آموزش کار با Tooltip؛ یکی از مفاهیم اساسی در آموزش بوت استرپ! آیا می خواهید با این مفهوم آشنا شوید؟ آیا می دانید منظور از Tooltip چیست؟ چگونه با این بخش کار کنیم؟ Tooltip چه کمکی به توسعه دهندگان می کند؟ این بخش چه کاربردی در بوت استرپ دارد؟
فریم ورک های زیادی در حوزه وب وجود دارند که شما می توانید با استفاده از این فریم ورک ها سایت های خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. یکی از این فریم ورک ها، بوت استرپ است که شامل ابزارها و پلاگین های مختلفی است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این پلاگین ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلاگین Tooltip در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با پلاگین Tooltip را به شما یاد دهیم.

آشنایی با پلاگین Tooltip در بوت استرپ

آموزش کار با Tooltip در بوت استرپ

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پلاگین Tooltip چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Tooltip یکی از پلاگین های کاربردی در بوت استرپ است که شما می توانید از این پلاگین استفاده کنید و سایت های خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. Tooltipها زمانی که ما نیاز داشته باشیم یک لینک را توصیف کنیم، می توانند مفید و کاربردی باشند. این پلاگین از پلاگین jQuery.tipsy الهام گرفته شده و توسط Jason Frame توسعه یافته است. اگر می خواهید نحوه کار با این پلاگین را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.
جالب است بدانید، پلاگین Tooltip برای کار بدون تصاویر، انیمیشن از طریق CSS و ویژگی های داده ها برای ذخیره عنوان محلی به وجود آمده اند. پلاگین Tooltip محتوا و نشانه گذاری را بر اساس تقاضا به وجود می آورد و مکان های پیش فرض tooltip را ایجاد می کند. Tooltipها برای کاربران جدید سایت شما می توانند بسیار مفید و کمک کننده باشند، چون کاربران را از هدف لینک ها و دکمه ها مطلع می کنند.

چگونه با پلاگین Tooltip کار کنیم؟

آموزش کار با Tooltip در بوت استرپ

توجه داشته باشید که Tooltipها به شکل های مختلفی دیده می شوند، ولی بیشتر آنها کادری مستطیل شکل یا مربع شکل هستند که شامل اطلاعاتی اضافی در مورد مسئله خاصی هستند و یکی از مهمترین موارد در بوت استرپ بعد از آشنایی با  table در بوت استرپ است. این دسته از اطلاعات معمولا به صورت توضیحات اضافی هستند که نیازی به حضور آنها در متن اصلی نیست. tooltipها تنها زمانی نشان داده می شوند که کاربر روی عنصر خاصی کلیک کند. 
برای ساخت tooltip در بوت استرپ باید به عنصر مورد نظرتان data اضافی کنید و محتوای نمایش داده شده در tooltipها نیز باید در title ذکر شود. البته باید توجه داشته باشید که به طور پیش فرض tooltipها بالای عنصر مورد نظر نشان داده می شوند و اگر بخواهید آنها را در جهت دیگری نشان دهید، باید از data-p-Iacement استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلاگین Tooltip در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با پلاگین Tooltip را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Tooltip یکی از پلاگین های کاربردی در بوت استرپ است که شما می توانید از این پلاگین استفاده کنید تا ظاهر سایت شما جذاب تر شود. اگر می خواهید نحوه کار با این پلاگین ها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

 

نظرات: