آشنایی با نشانه گذاری Open Graph؛ یکی از تگ های مهم و تاثیرگذار در سئو سایت! شما به عنوان مدیر سایت، تا الان به این مسئله فکر کرده اید که وقتی لینک سایت خودتان را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، این لینک چگونه باید نشان داده شود تا برای کاربر جذاب باشد؟

امروزه شبکه های اجتماعی از جمله موارد جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. تصور کنید محتوایی عالی از نظر کیفیت نگارش، پاسخگویی به نیاز کاربران و رعایت اصول سئو دارید. اگر توانایی رساندن مطلب مورد نظر به کاربران را نداشته باشد، هیچ نتیجه ای دریافت نمی کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با تگ های مهم سئو آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد متا تگ Open Graph برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این تگ را به شما یاد دهیم.

متا تگ Open Graph چیست؟

نشانه گذاری Open Graph

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که متا تگ Open Graph چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Open Graph یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است که از این تگ می توان برای نشانه گذاری استفاده کرد. همچنین تگ Open Graph متا تگی است که به یک صفحه وب این امکان را می دهد تا به یک آیتم در شبکه های اجتماعی تبدیل شود. صاحبان سایت ها معمولا از این متا تگ استفاده می کنند. اگر می خواهید نحوه کار با این متا تگ را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، Open Graph به مجموعه ای از تگ ها گفته می شود که نحوه نمایش آدرس های به اشتراک شده در رسانه های اجتماعی را مشخص می کنند. در واقع این تگ اطلاعات صفحه سایت را به صورت بهینه در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و.... نشان می دهد. در واقع این تگ ها باعث می شوند تا محتوا در شبکه های اجتماعی ظاهر جذاب تری داشته باشد و توجه مخاطبان به آن جلب شود.

چگونه از تگ Open Graph استفاده کنیم؟

نشانه گذاری Open Graph

توجه داشته باشید که Open Graph یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت، پس از آشنایی با بهینه‌سازی کد است که می توانید با استفاده از این متا تگ، نحوه نمایش لینک سایت خودتان را در شبکه های اجتماعی تعیین کنید. شما باید نحوه کار با این متا تگ را یاد بگیرید.شما می توانید با استفاده از دو روش با این تگ کار کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی روش های استفاده از تگ Open Graph بپردازیم:

• روش اول: یکی از روش های استفاده از Open Graph، استفاده به صورت دستی است. در این روش شما باید تگ OG خودتان را در بخش <head> در هر صفحه از وبسایت خودتان وارد کنید.

• روش دوم: یکی دیگر از روش های استفاده از متا تگ Open Graph، استفاده از افزونه وردپرسی Yoast و افزونه کاربردی Rank Math است.

متاتگ OG چه تاثیری در سئو دارد؟

نکته قابل توجه این است که متا تگ Open Graph به شکل مستقیم تاثیر زیادی روی سئو سایت نمی گذارد، ولی زمانی که شما از این متا تگ در سوشیال سیگنال استفاده می کنید، لینک سایت شما کلیک بیشتری را دریافت می کند. در نتیجه ورودی و ترافیک سایت شما بیشتر می شود و یک وبسایت با ترافیک بالا پیش گوگل معتبر است. این مسئله باعث بهبود رتبه سایت در SERP گوگل می شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد متا تگ Open Graph برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این تگ را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، متا تگ Open Grpah یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید با استفاده از این متا تگ، نحوه قرارگیری لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی را مشخص کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این متاتگ را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

نظرات: