آشنایی با دستور حلقه loop در php؛ یکی از مهم ترین بخش ها در زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید با این دستور آشنا شوید؟ آیا می دانید دستور حلقه در زبان PHP چیست؟ چگونه می توان از این دستور حلقه استفاده کرد؟ دستور حلقه در PHP چه کاربردی دارد؟
PHP یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است که شما می توانید از این زبان استفاده کرده و سایت های خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. زبان PHP شامل بخش های مختلفی است که می توانید با این بخش ها کار کنید. حلقه ها یکی از مهم ترین بخش ها در زبان PHP هستند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این بخش آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور حلقه Loop در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با حلقه ها در زبان PHP را به شما یاد دهیم.

دستور حلقه Loop در PHP چیست؟

دستور حلقه loop در php

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور حلقه Loop در PHP چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور حلقه Loop در PHP یکی از دستوراتی است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و بخش های مختلفی را به سایت خودتان اضافی کنید. به طور کلی حلقه ها یا Loops یکی از مهم ترین و پرتکرارترین موضوعات در زبان برنامه نویسی PHP هستند. اگر می خواهید نحوه کار با حلقه ها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.
جالب است بدانید، حلقه های تکرار یا Loops در زبان برنامه نویسی PHP دستوراتی هستند که یک مقدار را بر اساس کارایی خود تکرار می کنند. برخی از حلقه ای این تکرار را در صورت درست بودن یک عمل تا بی نهایت ادامه می دهند و برخی باید یک محدودیت برای تکرار مقدار برایشان تعریف شود. ما در زبان برنامه نویسی PHP جمعا 4 حلقه داریم که می توانیم از آنها بهره ببریم. این حلقه ها بر اساس کارایی خود در شرایط های مختلفی استفاده می شوند.

چگونه با حلقه ها در زبان PHP کار کنیم؟

دستور حلقه loop در php

توجه داشته باشید که حلقه ها در زبان برنامه نویسی PHP برای تکرار بلوک خاصی از کدها استفاده می شوند و پس از توابع در PHP یکی از دستورات مهم میباشد. مفهوم و قابلیت استفاده از حلقه ها در تمامی زبان های برنامه نویسی وجود دارد و تنها با توجه به نوع زبان، سینتکس آن متفاوت است، ولی دارای عملکرد یکسانی هستند.
در زبان برنامه نویسی PHP حلقه ها به منظور دوباره اجرا کردن همان دسته یا گروه کد تکراری برای دفعات مشخص Block of Codes به کار می رود. زبان PHP از چهار نوع حلقه پشتیبانی می کند که از جمله این حلقه ها می توان به حلقه For، While، do…..While و Foreach اشاره کرد. دستور حلقه ای For را زمانی مورد استفاده قرار می دهیم که دقیقا بدانیم چند بار می خواهیم یک دستور یا گروهی از دستورها را اجرا کنیم.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور حلقه Loop در PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با حلقه ها در زبان PHP را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستور حلقه ها یا Loops در زبان برنامه نویسی PHP دستوراتی هستند که شما می توانید از این دستورات استفاده کرده و بخش های جالبی را به ظاهر سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با دستورات حلقه را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: