آشنایی با Unitها در زبان CSS؛ یکی از مباحث مهم در آموزش زبان برنامه نویسی CSS! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ منظور از واحدها در CSS چیست؟ چگونه می توان از این واحدها استفاده کرد؟ Units در زبان CSS چه کاربردی دارند؟

CSS یکی از زبان های پرطرفدار در حوزه وب است که شما می توانید با کمک این زبان سایت های مختلفی را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان شامل بخش های مختلفی است که شما می توانید از این بخش ها استفاده کنید و سایتی جذاب طراحی کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این بخش ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Unitها در CSS برای شما ارائه کنیم و بررسی انواع واحدها در CSS بپردازیم.

منظور از Unitها در CSS چیست؟

Unit ها در زبان CSS

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از Unitها چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Unitها یکی از بخش های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی CSS هستند که می توانید از این بخش استفاده کنید. Units به واحدهایی گفته می شوند که برای طول اندازه گیری در CSS می شوند. این واحدها می توانند مطلق باشند. مانند پیکسل، پوینت و... و یا می توانند نسبی باشند مانند درصد. اگر می خواهید اطلاعاتی بیشتری در مورد واحدها به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

جالب است بدانید، تعیین واحدهای CSS برای مقادیر غیر صفر مهم و ضروری است. چون هیچ واحد پیش فرضی وجود ندارد. فراموشی و یا نادیده گرفتن واحد به عنوان یک خطا در نظر گرفته می شود. با این حال اگر مقدار آن صفر باشد، می توان واحد را به طور کامل حذف کرد. دلیل تعداد زیاد واحدها در CSS این است که هر کدام از این واحدها برای اهداف مختلفی طراحی شده اند.

انواع واحدها در زبان CSS کدامند؟

Unit ها در زبان CSS

همانطور که گفته شد پس از آموزش کار با background، واحدها در زبان CSS برای اندازه گیری عناصر مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این واحدها کار توسعه دهندگان را آسان کرده اند. Unitهای مختلفی در زبان CSS وجود دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. به همین دلیل ما می خواهیم در این بخش به بررسی انواع واحدها در زبان CSS بپردازیم:

• واحد پیکسل(PX): واحد پیکسل رایج ترین Unit است که در زبان برنامه نویسی CSS مورد استفاده قرار می گیرد. این واحد برای اندازه گیری عناصر مختلفی به کار می رود.

• واحد نقطه(pt): این واحد ثابت و نامتغیر است و در تمامی دستگاه ها به یک اندازه ظاهر می شود و در پروژه های CSS به کار گرفته می شود.

• واحد پیکا(pc): واحد پیکا یکی از Unitها در زبان CSS است که معمولا به اندازه دو واحد قبلی مورد استفاده قرار نمی گیرد. اندازه این واحد نیز یک مقدار نامتغیر است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Unitها در CSS برای شما ارائه کنیم و بررسی انواع واحدها در CSS بپردازیم. همانطور که گفته شد، Unitهای مختلفی در زبان برنامه نویسی CSS وجود دارند که شما می توانید از آنها برای اندازه گیری عناصر مختلفی استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با واحدها را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش CSS شرکت کنید.

نظرات: