایت یکی از موضوعات مهم در سئو سایت در ارومیه است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد مینی فای(Minify) ارائه شده و به بررسی روش هایکاهش حجم فایل های CSS و JS پرداخته شده است.

مینی فای(Minify) چیست؟

روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS

مینی فای یا همان Minify مفهومی است که برای توضیح روشی که طی آن حجم فایل های سایت شما کاهش می یابد. عملکرد آن به این شکل است که فضاها و خطوط خالی و کاراکترهای غیرضروری را از کدهای سایت حذف می کند. معمولا این روش تنها برای فایل هایی توصیه می شود که به مرورگر کاربر ارسال می شوند. یعنی فایل های CSS و جاوا اسکریپت. همچنین می توان حجم فایل های PHP را کاهش داد، ولی از آنجایی که PHP یک زبان سمت سرور است، مینی فای کردن آن تاثیر زیادی روی سرعت سایت نمی گذارد. می توان با شرکت در دوره آموزش سئو فنی، نحوه فشرده سازی فایل ها را یاد گرفت.
مینی فای کردن مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله مزایای مینی فای کردن می توان به بهبود سرعت و کارایی وردپرس اشاره کرد. فایل هایی که حجم آن کاهش یافته، خیلی سریع بارگذاری می شوند و سرعت سایت شما را بهبود می بخشند. البته برخی از حرفه ای ها معقتد هستند که بهبود کارایی خیلی کم خواهد بود و ارزش زیادی ندارد. کاهش حجم فایل ها تنها به اندازه چند کیلوبایت حجم فایل های یک سایت وردپرسی را کاهش می دهد.

روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS

روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS

نکته قابل توجه این است که فشرده سازی تکنیکی است که با استفاده از آن می توان حجم فایل های موجود در سایت را کاهش داد و پس از آموزش بهینه سازی ساختار سایت یکی از موارد مهم است. این کار با حذف فضاهای خالی و کاراکترهای غیرضروری انجام می شود. می توان با روش های مختلفی حجم فایل های CSS و JS را کاهش داد. در ادامه برخی از روش های فشرده سازی فایل های CSS و JS به شما آموزش داده شده است:

استفاده از افزونه WP Rocket

یکی از روش های فشرده سازی فایل های CSS و JS، استفاده از افزونه WP Rocket است. این افزونه بهترین پلاگین افزایش سرعت سایت است که تاکنون ارائه شده است. این افزونه به شما کمک می کند تا به راحتی کش را به وردپرس خود اضافی کرده و سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. برای انجام این کار باید افزونه WP Rocket را خریداری کرده و آن را در سایت نصب کنید. بعد از فعال شدن این افزونه، وارد قسمت پیشخوان وردپرس شده و از بخش تنظیمات روی گزینه WP Rocket کلیک کرده و مانند تصویر زیر وارد قسمت بهینه سازی فایل شوید:

روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS

استفاده از هاست

یکی دیگر از روش های کاهش حجم فایل های CSS و جاوا اسکریپت، استفاده از هاست می باشد. افزونه SiteGround Optimizer نوعی پلاگین بهینه سازی عملکرد است که روی پلتفرم خود عمل می کند و باعث می شود تا زمان بارگذاری سایت شما بهبود پیدا کند. بنابراین، ابتدا باید افزونه SiteGround را در سایت نصب کرده و آن را فعال کنید. این افزونه به شکل رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده. بعد از فعال شدن این افزونه، باید از بخش نوار کناری روی گزینه SG Optimizer کلیک کنید:

روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد مینی فای(Minify) ارائه شده و به بررسی روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، فشرده سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت یکی از راه های افزایش سرعت سایت است. می توان با روش های مختلفی حجم فایل های CSS و JS را کاهش داد. از جمله از این روش ها می توان به استفاده از هاست و استفاده از افزونه WP Rocket اشاره کرد.

لینک مقاله: https://www.linkedin.com/advice/3/how-can-you-reduce-file-size-your-e-commerce-websites-e6rgf

 

نظرات در مورد درس سی و سوم: آشنایی با روش های کاهش حجم فایل های CSS و JS:

سوال تصادفی