مقدمه و آشنایی با CSS؛ بهترین زبان برنامه نویسی برای ساده کردن فرایند زیباسازی طراحی صفحات وب! توسعه دهندگان وب و طراحات سایت بحرفه ای دقیقا می دانند که زبان CSS چیست و چه کاری انجام می دهد و می توانند با استفاده از آن صفحات وب خودشان را طراحی و ایجاد کنند. اما اگر شما نحوه کار با زبان CSS را بلد نیستید، باید در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

شما می توانید با زبان HTML یک صفحه وب طراحی کنید. این صفحه وب فقط و فقط یک ساختار بی رنگ و لعاب و کاملا بی روح است که به یک مکمل نیاز دارد تا بتواند کم و کاستی های صفحات وب را برطرف کند. زبان CSS می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، می توانید با استفاده از زبان CSS به صفحات سایت خودتان رنگ و لعاب دهید و ظاهر آن را جذاب کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد زبان برنامه نویسی CSS برای شما ارائه کنیم، به بررسی مزایای استفاده از CSS بپردازیم و نحوه استایل دهی با کمک CSS را به شما یاد دهیم.

زبان برنامه نویسی CSS چیست؟

مقدمه ای بر CSS

زبان برنامه نویسی CSS یکی از بهترین ابزارهای مهم و کاربردی برای طراحی صفحات سایت و اپلیکیشن های تحت وب است که شما می توانید از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده و کم و کاستی های صفحات سایت خودتان را برطرف کنید. مهم نیست که قصد ساخت چه سایت یا اپلیکیشن را دارید، باید در ساخت آن از زبان برنامه نویسی CSS استفاده کنید. در واقع، CSS یک زبان استایل نویسی و از نوع اعلانی است که نحوه نمایش یک صفحه سایت را توصیف می کند و می توانید از آن بهره ببرید. که در دوره آموزشی CSS به آنها میپردازیم.

جالب است بدانید، CSS یک زبان برنامه نویسی خاص و منحصر به فرد است که به منظور مدیریت ظاهر و قالب یک صفحه وب ایجاد شده است و از زمان پیدایش تاکنون محبوبیت زیادی کسب کرده. در حال حاضر بسیاری از توسعه دهندگان سایت از این زبان برای طراحی ظاهر سایت خودشان استفاده می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از زبان برنامه نویسی CSS بسیار ساده و راحت است. CSS ظاهر و شکل صفحه وب را طراحی می کند. با استفاده از CSS می توانید رنگ متن، نوع فونت، فاصله بین پاراگراف ها، تصویر پس زمینه و.... را کنترل کنید.

استفاده از زبان CSS چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد، زبان CSS یک زبان برنامه نویسی برای طراحی ظاهر سایت های اینترنتی است که شما می توانید از این زبان بهره ببرید. CSS استایل یک صفحه را از محتوا جدا می کند. استفاده از CSS برای طراحی صفحات وب مزیت های زیادی به همراه دارد. مهم ترین مزایای استفاده از زبان CSS به شرح زیر است:

• استفاده از زبان CSS باعث صرفه جویی در مدت زمان طراحی سایت می شود.

• اگر از زبان CSS برای طراحی ظاهر صفحات سایت استفاده کنید، صفحات خیلی سریع بارگذاری می شوند.

• شما می توانید به راحتی صفحه سایتی را که با CSS ایجاد کرده اید، تغییر دهید و همه عناصر سایت خودتان را آپدیت کنید.

• یکی دیگر از مزیت های استفاده از زبان CSS این است که این زبان شامل امکانات و ویژگی های بیشتری است.

• صفحه ای که با CSS طراحی شده است، می تواند با انواع دستگاه ها سازگاری داشته باشد.

چگونه با CSS استایل صفحات وب را طراحی کنیم؟

مقدمه ای بر CSS

توجه داشته باشید که CSS یک زبان برنامه نویسی کاربردی است که شما می توانید با استفاده از این زبان استایل صفحات وب خودتان را طراحی کنید. صفحات در پروژه های وبسایت معمولا با یک یا چند مورد محدود نمی شوند که بتوانیم مورد به مورد با استایل خطی به آنها ویژگی های ظاهری را نسبت دهیم. معمولا نیاز است که یک ویژگی و حالت به تگ های مختلفی در صفحات مختلف نسبت داده شود.

واضح است که به شیوه خطی باید تک تک این صفحات سایت و تگ های موجود در آن ویرایش و اصلاح شوند که از نظر حرفه ای قابل قبول و بهینه نیست. در دنیای حرفه ای کدنویسی و طراحی سایت، این قانون نانوشته برقرار است که کم بنویس و زیاد استفاده کن. به همین دلیل زبان برنامه نویسی CSS با این هدف که بتوانیم یکبار استایل را تعریف و در بخش های مختلف سایت از آن بهره ببریم، راه اندازی شد. نکته قابل توجه این است که CSS یک زبان کمکی است، یعنی خودش به تنهایی کاربرد خاصی ندارد، ولی می تواند به تگ های زبان برنامه نویسی HTML شکل و قالب بدهد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد زبان برنامه نویسی CSS برای شما ارائه کنیم، به بررسی مزایای استفاده از CSS بپردازیم و نحوه استایل دهی با کمک CSS را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، زبان برنامه نویسی CSS یکی از بهترین ابزارهای مهم و کاربردی برای طراحی صفحات سایت و اپلیکیشن های تحت وب است که شما می توانید از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده و کم و کاستی های صفحات سایت خودتان را برطرف کنید. اگر نحوه کار با این زبان برنامه نویسی را بلد نیستید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید. 

نظرات: