محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش کار با ابزار Gzip Compression؛ یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت! Gzip یک فرمت فایل است که برای فشرده سازی محتوای HTTP قبل از تحویل به مشتری طراحی شده است. از الگوریتم Gzip برای کاهش اندازه فایل و بهینه سازی انتقال استفاده می کند.

با افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین، سایت های زیادی به وجود آمده اند که سئوی آنها یک کار سخت و پیچیده به نظر می رسد. برای سئو صفحات مختلف سایت باید از ابزارها و پلتفرم های مختلفی استفاده کرد. یکی از این ابزارها، Gzip است. در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Gzip Compression ارائه شده و نحوه کار با این ابزار آموزش داده شده است تا بتوان با این ابزار کار کرد.

ابزار Gzip Compression چیست؟

ابزار Gzip Compression برای سئو سایت

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار Gzip Compression چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Gzip نوعی فایل فرمت است که برای فشرده سازی محتوای HTTP قبل از تحویل به مشتری به وجود آمده است. از الگوریتم Gzip برای کاهش اندازه فایل و بهینه سازی انتقال استفاده می کند. با شرکت در دوره آموزش سئو فنی می توان نحوه کار با این ابزار را یاد گرفت. انواع فایل هایی که معمولا با Gzip مرتبط هستند عبارت هستند از:

• GZ: این پسوند فایل نشان می دهد که الگوریتم Gzip فایل را فشرده کرده است.

• فایل tar tarball: این فرمت برای بایگانی چندین فایل استفاده می شود و از Gzip می توان برا فشرده سازی فایل های tar استفاده کرد.

چگونه با Gzip Compression کار کنیم؟

نکته قابل توجه این است که Gzip یک فناوری فشرده سازی است که معمولا برای انتقال سریع داده ها از طریق اینترنت استفاده می شود و  و پس از آموزش بهینه‌سازی Meta Tags یکی از مهمترین موارد است. Gzip به یک روش فشرده سازی، نرم افزاری که برای فشرده سازی فایل ها با این روش استفاده می شود اطلاق می شود. Gzip موثر است، ولی تنها روش فشرده سازی نیست. در واقع این حتی بهترین روش از نظر کاهش اندازه نیست. این ابزار می تواند حجم داده ها را تا 70 درصد کاهش دهد تا صفحات سایت شما با سرعت بیشتری آپلود شوند. به این ترتیب، رتبه سایت شما در نتایج گوگل نیز بالا می رود.

نحوه فعال کردن فشرده سازی Gzip 

از یک افزونه کش که از Gzip پشتیبانی می کند استفاده کنید و یا Gzip را در سرور وب خود از طریق فایل .htaccess فعال کنید. همچنین دستورات فشرده سازی را در مرورگر خودتان اضافی کنید. مانند: 

<IfModule mod_deflate.c>

# Compress HTML, CSS, JavaScript, Text, XML, and fonts

AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/vnd.ms-fontobject

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-opentype

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-otf

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-truetype

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE font/opentype

AddOutputFilterByType DEFLATE font/otf

AddOutputFilterByType DEFLATE font/ttf

AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE image/x-icon

AddOutputFilterByType DEFLATE text/css

AddOutputFilterByType DEFLATE text/html

AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain

AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

</IfModule>

سپس باید کد زیر را به فایل nginx.conf اضافی کنید تا ابزار Gzip در سایت شما فعال شود:

gzip on;

gzip_disable "MSIE [1-6]\.(?!.*SV1)";

gzip_vary on;

gzip_types text/plain text/css text/javascript image/svg+xml image/x-icon application/javascript application/x-javascript;

جمع بندی و نتیجه:

در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Gzip Compression ارائه شده و نحوه کار با این ابزار آموزش داده شده است تا بتوان با این ابزار کار کرد. همانطور که گفته شد، ابزار Gzip Compression یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت می باشد که می توان با استفاده از این ابزار حجم محتواها و عکس های سایت را کاهش داد. با این کار صفحات سایت شما با سرعت بالایی آپلود می شوند.

نظرات در مورد درس سی و دوم: آموزش کار با ابزار Gzip Compression برای سئو سایت:

سوال تصادفی