آموزش کار با ویژگی Padding؛ یکی از قابلیت های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ حالت های مختلف Padding در CSS کدامند؟ چگونه می توان از این قابلیت استفاده کرد؟ ویژگی Padding چه نقشی در طراحی سایت دارد؟

بهتر است بدانید، CSS یکی از بهترین و پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی است که توسعه دهندگان زیادی از این زبان استفاده می کنند تا سایت های مورد نظر خودشان را طراحی و پیاده سازی کنند. این زبان دارای ویژگی ها و قابلیت هایی مانند Padding است که می توانید از آنها در طراحی سایت بهره ببرید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با ویژگی Padding آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Padding در CSS برای شما ارائه کنیم و به بررسی حالت های مختلف Padding بپردازیم.

Padding در زبان CSS چیست؟

آموزش کار با ویژگی Padding

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Padding در زبان برنامه نویسی CSS چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ویژگی Padding عبارت است از فاصله محتوای داخل یک عنصر، از دیوارهای همان عنصر. همچنین ویژگی Padding دستورات کاملی ندارد و از جنس فاصله است. شما می توانید با استفاده از ویژگی Padding عرض فضای داخلی عنصر HTML را در چهار جهت اصلی مشخص کنید. اگر می خواهید نحوه کار با ویژگی پدینگ را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

جالب است بدانید، ویژگی Padding در زبان برنامه نویسی CSS یکی از قابلیت های مهمی است که با استفاده از آن می توان یک فضای خالی را بین متن و دیواره یک تگ مشخص و تعریف کرد. به طور کلی، از این ویژگی برای خلاصه نویسی ویژگی ها و قابلیت های مختلفی استفاده می شود.  شما می توانید از این ویژگی به 4 شکل مختلف استفاده کنید و با کمک هر کدام از این مشخصه ها برای هر لبه عنصر HTML به صورت مستقل فاصله ای را اطراف محتوا در نظر بگیرید. تمام مشخصه ها باید مقادیر لازم را داشته باشند.

4 حالت مختلف ویژگی Padding کدامند؟

آموزش کار با ویژگی Padding

همانطور که گفته شد پس از آموزش کلاس نویسی، Padding یکی از ویژگی های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS است که فضای بین محتوا و حاشیه(border) را مشخص می کند. این ویژگی می تواند در مقدار عددی و درصدی یک مقدار تا 4 مقدار قرار بگیرد که در ادامه سعی می کنیم به بررسی 4 حالت مختلف ویژگی Padding بپردازیم:

• اگر ویژگی Padding یک مقدار داشته باشد، در این حالت آن مقدار عددی یا درصدی به شکل مساوی برای عرض فضای داخلی در چهار جهت اصلی اعمال می شود.

• اگر خصوصیت Padding در زبان برنامه نویسی CSS دو مقدار داشته باشد، در این شرایط مقدار عددی یا درصدی اولی برای عرض فضای داخلی جهت های بالا و پایین و مقدار عددی یا درصدی دومی برای عرض فضای داخلی جهت های راست و چپ اعمال می شود.

• در صورتی که ویژگی Padding سه مقدار داشته باشد، در این حالت مقدار عددی یا درصی اولی برای عرض فضای داخلی سایت برای بالا و مقدار عددی یا درصدی دومی برای عرضه فضای داخلی جهت های راست و چپ و مقدار عددی سومی برای جهت های پایین و بالا مشخص می شود.

• اگر Padding چهار مقدار داشته باشد، در این موقعیت مقدار عددی اولی برای عرض فضای داخلی جهت بالا، مقدار عددی دومی برای عرضه فضای داخلی جهت راست، مقدار عددی سومی برای عرضه فضای داخلی برای پایین و مقدار عددی چهارمی برای عرض فضای داخلی برای جهت چپ مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Padding در CSS برای شما ارائه کنیم و به بررسی حالت های مختلف Padding بپردازیم. همانطور که گفته شد، ویژگی Padding عبارت است از فاصله محتوای داخل یک عنصر، از دیوارهای همان عنصر. همچنین ویژگی Padding دستورات کاملی ندارد و از جنس فاصله است. اگر می خواهید نحوه کار با ویژگی پدینگ را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

نظرات: