آموزش کار با دستور Switch در PHP؛ یکی از دستورات مهم در زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید دستور switch چیست؟ چگونه می توان از این دستور استفاده کرد؟ چرا افراد از دستور switch در PHP استفاده می کنند؟
PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و ظاهر سایت خودتان را بهینه کنید. در این زبان دستورهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید از این دستورات استفاده کنید. یکی از این دستورها، دستور switch است. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این دستور آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Switch در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور Switch را به شما یاد دهیم.

دستور Switch در زبان PHP چیست؟

آموزش کار با دستور switch

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور Switch چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور Switch یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و ظاهر وبسایت خودتان را بهینه کنید. به طور کلی، یکی از انواع ساختارهای شرطی در زبان های برنامه نویسی مختلف، دستور Switch است که به نوعی می توان آن را جایگزین دستور if elseif در نظر گرفت. اگر می خواهید نحوه کار با دستور Switch را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.
جالب است بدانید، از ساختار دستور Switch مشخص است که متغیر یا شرطی را داخل پرانتزهای مرتبط با Switch قرار داده و سپس در چندین Case مختلف می سنجیم ببینیم که آیا متغیر یا شرط ما با کدام یک از کیس ها برابری می کند و در نهایت اگر با هیچ کدام از کیس ها همخوانی نداشت، دستورات داخل بلوک default اجرا می شوند. علاوه بر این، دستور Switch در PHP روش نگارشی مشابه سایر زبان های برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت دارد.

چگونه با دستور Switch در PHP کار کنیم؟

آموزش کار با دستور switch

توجه داشته باشید بعد از آموزش کار با دستور شرطی IF، دستور Swith در زبان برنامه نویسی PHP یکی از ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین مفاهیم آموزشی در زبان PHP محسوب می شود. در این دستور تک تک متغیرها با تمامی مقادیر روبروی Case ها مقایسه می شوند و در صورت برابر بودن شرط داخل case اجرا می شود. برابری کلید با مقادیر case به صورت مطلق است. یعنی باید این مقدار از هر لحاظ چه از جنبه مقدار و چه از جنبه نوع داده با کلید برابر باشد تا مقدار شرط مساوی true شود.
نکته قابل توجه این است که دستور سویچ در زبان برنامه نویسی PHP بلافاصله بعد از پیدا کردن اولین نمونه مطابقت داده شده خاتمه می یابد و از دستور Switch خارج می شود. در داخل بخش های case از دستور break استفاده شده. بعد از اجرای دستورات داخل case دستور break اجرا می شود و کد مربوط به دستور switch خاتمه می یابد. در زمان برنامه نویسی باید در استفاده از دستور break دقت کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Switch در زبان PHP برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور Switch را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دستور switch یکی از دستورات مهم در زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید از این زبان استفاده کنید و ظاهر سایت خودتان را بهینه کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش PHP شرکت کنید.

 

نظرات: