آموزش کار با خاصیت lang در HTML؛ تغییر زبان سایت در زبان برنامه نویسی HTML! ویژگی lang خاصیتی است که ما با استفاده از آن می توانیم زبان یک عنصر یا تگ را در سایت خودمان تغییر دهیم. بسیاری از توسعه دهندگان از این خاصیت استفاده می کنند.

HTML یکی از زبان های برنامه نویسی رایج است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مورد نظر خودتان را طراحی کنید. تعیین زبان سایت در HTML کار خیلی راحتی است. این کار با استفاده از خاصیت lang انجام می شود. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این خاصیت آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد خاصیت lang در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با خاصیت lang را به شما یاد دهیم.

خاصیت lang در HTML چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که خاصیت lang چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که خاصیت lang یکی از صفات در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید با استفاده از این خاصیت، زبان سایت خودتان را تغییر دهید. مشخص کردن زبان یک تگ یا عنصر برای مرورگرها و تمام موتورهای جستجوگر از نظر سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می خواهید نحوه کار با خاصیت lang را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

جالب است بدانید، خاصیت lang در زبان برنامه نویسی HTML برای تعیین زبان محتوای متن در سایت مورد استفاده قرار می گیرد. این اطلاعات کمک می کند تا موتورهای جستجو نتایج خاص زبان شما را به سایت شما ارجاع دهند. برای استفاده از این خاصیت کافی است تا برای تگ html، خاصیت lang را به کار ببرید. توسعه دهندگان و طراحان سایت با استفاده از خاصیت lang زبان سایت خودشان را تغییر می دهند.

نمونه ای از خاصیت lang در HTML

اگر می خواهید زبان سایت خودتان را در HTML تغییر دهید، می توانید از خاصیت lang استفاده کنید. در ادامه مثالی از خاصیت lang در HTML را برای شما ذکر می کنیم:

<body>

<p lang="fa">سایت محتواکده</p>

<p lang="en">This Text Is English</p>

</body>

نکات مهم و توضیحات

همانطور که گفته شد، lang یکی از خاصیت های مهم و کاربردی پس از آموزش کار با تگ footer در زبان برنامه نویسی HTML است که به طراحان سایت این امکان را می دهد تا زبان سایت خودشان را تغییر دهند. یکی از نکات مهم درباره خاصیت lang این است که سعی کنید تا از این صفت در تگ <html> برای تعیین کردن زبان کل سایتتان استفاده کنید، اینجوری دیگر نیاز نیست به صورت تکی در تگ ها استفاده کنید. همچنین این صفت در اصل زبانی است برای صحبت با موتورهای جستجو مانند گوگل و...

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد خاصیت lang در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با خاصیت lang را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، صفت lang یکی از خاصیت های مهم در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید با قرار دادن این صفت در تگ <html> زبان کل سایت خودتان را تغییر دهید. اگر می خواهید نحوه انجام این کار را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

نظرات: