آشنایی با تگ BR؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ تگ BR در زبان برنامه نویسی HTML چیست؟ چگونه می توان از این تگ استفاده کرد؟ این تگ چه کاربردی در زبان برنامه نویسی BR دارد؟
امروزه توسعه دهندگان می توانند با زبان های برنامه مختلفی نسبت به راه اندازی و طراحی سایت مورد نظر خود اقدام کنند. HTML یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که می توانید با استفاده از آن کارهای مختلفی انجام دهید. این زبان شامل تگ های مختلفی است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این تگ ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ BR در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ BR را به شما یاد دهیم.

تگ BR در HTML چیست؟

آشنایی با تگ head

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ BR چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ BR یکی از تگ های اصلی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید با استفاده از این تگ پروژه های خودتان را طراحی کنید. در زبان برنامه نویسی HTML معمولا تگ ها از شکستگی خط یا line break پشتیبانی نمی کنند. با استفاده از تگ br می توانید این شکستگی خط را در مواردی مانند پاراگراف ها اعمال کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تگ br به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، br تگی بدون محتوا بوده و نیازی به بخش پایانی یا بسته شدن ندارد. توجه داشته باشید که از تگ br تنها برای وارد کردن line break استفاده کنید، از این تگ برای اضافی کردن فاصله بین تگ ها استفاده نکنید. به عبارت دیگر، br در زبان برنامه نویسی HTML تگی است که ما با استفاده از آن می توانیم سطر شکسته و به سطر جدید برویم، به طور کلی می توانیم بگوییم که این تگ کاره دکمه Enter را برای ما انجام می دهد.

چگونه از تگ BR استفاده کنیم؟

آشنایی با تگ head

پس از آشنایی با تگ head نوبت به آشنایی با تگ BR میرسد. توجه داشته باشید که تگ BR شکست خط و انتقال قسمتی از متن را در سند HTML به خط بعدی انجام می دهد. تگ br به عنوان یک تگ خالی یا تگ تهی شناسایی می شود. به عبارت دیگر، تگ br مانند برخی از تگ های HTML تنها شامل تگ باز می باشد و تگ پایانی را ندارد. کاربرد تگ br زمانی مهم تر می شود که توسعه دهندگان وب قصد درج آدرس و یا اشعار و... در پروژه HTML خود دارند. در این حالت به جای استفاده از تگ p از تگ br برای شکست خط می توان استفاده کرد. از تگ br در زبان برنامه نویسی HTML به دو روش می توانید استفاده کنید. <br> یا </br> توصیه می شود از تگ بسته <br> استفاده کنید چون هم در زبان برنامه نویسی HTML و هم در پروژه های XHTML پشتیبانی می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ BR در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ BR را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ br یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید با استفاده از این تگ خطوط شکسته پروژه html خودتان را رفع کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این تگ را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: