آموزش استفاده از Lazy loading؛ عمل به تعویق انداختن بارگذاری! یکی از مهم ترین فاکتورها برای هر سایت، سرعت سایت است که با راه ها و روش های مختلفی می توان آن را بهبود داد. یکی از این روش ها استفاده از قابلیت Lazy loading است.

یکی از فاکتورهای مهم در زمان راه اندازی سایت، زمان بارگذاری است. هرچقدر این زمان کمتر باشد، صفحه سریع تر نمایش داده می شود و این سرعت در بارگذاری تاثیر خیلی خوبی در ذهن کاربران ایجاد می کند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با Lazy loading آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Lazy loading برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Lazy loading را به شما یاد دهیم.

Lazy loading چیست؟

Lazy loading

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Lazy loading چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Lazy loading به معنی عمل تعویق در زمان بارگذاری است. استفاده از قابلیت Lazy loading یکی از تکنیک های سئو است که با استفاده از آن می توانید حجم مصرفی اشتراکی را کاهش داده و سرعت سایت خودتان را افزایش دهید. اگر می خواهید نحوه استفاده از Lazy loading را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، Lazy loading یک متد برای بارگذاری محتوا برای کاربران است. در این حالت ابتدا محتوای کلی سایت بارگذاری می شوند و سپس محتوای ضروری بر اساس اسکرول یا ارتباط کاربران با وبسایت بارگذاری خواهد شد. از این جهت می توان نتیجه گرفت که در این روش تمام محتواهای سایت به صورت یکجا بارگذاری نخواهند شد و همه چیز قدم به قدم پیش خواهد رفت.

چگونه از قابلیت Lazy loading در سایت استفاده کنیم؟

Lazy loading

توجه داشته باشید که قابلیت Lazy loading یکی از تکنیک های سئو پس از آموزش بهینه سازی ساختار سایت برای افزایش سرعت بارگذاری سایت است. شما می توانید از این قابلیت برای افزایش سرعت سایت خودتان استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت در سایت های وردپرس برای کمک به سئو سایت می توانیم از چند افزونه مختلف کمک بگیریم:

• افزونه BJ Lazy Load

• افزونه Optimole

• افزونه Smush

• افزونه a3 Lazy Load

• افزونه BJ Lazy Load

این افزونه که در CMS وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از بهترین گزینه ها برای دستیابی به قابلیت Lazy loading برای افرادی است که کمتر می خواهند درگیر مدیریت سایت شوند. این افزونه قابلیت نصب آسانی دارد و کار کردن با آن ساده و راحت است. یکی از ویژگی های این افزونه این است که می توانید تعیین کنید که کدام یک از ویدیوها و تصاویر موجود در سایت از همان ابتدا دانلود می شوند.

• افزونه Optimole

افزونه Optimole نیز می تواند در پیاده سازی قابلیت Lazy loading به شما کمک کند. این افزونه رایگان امکان بهینه سازی 1GB تصاویر در ماه را به کاربران می دهد و تاکنون بیش از 80 هزار نصب فعال داشته است. این پلاگین ویژگی های دیگری نیز دارد که برخی از آنها عبارت هستند از پشتیبانی از انواع تصاویر، امکان متمایز کردن برخی از تصاویر، بهینه سازی خودکار تصاویر و....

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Lazy loading برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Lazy loading را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، قابلیت Lazy loading یکی از تکنیک های سئو برای افزایش سرعت سایت است که شما می توانید از این قابلیت استفاده کرده و سرعت بارگذاری سایت خودتان را افزایش دهید. اگر می خواهید نحوه استفاده از این قابلیت را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

نظرات: