محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش کار با دستور important؛ یکی از دستورات مهم و کاربردی در CSS! important یک قاعده سی اس اس است که با استفاده از آن می شود یک استایل یک یک دستور را بین چندین فایل CSS مختلف به صورت تکی اجرا کنید و از مقداردهی های قبلی صرف نظر کنید.
امروزه رقابت در حوزه وب افزایش یافته و توسعه دهندگان و طراحان سایت می توانند از زبان های مختلفی برای طراحی سایت استفاده کنند. CSS یکی از زبان های برنامه نویسی است که شامل دستورات و بخش های مختلفی است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با دستورات زبان CSS آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور important در CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستور مهم را به شما یاد دهیم.

دستور important در CSS چیست؟

آموزش کار با دستور important در CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دستور important چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دستور important یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید از این دستور استفاده کنید. با استفاده از دستور important در زبان CSS می توانیم تعریف کنیم که اولویت اجرای یک دستور در CSS به بالاترین اولویت تبدیل شود و اولویت اجرای سایر دستورات را لغو کند.
با توجه به قوانین زبان برنامه نویسی CSS آخرین کدهای نوشته شده همیشه اجرا می شوند. ولی در برخی از مواقع ممکن است ما نیاز داشته باشیم تا این قوانین را نقض کنیم. به همین دلیل مجبور می شویم از دستور important در CSS استفاده کنیم. از این دستور برای اضافی کردن اهمیت به ویژگی و یا مقدار استفاده می شود. اگر می خواهید نحوه کار با دستور Important را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

موارد استفاده از دستور important

آموزش کار با دستور important در CSS

توجه داشته باشید که important پس از آموزش کار با ویژگی padding، یکی از دستورات مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و برخی از قوانین زبان CSS را نقض کنید. برای مثال یک فایل CSS خارجی دارید و به کدهای این فایل دسترسی ندارید، ولی می خواهید دستور CSS دلخواه خودتان را روی دستورات موجود در فایل خارجی بشیند. برای مثال در فایل خارجی رنگ متن تگ H2 آبی است، ولی خب شما می خواهید رنگ آن قرمز باشد، پس خیلی راحت می توانید از دستور important استفاده کنید. هر زمان که می خواهید ویژگی از CSS تحت هر شرایطی روی یک عنصر اعمال کنید، می توانید از این دستور استفاده کنید.

مثال دستور Important در CSS

توجه داشته باشید که از دستور Important برای اضافی کردن اولویت به ویژگی و یا مقدار استفاده می شود. در واقع اگر از این دستور استفاده کنید، این قانون همه قوانین قبلی را برای یک ویژگی خاص روی آن عنصر نادیده می گیرد. در مثال زیر یک تگ H2 تعریف کرده ایم که بعدا با استفاده از ویژگی استایل(Style) رنگ آن را آبی کرده ایم و همزمان دوباره در قسمت Head و تگ استایل گفتیم رنگ آن قرمز شود:


<body>
<h2 style="color:blue!important;">سایت محتواکده</h2>
</body>

صدرصد اگر مثال بالا را اجرا کنید، مشاهده می کنید که رنگ متن تگ H2 آبی می شود، چون اولویت اجرای دستورات با ویژگی استایل است. یعنی هرچیزی که داخل صفت استایل باشد اجرا می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور important در CSS برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این دستور مهم را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، important یکی از دستورات مهم در زبان برنامه نویسی CSS است که می توانید از این دستور استفاده کنید. با استفاده از این دستور می توانید قوانین زبان CSS را نقض کرده و تغییرات مورد نظر خودتان را اعمال کنید.

 

نظرات در مورد درس بیست و یکم: آشنایی و آموزش کار با دستور important در CSS:

سوال تصادفی