آموزش کار با تگ Footer؛ یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تگ ها در HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ تگ Footer در HTML چیست؟ چگونه می توان از این تگ استفاده کرد؟ این تگ چه کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML دارد؟ 
HTML یکی از زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان، سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان شامل تگ های مختلفی است که می توانید این تگ ها را در سایت خودتان به کار بگیرید. تگ Footer یکی از این تگ های مهم است. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Footer در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این تگ را به شما یاد دهیم.

تگ Footer در HTML چیست؟

آموزش کار با تگ Footer در HTML

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ Footer در HTML چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ Footer یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال است که شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. تگ Footer تگی است که ما با استفاده از آن می توانیم یک بخش خاص از صفحه و یا کل صفحه را مشخص کنیم. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Footer را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، تگ Footer باید شامل اطلاعاتی مربوط به عنصر حاوی اش باشد. همچنین تگ فوتر معمولا شامل نام نویسنده سند، کپیرایت، لینک ها به واژه های مورد استفاده، اطلاعات تماس و... است. به طور کلی تگ Footer در کنار تگ هایی مانند تگ هدر، تگ آرتیکل، تگ Section، تگ nav، تگ aside، تگ details و تگ summary جهت ایجاد ساختار و طرح بندی حرفه ای برای محتوای سایت استفاده می شود. تگ فوتر در HTML در کنار تگ های بالا در واقع خاصیت معناگرایانه داشته و برای رتبه بندی در موتورهای جستجو دارای اهمیت زیادی است.

چگونه با تگ Footer کار کنیم؟

آموزش کار با تگ Footer در HTML

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با تگ Body، تگ Footer یکی از تگ های مهم در HTML است که شما می توانید از این تگ در کنار سایر تگ ها استفاده کنید. این تگ معمولا برای ایجاد ساختار و طرح بندی حرفه ای برای محتوای سایت مورد استفاده قرار می گیرد. تگ فوتر در کنار تگ های HTML خاصیت معناگرایانه یا Semantic داشته و برای رتبه بندی در موتورهای جستجو دارای اهمیت زیادی است. از این تگ می توانید برای ایجاد پانویس در صفحه وب و یا برای یک بخش دلخواه استفاده کنید و از آن کمک بگیرید.
در تگ Footer اطلاعاتی مانند جزئیات مربوط به نویسنده، اطلاعات مربوط به حق کپی رایت، اطلاعات چاپ، بازگشت به بالای صفحه، لینک اسناد مرتبط با صفحه فعلی، تقشه سایت و لینک ارتباط با ما را قرار می دهند. شما می توانید از چندین تگ Footer در صفحه وب استفاده کنید. نکته مهمی که در زمان استفاده از این تگ بدانید، این است که برای وارد کردن اطلاعات مربوط به تماس در این تگ، باید این اطلاعات را درون تگ address قرار دهید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Footer در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این تگ را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ Footer یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال است که شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Footer را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: