محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش کار با دستور حلقه for-in جاوا اسکریپت؛ یکی از مفاهیم اساسی در آموزش جاوا اسکریپت! بهتر است بدانید، حلقه for نقش خیلی زیادی در بهینه نوشتن کدها و جلوگیری از تکرار کدها دارد. به طور کلی، از حلقه for برای اجرای مجدد کد استفاده می کنیم.

کلمه Loop به معنی حلقه تکرار است. منظور از تکرار یعنی ما با کمک این حلقه ها می توانیم یک کد را بارها و بارها تکرار کرده و آن را اجرا کنیم. حلقه های تکرار در جاوا اسکریپت و یا بیشتر زبان های برنامه نویسی از آنهایی هستند که کاربردهای مختلفی دارند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با حلقه for…in آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حلقه for-in در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستور را به شما یاد دهیم.

حلقه for….in در جاوا اسکریپت چیست؟

دستور Loop for in در جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که حلقه for….in در جاوا اسکریپت چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که حلقه for-in در جاوا اسکریپت به دستوری گفته می شود که شما می توانید با استفاده از این دستور کدها را تکرار کرده و آنها را دوباره اجرا کنید. همچنین دستور for نوعی حلقه است که از حداکثر سه عبارت اختیاری برای اجرای مکرر یک بلوک کد استفاده می کند. این دستور معمولا برای ایجاد حلقه ویژگی های یک شیء مورد استفاده توسعه دهندگان قرار می گیرد.

جالب است بدانید، حلقه for…in یکی از پرکاربردترین حلقه های تکرار در زبان جاوا اسکریپت و سایر زبان های برنامه نویسی است که به راحتی با استفاده از این حلقه می توانیم یک کد را چندین بار اجرا کنیم. یعنی این حلقه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهیم تکه کدی را چند بار به صورت همزمان اجرا کنیم و هر بار یک مقدار متفاوت به دست بیاوریم. از حلقه for-in در جاوا اسکریپت برای حرکت در داخل اعضای یک آرایه استفاده می شود. اگر می خواهید نحوه کار با حلقه for-in را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

کاربرد حلقه for-in در جاوا اسکریپت

توجه داشته باشید که حلقه for-in یکی از دستورات مهم پس از آشنایی با کلاس ها در جاوا اسکریپت در جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور استفاده کنید. با استفاده از حلقه for-in در جاوا اسکریپت می توانیم در داخل ویژگی های یک شیء یا همان Object حلقه تکرار ایجاد کنیم.

مثال:

 

 <script>

var Daneshjoo = { Name:"Amin", Family:"Ebadi", Age:23 , Code:4455 };

var MyItem;

var Result = "";

for( MyItem in Daneshjoo ){

 Result = Result + Daneshjoo[MyItem] + "<br>";

}

document.write(Result);

</script>

نکته قابل توجه این است، زمانی که ترتیب ایندکس ها در ارایه مهم باشد، نباید از دستور حلقه for….in برای پیمایش آن استفاده کنید. یکی از بهترین روش ها برای به حرکت در آوردن آرایه ها در پروژه های جاوا اسکریپت، استفاده از دستور حلقه for….in است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد حلقه for-in در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستور را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، حلقه for…in یکی از دستورات مهم در زبان جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور استفاده کرد و آرایه ها را در جاوا اسکریپت اجرا کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

 

نظرات در مورد درس بیست و دوم: آموزش کار با دستور Loop for in در جاوا اسکریپت:

سوال تصادفی