آموزش کار با Width و height در CSS؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چگونه میزان ارتفاع و عرض سایتمان را در CSS تنظیم کنیم؟ بخش Width چه کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS دارد؟ چگونه می توان از این بخش ها استفاده کرد؟
در طراحی سایت و ایجاد صفحات وب، تنظیم مناسب عرضه و ارتفاع عناصر از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در طراحی سایت با زبان برنامه نویسی CSS به خوبی خودش را نشان می دهد و اگر ما دانش کافی برای تنظیم عرض و ارتفاع را نداشته باشیم، طراحی واکنش گرا بسیار سخت می شود. اگر شما نیز قصد طراحی سایت را دارید، باید این کار را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش های width و height برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با width و height در CSS را به شما یاد دهیم.

آشنایی با بخش های width و height

آموزش کار با width و height در CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش های width و height چه قابلیت هایی به توسعه دهندگان می دهند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که از بخش های width و height دو صفحه مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS هستند که شما می توانید از این بخش ها استفاده کرده و ظاهر سایت خودتان را به خوبی طراحی کنید تا ظاهر کاربرپسند و ایده آلی داشته باشد. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش ها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.
جالب است بدانید، از صفحات height و width می توان برای تنظیم طول و عرض یک عنصر استفاده کرد. این صفحات می توانند با مقدار auto که این مقدار پیش فرض برای این دو صفت است و به این معنی است که مرورگر طول و عرض را محاسبه می کند، یا تعیین یک مقدار که می تواند در واحدهای پیکسل، سانتی متر و.... باشد و یا تعیین یک مقدار به صورت درصدی مقداردهی شوند.

نحوه کار با width و height در CSS

آموزش کار با width و height در CSS

پس از آموزش کار با margin برای تنظیم املن ها، بخش های height و width همانطور که مشخص است، اولی برای تنظیم اندازه ارتفاع و دومی برای تنظیم اندازه عرض یک تگ مورد استفاده قرار می گیرد. دستور width برای مشخص کردن طول در زبان برنامه نویسی CSS به کار گرفته می شود. واحد طول در CSS پیکسل است. برای مثال، عرض یک عنصر را می توان 20px قرار داد. همچنین در زبان برنامه نویسی CSS می توان Width و Height را به حالت auto قرار داد.
توجه داشته باشید که در حالت پیش فرض نیز در CSS طول و عرض Auto هستند. در حالت تنظیم اتوماتیک در CSS، با توجه به محتواب درون عنصر HTML خودکار طول و عرض مشخص می شود و نیازی نیست به عنصر طول و عرض بدهیم. توجه کنید که در CSS دو دستور width و height شامل کادرها و حاشیه داخلی نمی شود. یعنی در CSS اگر height را برابر با 100 پیکسل بگذاریم، Padding هرچقدر هم که باشد، تاثیری روی ارتفاع عنصر ندارد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش های width و height برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با width و height در CSS را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، بخش های height و width دو بخش مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS هستند که می توانید با این بخش ها اندازه صفحات وب خودتان را از لحاظ طول و عرض تنظیم کنید.

 

نظرات: