محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول؛ یکی از کارهای مهمی که می توان با ابزار سرچ کنسول انجام داد! گوگل سرچ کنسول ابزار گوگل برای ارتباط با مدیران سایت های اینترنتی است. می توان با استفاده از این ابزار مشکلات سایت را تشخیص داد و با برطرف کردن آنها سرعت سایت را بالا برد.
سرعت سایت یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. هرچقدر سرعت آپلود صفحات سایت بالا باشد، به همان اندازه کاربران جذب آن سایت می شوند. بالا بردن سرعت سایت یکی از کارهای مهمی است که در سئو سایت در ارومیه به آن اهمیت داده می شود. در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت بالا بردن سرعت سایت ارائه شده و نحوه بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول آموزش داده شده است.

چرا سرعت سایت مهم است؟

بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول

سرعت سایت یکی از اصلی ترین عواملی است که روی بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیر زیادی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، 53 درصد از کاربران گوشی های هوشمند زمانی که لود یک سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، سایت را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می کنند. اگر لود صفحات سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، نصف مشتریان و کاربران از دست می روند. گوگل نیز در سال های گذشته روی مسئله سرعت سایت خیلی تاکید کرده است.
به طور کلی، برای کاربران خیلی مهم است که صفحات سایت خیلی سریع لود شوند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خودشان را بررسی کنند. اگر صفحات سایت به طور کامل لود نشوند، کاربران آن سایت را ترک می کنند. علاوه بر این، سرعت لود صفحات سایت نقش مهمی در الگوریتم های گوگل دارد. اگر سایت با سرعت پایینی لود شود، ممکن است بر رتبه سایت در گوگل تاثیر منفی بگذارد. می توان با استفاده از ابزار سرچ کنسول، سرعت سایت را بالا برد. پیشنهاد می شود تا در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول شرکت کنید.

بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول

سرچ کنسول به کاربران این امکان را می دهد تا مشکلات سایت خود را پیدا کرده و آنها را برطرف کنند تا در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرند که یکی از مهمترین موارد پس از مدیریت خطاهای 404 در گوگل سرچ کنسول است. با استفاده از سرچ کنسول می توان داده های مفیدی از سایت به دست آورد و به افزایش سرعت سایت پرداخت.
یکی از مهم ترین بخش هایی که در گوگل سرچ کنسول می توان از آن برای بهبود عملکرد سایت استفاده کرد، گزارش سرعت سایت است. این گزارش در بخش Speed از زبانه enhancements کنسول جدید گوگل قرار گرفته است و اطلاعات خوبی را در مورد سرعت سایت ارائه می دهد.

نحوه بررسی سرعت سایت

بعد از وارد شدن به سرچ کنسول سایت می توان در منوی سمت چپ و در بخش enhancement گزینه سرعت یا speed را مشاهده کرد. با کلیک روی این گزینه، جزئیات سرعت سایت را به شکل نمودار می توان دید. این نمودار بر اساس 3 فاکتور مهم دسته بندی شده است.

بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول

بخش slow URL صفحاتی را نشان می دهد که با سرعت پایینی لود می شوند که به رنگ قرمز دیده می شود. Moderate URL سرعت متوسط سایت را نشان می دهد که آن هم با رنگ نارنجی مشخص شده است. fast URL نیز مربوط به صفحاتی از سایت است که با سرعت بالایی لود می شوند. با استفاده از نمودارهایی که در تصویر بالا وجود دارند، می توان بررسی کرد که در پروسه سئو سایت و ایجاد تغییرات جدیدی که در سایت اعمال شده اند، سرعت سایت در طول مدت چه تغییراتی کرده است.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد اهمیت بالا بردن سرعت سایت ارائه شده و نحوه بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول آموزش داده شده است. همانطور که گفته شد، سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهمی است که تاثیر زیادی در رتبه بندی گوگل دارد. در بخش speed سرچ کنسول می توان سرعت سایت را بررسی کرد و با برطرف کردن مشکلات موجود، سرعت بارگذاری صفحات سایت را بالا برد.

لینک مقاله: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-guide/209318/

 

نظرات در مورد درس سی و دوم: آموزش بهبود سرعت سایت با استفاده از سرچ کنسول:

سوال تصادفی