آشنایی با خاصیت display در CSS؛ یکی از بخش های خیلی مهم در زبان برنامه نویسی CSS! آیا می خواهید با این خاصیت آشنا شوید؟ خاصیت display در CSS چیست؟ چگونه می توان با این خاصیت کار کرد؟ این خاصیت چه کمکی به توسعه دهندگان و طراحان سایت می کند؟
بهتر است بدانید، CSS یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. زبان CSS شامل خاصیت ها و بخش های مختلفی است که می توانید از این بخش ها استفاده کنید. یکی از بخش ها، Display است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این بخش آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ویژگی display در CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با خاصیت Display را به شما یاد دهیم.

ویژگی Display در CSS چیست؟

آشنایی با خاصیت display در CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ویژگی Display در CSS چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Display یکی از خاصیت ها در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید از این خاصیت استفاده کرده و بخش های منحصر به فردی را به سایت خودتان اضافی کنید. با استفاده از خاصیت display در زبان CSS می توان حالت یا نحوه نمایش یک تگ را تعیین کرد. برای مثال می توانیم تعریف کنیم که یک تگ به صورت بلاکی ظاهر شود یا نه. اگر می خواهید نحوه کار با خاصیت Display را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.
نکته قابل توجه این است که خاصیت Display مشخص می کند که یک عنصر در سایت شما چگونه و به چه شکلی نشان داده شود. هر عنصر HTML یک مقدار پیش فرض برای خاصیت Display دارد که با توجه به نوع آن عنصر متفاوت است. مقدار پیش فرض خاصیت display برای بیشتر عناصر بلاک یا inline است. از این خاصیت برای تعیین شکل چارچوب یک عنصر استفاده می شود. هر عنصری که در صفحات وب یک مستطیل محسوب می شود و نوع چارچوب هر عنصر رفتار آن عنصر را در سایت تعیین می کند.

چگونه با خاصیت Display کار کنیم؟

آشنایی با خاصیت display در CSS

توجه داشته باشید که پس از آموزش کار با background، ویژگی Display در زبان برنامه نویسی CSS یکی از قابلیت هایی است که شما می توانید در آن نحوه نمایش عناصر مختلف را تعیین کنید. اگر در سایت شما قرار بود مثلا تگ هایی مانند تگ Span، تگ li و امثال آن که تگ هایی با display inline هستند را تبدیل به تگ های بلاکی کنیم، کافی است تا در کدهای CSS خود مقداری آن تگ را display block قرار دهیم. با استفاده از خاصیت display شما می توانید رفتار پیش فرض عناصر را تغییر دهید. برای مثال رفتار یک عنصر inline را به block و برعکس تبدیل کنید.
خاصیت display در بسیاری از مرورگرهای اصلی مانند کروم، فایرفاکس و همچنین اندروید و ios پشتیبانی می شود. مقدار run-in تنها در مرورگرهای اپرا و سافاری پشتیبانی می شود. اگر می خواهید نحوه رفتار و چگونگی نشان داده شدن عناصر مختلف سایت خودتان را مشخص کنید، باید از خاصیت display استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ویژگی display در CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با خاصیت Display را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Display یکی از ویژگی های مهم در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید از این خاصیت استفاده کرده و نحوه رفتار عناصر مختلف سایت خودتان را مشخص کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این خاصیت را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

 

نظرات: