آشنایی با ساختار کلی HTML؛ یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت! روزانه ما به وبسایت های مختلفی مراجعه می کنیم که هر کدام از آنها به شکلی برای ما جذاب هستند و ممکن است ما را به این فکر بیندازند که این سایت ها چگونه طراحی شده اند. اگر به چند سال قبل برگردیم و به اولین سایت های منتشر شده در وب نگاه کنیم، متوجه می شویم که صفحات این سایت ها تنها از چند المان ساده ایجاد شده اند.
از گذشته تا کنون، فناوری های مختلفی در جذاب کردن فرایند طراحی سایت تاثیرگذار بودند که بهتر است بدانید تمامی این سایت ها یا صفحات وب به زبان برنامه نویسی HTML منتهی می شوند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت را دارید، پیشنهاد می کنیم تا با ساختار زبان برنامه نویسی HTML آشنا شوید و نحوه کار با این زبان را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ساختار کلی HTML برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین تگ های HTML بپردازیم.

آشنایی با ساختار کلی HTML

ساختار کلی HTML

HTML یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از آن صفحات وب خودتان را طراحی کرده و آنها را با بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید. همچنین اچ تی ام ال نوعی فایل متنی است که شامل نحوه خاص، فایل و قراردادهای نامگذاری است که به رایانه و سرور وب نشان می دهد که به صورت HTML است و باید به این ترتیب خوانده شود. همچنین زبان برنامه نویسی HTML از برخی عناصر، تگ ها و.... ایجاد شده است که با استفاده از آنها می توان به صورت قابل فهم مطالب و محتوا را برای کاربران نشان داد.
جالب است بدانید، بسیاری از مرورگرها مانند گوگل به خوبی زبان HTML را درک می کنند و محتواهای موجود در سایت را برای شما نشان می دهند. توجه داشته باشید که کدنویسی با زبان برنامه نویسی HTML قدم برداشتن در جای پای بزرگان حوزه طراحی سایت و شروع ایجاد وبسایت های جذاب و کاربردی است. اگر می خواهید وارد حوزه طراحی سایت شوید و سایت خودتان را طراحی کنید، باید در قدم اول در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 مهم ترین تگ های HTML

ساختار کلی HTML

همانطور که گفته شد، HTML یک زبان برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از آن سایت های مورد نظر خودتان را طراحی کنید. توجه داشته باشید که HTML با کمک تگ ها عناصر مختلفی را در کنار هم می چیند و هر کاربر با توجه به نیاز خود می تواند از آنها استفاده کند. تگ ها عناصر مهمی هستند که وظایف مختلفی دارند و با فراخوانی هر کدام کارشان شروع شده و با بستن تگ کارشان تمام می شود.
از آنجایی که تگ ها کاربرد زیادی در زبان برنامه نویسی HTML دارند، تنوع تگ ها در این زبان برنامه نویسی بسیار بالا است و این تگ ها در نسخه های جدید در حال پیشرفت و بهبود هستند. همچنین برخی از آنها محبوبیت زیادی ندارن و خیلی کم توسط طراحان و توسعه دهندگان سایت مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال، تگ meter که کاربرد آن در اندازه گیری است، معمولا خیلی زیاد مورد استفاده طراحان سایت قرار نمی گیرد.
توجه داشته باشید، تگ <div> که برای تقسیم کردن صفحه به قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا بخش جدا نشدنی در طراحی سایت است که شما نیز می توانید با استفاده از این تگ صفحات سایت خودتان را به بخش های مختلفی تقسیم کنید. به طور کلی، اگر می خواهید به زبان برنامه نویسی HTML مسلط شوید و صفحات وب مختلفی را با این زبان کدنویسی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کرده و با ساختار کلی HTML آشنا شوید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ساختار کلی HTML برای شما ارائه کنیم و به معرفی مهم ترین تگ های HTML بپردازیم. همانطور که گفته شد، HTML یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از آن صفحات وب خودتان را طراحی کرده و آنها را با بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید. اگر می خواهید با این زبان برنامه نویسی کار کنید، باید با ساختار کلی این زبان آشنا شوید.

 

نظرات: