آموزش کار با دستور While Loop؛ یکی از دستورات شرطی مهم در جاوا اسکریپت! دستورات مختلفی در جاوا اسکریپت وجود دارند که شما می توانید با استفاده از این دستورات، کارهای مختلفی انجام داده و ظاهر صفحات سایت خودتان را جذاب تر کنید.

جاوا اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی رایج است که افراد زیادی از این زبان استفاده می کنند تا پروژه های مختلفی را به وجود بیاورند. این زبان شامل دستورات مختلفی است که هر کدام از این دستورات کاربردهای خاصی دارند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این دستورات آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور While Loop در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستور شرطی را برای شما یاد دهیم.

دستور While Loop چیست؟

دستور While Loop در جاوا اسکریپت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور While Scriptچیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور حلقه While یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور استفاده کنید. با استفاده از این دستور می توانیم مشخص کنیم تا زمانی که یک شرط درست باشد، حلقه اجرا شود. حلقه While دقیقا همان حلقه For است. این دو حلقه عملکرد مشابهی دارند، ولی تفاوت هایی در نحوه استفاده آنها وجود دارد که باید این تفاوت ها را بشناسید.

جالب است بدانید، دستور While در جاوا اسکریپت، شرایط داخل پرانتز را مورد بررسی قرار می دهد. اگر شرط به True ارزیابی شود، کدهای داخل حلقه While اجرا می شوند. وضعیت یا شرط حلقه دوباره ارزیابی می شود. روند ارزیابی و اجرای کدهای داخل حلقه While تا زمانی ادامه پیدا می کنند که شرط False شود و دیگر برقرار نباشد. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

انواع حلقه While در جاوا اسکریپت

دستور While Loop در جاوا اسکریپت

توجه داشته باشید که While Loop پس از آموزش کار با دستور where، یکی از دستورات کاربردی در جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور شرطی استفاده کنید. این دستور انواع مختلفی دارد. به همین دلیل ما سعی می کنیم تا در ادامه به بررسی انواع حلقه While در جاوا اسکریپت بپردازیم:

• حلقه While خالی: یکی از انواع حلقه While در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، حلقه While خالی است که این حلقه فقط تا زمانی که یک شرط درست باشد اجرا می شود.

• حلقه While/Do: این حلقه قبل از اینکه شرط را بررسی کند، برای یکبار برنامه را اجرا می کند. ولی بعدا می رود شرط را بررسی می کند و تا زمانی که شرط درست بود، برنامه را اجرا می کند.

ساختار حلقه While

while (شرط) {

// while بدنه حلقه

}

مراحل حلقه While در زبان جاوا اسکریپت

 

همانطور که گفته شد، حلقه While یکی از دستورات شرطی در جاوا اسکریپت است که توسعه دهندگان و طراحان سایت می توانند از این دستور استفاده کنند. مراحل حلقه While به شکل زیر است:

1. در وهله اول شرط داخل پرانتز () مورد بررسی قرار می گیرد.

2. در مرحله دوم اگر شرط به طور صحیح برقرار باشد، مقدار true را برمی گرداند و سپس کد داخل حلقه while اجرا می شود.

3. بعد از اینکه کدهای داخل حلقه while اجرا شدند، دوباره شرط حلقه بررسی می شود.

4. این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که شرط نادرست شود و مقدار False برگرداند.

5. زمانی که شرط در زبان جاوا اسکریپت برقرار نشود، حلقه While متوقف می شود.

مثال حلقه While: نمایش اعداد 1 تا 5

// برنامه نمایش اعداد از ۱ تا ۵

// مقداردهی اولیه متغیرها

let i = 1, n = 5;

// تا ۵ تکرار می شود i = 1 حلقه از

while (i <= n) {

console.log(i);

i += 1;

}

 

خروجی:

۱

۲

۳

۴

۵

 

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور While Loop در جاوا اسکریپت برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستور شرطی را برای شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Whiel Loop یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که شما می توانید از این دستور شرطی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در دوره آموزش جاوا اسکریپت شرکت کنید.

نظرات: